Jump to content

Goed brommer merk


DenkaanHenk

Recommended Posts

Goedendag,

Weten jullie een paar goede brommer merken? Je heb Peugeot en Honda, maar dan kom je boven de 2000 euro uit als je dat merk wil hebben. Een goed merk brommer die niet duurder dan 1500 a 1600 euro kost zou ik willen weten.

Groeten

Als je nieuw wilt van een fatsoenlijk merk, dan kom je toch op de Zip uit in die prijsklasse. Anders kom je op die tweede rangs merken als Keeway uit.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind die modelletjes zoals de yamaha areox echt klote lelijk. :7 Alles behalve sportief.

Nee geef mij maar de Yamaha TZR-50:

yamahatzr502008011024x7pv1.th.jpgthpix.gif

of de Aprillia RS-50

apriliars508wbu6.th.jpgthpix.gif

Vette motors, alleen moet ik daar nog tot me 18e op wachten. En het is ook wel leuk om na een hele leven fietsen op een brommer te rijden.

hoort dit trouwens niet in luxeries ?

Zou kunnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind die modelletjes zoals de yamaha areox echt klote lelijk. :7 Alles behalve sportief.

Nee geef mij maar de Yamaha TZR-50:

yamahatzr502008011024x7pv1.th.jpgthpix.gif

of de Aprillia RS-50

apriliars508wbu6.th.jpgthpix.gif

Vette motors, alleen moet ik daar nog tot me 18e op wachten. En het is ook wel leuk om na een hele leven fietsen op een brommer te rijden.

hoort dit trouwens niet in luxeries ?

Zou kunnen.

Dat zijn schakelbrommers, die mag je met je 16de al berijden, het zijn gewoon 50cc's ;) .

Link to comment
Delen op andere websites

Die op die tweede foto ook? Ubervet, dacht dat het 18 was. Van die eerste niet, maar van die tweede foto wel.

Ja de 2e is ook vanaf 16 jaar ;) Een vriend van mij had een TZR, alleen di heeft hij in de prak gereden :7 Maar ze zijn ontzettend mooi vind ik. Het lijkt net een echte motor en rijd ook fijn :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Zolang de motorinhoud minder als 50cc is valt het voertuig onder de categorie bromfietsen of snorfietsen (afhankelijk van de begrensde topsnelheid, 45 of 25 km/h). Zolang het dus een brom/snorfiets is mag je het vanaf je zestiende berijden, mits je rijbewijs AM in je bezit hebt. Als je "brommer" een motorinhoud van meer dan 50cc is, dan is het volgens de wet een motorfiets en moet je rijbewijs C(?) in bezit hebben om het te mogen berijden.

Ik mag morgen mijn rijbewijs AM afhalen van het gemeentehuis trouwens :D

Link to comment
Delen op andere websites

Zolang de motorinhoud minder als 50cc is valt het voertuig onder de categorie bromfietsen of snorfietsen (afhankelijk van de begrensde topsnelheid, 45 of 25 km/h). Zolang het dus een brom/snorfiets is mag je het vanaf je zestiende berijden, mits je rijbewijs AM in je bezit hebt. Als je "brommer" een motorinhoud van meer dan 50cc is, dan is het volgens de wet een motorfiets en moet je rijbewijs C(?) in bezit hebben om het te mogen berijden.

Ik mag morgen mijn rijbewijs AM afhalen van het gemeentehuis trouwens :D

Even ter aanvulling,

Een scooter met 70cc is niet verzekerd, omdat ie gekeurd is als brommer, en na 49cc valt ie onder de groep 'motoren'.

Waardoor je met een C(?) rijbewijs nog steeds niet verzekerd bent op een 50+cc scooter.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...