Jump to content

gta SA start niet (uninstal werkt niet!)

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

GTA SA heb ik sinds een tijdje uitgespeeld, en begon toen met modden. Ik zette er eerst wat simpele mods in met sami, en toen downloade ik ook noobmode, alles werkte normaal! toen las ik dat IMGtool een betere manier van modden is, dus ik keek hoe het moest en begon toen zelf ook met IMGtool. ik wou een nieuwe baseballbat erin zetten en dat lukte, toen deed ik 'rebuild archive' en dat deed ie niet!

Nu blijkt er iets mis te zijn met GTA3, ik heb san andreas al 3 keer ge unistalt en daarna geinstaleerd, maar telkens als ik san andreas opstart krijg ik een een scherm met 'GTA san andreas werkt niet meer, er wordt een oplossing naar het probleem gezoch'!

ik las op het forum dat je gta opnieuw moest instaleren en alle bestanden verwijderen, maar ik krijg een paar bestenen niet weg, al die mappen zijn weg ( die in c:/programfiles/rockstargames/sanandreas staan, maar dan blijven er nog een paar bestanden over ( al die .dll 's )

iemand ervaring met dit probleem? antwoordt alsjeblieft :Y

ik weet niet waar al die schijf gegevens staan maar voor dit werkte gta goed en haperde niet!

ik heb het spel trouwens gewoon in de winkel gekocht (legale versie)

danku!

EDIT: GTA doet het weer ! sorry voor dit (nu onnodige) topic!

bedankt vwo-er voor je hulp en ik zal je tips gebruiken :D

ik heb nog een keer uninstal gedaan en dit keer werkte het !

je computer een keer opnieuw opstarten kan soms magisch zijn (na een uninstal)

Bewerkt: door flippie13

Heb je voor het modden (van de eerste keer) ook een patch/downgrader gedownload en geïnstalleerd of hoefde dat niet en kon je meteen bezig gaan met modden?

Sowieso moet je nóóit zomaar en klakkeloos bestanden verwijderen, altijd de uninstaller die bijgeleverd is gebruiken en daarmee deïnstalleren; als er daarna nog iets staat, verwijder ze dan pas (dan heeft dat programma dat laten staan, al is dat onwaarschijnlijk). Nu je zelf al dingen hebt verwijdert, zal die uninstaller waarschijnlijk niet meer werken.

Nu je toch al zo bezig ben geweest, wordt er misschien om een bevestiging gevraagd (als het op 'Alleen Lezen' staat gebeurt dat)? Mogelijk verschijnt die ergens terwijl je hem niet ziet.. (bijvoorbeeld achter een venster). Dat je echt álles moet verwijderen is volgens mij niet eens nodig, gewoon verwijderen met dat programma volstaat ook.

Ga voordat je het weer installeert nog eens naar 'gta_sa.set' in 'Mijn Documenten' in de map 'GTA San Andreas User Files'. Verwijder daar 'gta_sa.set', mogelijk wordt het probleem dan verholpen.

Werkt het nóg niet, dan zou ik zeker aan je versie gaan twijfelen, maar kijk eerst maar of dit werkt.

Bewerkt: door VWO-er
Geplaatst:
Heb je voor het modden (van de eerste keer) ook een patch/downgrader gedownload en geïnstalleerd of hoefde dat niet en kon je meteen bezig gaan met modden?

Sowieso moet je nóóit zomaar en klakkeloos bestanden verwijderen, altijd de uninstaller die bijgeleverd is gebruiken en daarmee deïnstalleren; als er daarna nog iets staat, verwijder ze dan pas (dan heeft dat programma dat laten staan, al is dat onwaarschijnlijk). Nu je zelf al dingen hebt verwijdert, zal die uninstaller waarschijnlijk niet meer werken.

Nu je toch al zo bezig ben geweest, wordt er misschien om een bevestiging gevraagd (als het op 'Alleen Lezen' staat gebeurt dat)? Mogelijk verschijnt die ergens terwijl je hem niet ziet.. (bijvoorbeeld achter een venster). Dat je echt álles moet verwijderen is volgens mij niet eens nodig, gewoon verwijderen met dat programma volstaat ook.

Ga voordat je het weer installeert nog eens naar 'gta_sa.set' in 'Mijn Documenten' in de map 'GTA San Andreas User Files'. Verwijder daar 'gta_sa.set', mogelijk wordt het probleem dan verholpen.

Werkt het nóg niet, dan zou ik zeker aan je versie gaan twijfelen, maar kijk eerst maar of dit werkt.

alvast bedankt voor je hulp!

toen ik begon met modden het ik alleen sami gedownload, en de mods die ik wou, en daarmee kon ik meteen beginnen!

en ik heb toen er iets mis was eerst uninstal gedaan en toen weer geinstaleerdt, helaas werkte dit niet en ben toen in het forum gaan rondneuzen, de gta_sa.set heb ik ook verwijdert en hiep helaas niets :cry:

maar bedankt!

Veel voorkomend probleem is inderdaad SAMI; dat programma werkt snel, maar geeft vrij snel foutmeldingen/crashes in je spel. Dat niet gebruiken dus..

Wees er daarnaast ook zeker van dat je een nieuw spel start en niet een savegame laadt of alweer modificaties installeert. Als je dat wel doet, kunnen er ook weer problemen optreden (verkeerde versie et cetera). Start dus een nieuw spel zónder modificaties op.. Als dat werkt, laad dan pas een oude savegame. Werkt die oude savegame niet, is je probleem bekend.

Bewerkt: door VWO-er
Geplaatst:
Veel voorkomend probleem is inderdaad SAMI; dat programma werkt snel, maar geeft vrij snel foutmeldingen/crashes in je spel. Dat niet gebruiken dus..

Wees er daarnaast ook zeker van dat je een nieuw spel start en niet een savegame laadt of alweer modificaties installeert. Als je dat wel doet, kunnen er ook weer problemen optreden (verkeerde versie et cetera). Start dus een nieuw spel zónder modificaties op.. Als dat werkt, laad dan pas een oude savegame. Werkt die oude savegame niet, is je probleem bekend.

Bedankt! ik kan maar beter nog een lesje IMGtool gebruiken :7

maar GTA werkt gelukkig weer, ik heb alle mods en sami van mijn computer gegooid!

bedankt voor je hulp :tu:

Geplaatst:

ik heb dit probleem ook, ff kijken hoe VWO-er het zegt proberen, hopen dat ie het doet.

Ik zit hem nu te installeren.

VWO-er, het heeft niet gewerkt.

Ik hoop dat iemand anders een oplossing heeft,

ik heb al geprobeert:

-Opnieuw installeren (100 x)

-Manier van VWO-er

-hem op XP zetten

Ik wil weer GTA spelen :(

Geplaatst:

Ergens anders geïnstalleerd, geen modificaties geïnstalleerd, 'gta_sa.set' verwijderd en een nieuw spel opgestart/geen savegame geladen? Allemaal gedaan? Theoretisch zou dat moeten werken, aangezien de oude dan niet meer herkend zou moeten worden...

Heeft het spel überhaupt ooit op jouw PC gewerkt en wat zijn jóuw foutmeldingen??

Geplaatst:
Ergens anders geïnstalleerd, geen modificaties geïnstalleerd, 'gta_sa.set' verwijderd en een nieuw spel opgestart/geen savegame geladen? Allemaal gedaan? Theoretisch zou dat moeten werken, aangezien de oude dan niet meer herkend zou moeten worden...

Heeft het spel überhaupt ooit op jouw PC gewerkt en wat zijn jóuw foutmeldingen??

Ergens anders installeren heb ik nog niet gedaan, ga ik zo proberen.

Ik heb toen bij de begin, een mod geinstalleerd, maar toen heb ik alles verwijderd, paar keer opnieuw geinstalleerd etc.

Maar zou dat de fout kunnen zijn?

Hij deed het wel de eerste keer...

En ik krijg deze foutmelding:

GTA_sa.exe werkt niet meer blablabla...

dat gebeurt als ik GTA op wil starten..

Dit heeft niet geholpen (ergens anders installeren)

Geplaatst:

Ik had dit probleem dus ook, wat ik had gedaan was al mijn mods van de computer gegooid, inclusief SAMI en imgtool, toen heb ik ge-uninstald en toen keek ik bij progam files of er nog een map met GTA san andreas stondt, deze waren nu allemaal weg dus kon ik gta weer instaleren (ik had hier wel 1 dag mee gewacht, geen idee of het nut had) en nu doet SA het weer! ik hoop dat dit ook bij jou werkt, veel succes!

Geplaatst:
Ik had dit probleem dus ook, wat ik had gedaan was al mijn mods van de computer gegooid, inclusief SAMI en imgtool, toen heb ik ge-uninstald en toen keek ik bij progam files of er nog een map met GTA san andreas stondt, deze waren nu allemaal weg dus kon ik gta weer instaleren (ik had hier wel 1 dag mee gewacht, geen idee of het nut had) en nu doet SA het weer! ik hoop dat dit ook bij jou werkt, veel succes!

Dit heeft niet geholpen, ik heb alles van me pc eraf gegooit, en ik kan het nog steeds niet spelen.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ik wou gta sa uninstalleren omdat mijn snelheidsmetermod het niet deed en daardoor liep hij vast als hij wou laden op het punt waar ik gesavet had.

dus ik alle mappen en die zooi allemaal van me pc af en toen pas wou ik gta sa zelf uninstaleren alleen toen kwam er een melding van: RunDLL Er is een fout opgetreden tijdens het laden van C:\PROGRA~1\COMMON~1\INSTAL~1\PROFES~1\Runtime\10\50\Intel32\Ctor.dll Kan opgegeven module niet vinden. dus toen deed ik alle mappen die in de prullenbak stonden terugplaatsen maar ook dat werkte niet en toen kreeg ik alsnog die melding bij het uninstaleren waardoor het niet mogelijk was gta te uninstaleren.

Hoe kan ik dit oplossen?

Geplaatst:
Ik wou gta sa uninstalleren omdat mijn snelheidsmetermod het niet deed en daardoor liep hij vast als hij wou laden op het punt waar ik gesavet had.

dus ik alle mappen en die zooi allemaal van me pc af en toen pas wou ik gta sa zelf uninstaleren alleen toen kwam er een melding van: RunDLL Er is een fout opgetreden tijdens het laden van C:\PROGRA~1\COMMON~1\INSTAL~1\PROFES~1\Runtime\10\50\Intel32\Ctor.dll Kan opgegeven module niet vinden. dus toen deed ik alle mappen die in de prullenbak stonden terugplaatsen maar ook dat werkte niet en toen kreeg ik alsnog die melding bij het uninstaleren waardoor het niet mogelijk was gta te uninstaleren.

Hoe kan ik dit oplossen?

Ik ken je probleem dit had ik namelijk ook.

Je moet eerst uninstallen en dan de overige bestanden verwijderen. Nu is het best moeilijk om SA terug op je PC te krijgen, en dan weer normaal Uninstallen. Volg dit om het door te krijgen:

1. Je moet je CD verkennen en op Setup.exe klikken.
  2. Dan moet het lukken. De Setup opent en je kan weer Uninstallen.
  3. Als je geuninstalld hebt kun je alle overige bestanden gewoon verwijderen ;)
  4. En dan weer installeren.

Graag gedaan. En als het niet lukt zal ik denk ik wel iets kunnen verzinnen. ^_^

Geplaatst:

nou toen ik wou uninstalleren toen deed is de dvd erin en toen stond er voer setup.exe uit of open map met bestanden en dan klik ik op setup.exe en dan staat er gta sa spelen en uninstalleren en dan klik ik op uninstalleren en dan komt die foutmelding :S

Help me

Geplaatst:
nou toen ik wou uninstalleren toen deed is de dvd erin en toen stond er voer setup.exe uit of open map met bestanden en dan klik ik op setup.exe en dan staat er gta sa spelen en uninstalleren en dan klik ik op uninstalleren en dan komt die foutmelding :S

Help me

Mag ik eens een screen van je disc map?

Geplaatst:

Ja is goed ben nu niet thuis vanavond zet ik hem er denk ik op ;)

Grtn.. TBOGG

Hier een paar screens (gemaakt met webcam)

post-91618-1224159748.jpg

post-91618-1224159845.jpg

post-91618-1224159855.jpg

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...