Fedmas Geplaatst: 25 september 2008 Rapport Geplaatst: 25 september 2008 hey, Ik ben vanplan om een website te maken(heb al domein maar die was om ff mee te oefenen) Als ow: Games,Grotendeels Grand Theft Auto(ik weet het, Tegen GTAforum kan je tog niet op maar proberen kan altijd) Ik wil - Forum - Mogelijkheid voor downloads - Blog - Chat (meschien later meer dan Edit ik even) Wat kan ik het beste als Forumprogramma kiezen? (phpbb3 etc) Als het geld kost maakt dat verder niet veel uit als het maar geen superprijzen zijn. Wat zouden jullie kiezen als DomeinachterstukBijv:.nl,.net,.com etc. En als ik zoiets wil doen waar kan ik het beste een Domein aanschaffen? (nu zit ik bijDeze) En hoeveel ruimte en dataverkeer? Graag jullie tips en opmerkingen p.s. ik kan tegen critiek Reageren
iefen Geplaatst: 25 september 2008 Rapport Geplaatst: 25 september 2008 ik weet niks ove forums maken maar neem absoluut geen phpBB 2.0.12 die zijn zo makkelijk te hacken !!! Reageren
Galiorix Geplaatst: 25 september 2008 Rapport Geplaatst: 25 september 2008 Mooi dat je tegen kritiek kan, dat vermogen schijnt bij sommige leden te ontbreken. Anyway, laat ik één tip geven: begin klein en breid daarna uit. Anders wordt het zoiezo niks... Als gratis systeem is phpBB 3 een mooie, als je het nodige geld heb voor een systeem zou ik denk ik voor het systeem van deze site gaan: IPB. Als je gewoon een site in het Nederlands doet, moet je gewoon een NL domein nemen. Dat is goedkoper, maar dat is ook zo'n beetje het enige verschil. Ook zou ik beginnen met een niet al te uitgebreide hosting, als je site nog niet zoveel bezoekers trekt, is het allemaal onnodig. Reageren
xgaming Geplaatst: 25 september 2008 Rapport Geplaatst: 25 september 2008 Je kan ook gewoon beginnen met een CMS (Content Management System) zoals Joomla, Drupal of E107. Zoals gezegd, begin klein en ga stapje voor stapje uitbreiden. Zelf keur ik phpBB3 af, ziet er allemaal leuk en aardig uit maar het werkt voor geen ene meter. Als je een keer geld hebt (en je site loopt goed) ga dan voor IPB (forumsoftware van gtaforum) of voor vBulletin. Hosting moet je even kijken wat je wilt hebben. Ik zou gewoon voor een goedkoop pakket gaan (wel van een betrouw bare hosting). Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 25 september 2008 Rapport Geplaatst: 25 september 2008 Als je de Forum Software van IPB niet snapt om te installeren enz. dan kan je ook IPBfree proberen. Dat is een makkelijk te gebruiken forum en het is niet veel anders dan IPB Real. Alleen je mist een paar functies. Reageren
Fedmas Geplaatst: 25 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 25 september 2008 Mooi dat je tegen kritiek kan, dat vermogen schijnt bij sommige leden te ontbreken. Anyway, laat ik één tip geven: begin klein en breid daarna uit. Anders wordt het zoiezo niks... Als gratis systeem is phpBB 3 een mooie, als je het nodige geld heb voor een systeem zou ik denk ik voor het systeem van deze site gaan: IPB. Als je gewoon een site in het Nederlands doet, moet je gewoon een NL domein nemen. Dat is goedkoper, maar dat is ook zo'n beetje het enige verschil. Ook zou ik beginnen met een niet al te uitgebreide hosting, als je site nog niet zoveel bezoekers trekt, is het allemaal onnodig. Tnx het meeste weet ik al en ik denk dat ik dan IPB ga doen (ik heb phpBB 3 al op me eige forum op me site(met die oefen ik)) Je kan ook gewoon beginnen met een CMS (Content Management System) zoals Joomla, Drupal of E107. Zoals gezegd, begin klein en ga stapje voor stapje uitbreiden. Zelf keur ik phpBB3 af, ziet er allemaal leuk en aardig uit maar het werkt voor geen ene meter. Als je een keer geld hebt (en je site loopt goed) ga dan voor IPB (forumsoftware van gtaforum) of voor vBulletin. Hosting moet je even kijken wat je wilt hebben. Ik zou gewoon voor een goedkoop pakket gaan (wel van een betrouw bare hosting). Php33 ben ik idd niet van plan CMS heb ik al eens gedaan maar daar kan ik niet zoveel mee. op het moment zit ik bij Webxtra(zie hooftpost) en die bevalt me wel. Als je de Forum Software van IPB niet snapt om te installeren enz. dan kan je ook IPBfree proberen. Dat is een makkelijk te gebruiken forum en het is niet veel anders dan IPB Real. Alleen je mist een paar functies. Okee tnx voor de tip ALs je nog tips hebt meld het dan hier Reageren
Galiorix Geplaatst: 25 september 2008 Rapport Geplaatst: 25 september 2008 [...]Php33 ben ik idd niet van plan CMS heb ik al eens gedaan maar daar kan ik niet zoveel mee. op het moment zit ik bij Webxtra(zie hooftpost) en die bevalt me wel. [...] Toch kan je met een CMS als E107 precies wat jij wil... Een eigen forum, een download database etc. Voor E107 zijn ontzettend veel plugins beschikbaar en je zou er ook je eigen template voor kunnen maken (al kan dat denk ik wel voor elk systeem zo'n beetje. Reageren
Fedmas Geplaatst: 26 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 26 september 2008 Kee... maar ik wil met domein bijv www.gappies.nl Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.