Disturbed Geplaatst: 26 september 2008 Rapport Geplaatst: 26 september 2008 heeey ik wil een nieuwe pc laten samenstellen, maar wat zijn nu op dit moment de beste processors, moederbords, videokaarten etc.? Mijn dank is groot, Jullie vriend, Disturbed! Reageren
Galiorix Geplaatst: 26 september 2008 Rapport Geplaatst: 26 september 2008 Jeej !1!!1!! Ik mag Disturbed als eerste helpen Anyway: Heb je een bepaald budget? Want de de mogelijkheden zijn redelijk onbegrensd qua hardware, je kan het zo bond maken als je zelf wil. Een quad core processor is op het moment het snelste, een van de beste videokaarten is de GTX280 en bij moederborden maakt het niet zo super veel uit. Reageren
Disturbed Geplaatst: 26 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 26 september 2008 (bewerkt) Jeej !1!!1!! Ik mag Disturbed als eerste helpen Anyway: Heb je een bepaald budget? Want de de mogelijkheden zijn redelijk onbegrensd qua hardware, je kan het zo bond maken als je zelf wil. Een quad core processor is op het moment het snelste, een van de beste videokaarten is de GTX280 en bij moederborden maakt het niet zo super veel uit. Nou, ik denk toch al gauw iets van 1200 euro als budget. Maar ik wil dus natuurlijk GTA IV op z'n hoogst kunnen spelen, maar ook alle andere toekomstige spellen wil ik hoog aankunnen. Bewerkt: 26 september 2008 door Disturbed Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 26 september 2008 Rapport Geplaatst: 26 september 2008 (bewerkt) De beste processor op dit moment is de; Klik Omdat dit buiten je budget valt raad ik je aan om te kijken voor een Intel Core 2 Quad Q9450 deze heeft per Core een snelheid van 2,77~ Ghz, deze valt echter over te clocken naar 3,2 Ghz per Core, wat dus bijna neer komt op de Extreme. Als je toch voor een wat snellere wilt zou ik voor een Intel Core 2 Quad Q9550 gaan. Al hoewel het enige verschil de snelheid is die ook te bereiken valt met overclocken en natuurlijk de prijs. Kijk je voor een moederbord, raad ik je het XFX N780i Tri-Sli moederbord aan, dit moederbord is heel degelijk. En heb er nog geen problemen mee gehad. Klik Het moederbord kost nu €199,- en zal wel wat goedkoper worden... wil je echt kijken naar de toekomst kijk dan voor een N790, deze bied nog wat extra mogelijk heden. En ondersteund DDR-3 geheugen (DDR3-800, DDR3-1066, DDR3-1333) . Klik Op het moment is de GTX280 op het moment de zwaarste kaarten van XFX. Iedereen is zwaar tevreden over de 9800Gx2 maar in principe is het 2 keer een 8800GT (X?). Daarnaast zal je met deze kaart wel flink voor uit kunnen. Nu zal ik 4 grafische kaarten op een rijtje zetten voor je. (XFX) GTX 280 = Chipsnelheid: 602 MHz (XFX) GTX 280XT = Chipsnelheid: 640 MHz (XFX) GTX 280XXX = Chipsnelheid: 670 MHz (MSI) GTX 280 (OC) = Chipsnelheid: 700 MHz (XFX) GTX 280 = Geheugensnelheid: 2210 MHz (XFX) GTX 280XT = Geheugensnelheid: 2400 MHz (XFX) GTX 280XXX = Geheugensnelheid: 2500 MHz (MSI) GTX 280 (OC) = Geheugensnelheid: 2300 MHz (XFX) GTX 280 = € 419,- (XFX) GTX 280XT = € 429,- (XFX) GTX 280XXX = € 469,- (MSI) GTX 280 (OC) = € 439,- Ik kan je keuze niet in de grafische kaarten vertellen maar ik zou zelf voor de MSI gaan, deze is overgeclockt en is zeer en zeer degelijk. Goeie FPS in games. Geheugen; Als je een keuze maakt van je moederbord moet je kijken naar DDR-2 of DDR-3. Ga je voor DDR-2 (Het XFX N780i Tri-Sli Moederbord) dan zou ik voor dit geheugen gaan; Klik Ga je voor DDR-3 (Het XFX N790 Moederbord) dan zou ik voor dit geheugen gaan; Klik Daarnaast heb je nog harde schijven: Wat je kunt doen, is je operating system laten draaien op een raptor. Regelt hij alles sneller; Klik Daarnaast kan je als optioneel een 1TB of 750GB inbouwen. De beste en snelst geteste hardeschijf op dit moment is een Samsung Spinpoint F1 750GB. Klik Als je nog vragen hebt hoor ik het wel . Bewerkt: 26 september 2008 door Nemean^inf Reageren
Gta-killer Geplaatst: 26 september 2008 Rapport Geplaatst: 26 september 2008 (bewerkt) De beste processor op dit moment is de;Klik Met die processor alleen al zit hij over zijn budget (1200 euro). De rest ziet er allemaal wel goed uit maar processor zal ik zeker een andere nemen, is maar een klein beetje slomer maar de prijs scheelt heel veel. ps. wanneer krijg ik die tekening nou? Bewerkt: 26 september 2008 door Gta-killer Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 26 september 2008 Rapport Geplaatst: 26 september 2008 De beste processor op dit moment is de;Klik Met die processor alleen al zit hij over zijn budget (1200 euro). De rest ziet er allemaal wel goed uit maar processor zal ik zeker een andere nemen, is maar een klein beetje slomer maar de prijs scheelt heel veel. ps. wanneer krijg ik die tekening nou? Als je een klein stuk van de quote had mee genomen had je gezien dat ik dit er bij had gezegd. Omdat dit buiten je budget valt raad ik je aan om te kijken voor een Intel Core 2 Quad Q9450 deze heeft per Core een snelheid van 2,77~ Ghz, deze valt echter over te clocken naar 3,2 Ghz per Core, wat dus bijna neer komt op de Extreme. Als je toch voor een wat snellere wilt zou ik voor een Intel Core 2 Quad Q9550 gaan. Al hoewel het enige verschil de snelheid is die ook te bereiken valt met overclocken en natuurlijk de prijs. Reageren
xgaming Geplaatst: 26 september 2008 Rapport Geplaatst: 26 september 2008 (bewerkt) De beste processor op dit moment is de;Klik Omdat dit buiten je budget valt raad ik je aan om te kijken voor een Intel Core 2 Quad Q9450 deze heeft per Core een snelheid van 2,77~ Ghz, deze valt echter over te clocken naar 3,2 Ghz per Core, wat dus bijna neer komt op de Extreme. Als je toch voor een wat snellere wilt zou ik voor een Intel Core 2 Quad Q9550 gaan. Al hoewel het enige verschil de snelheid is die ook te bereiken valt met overclocken en natuurlijk de prijs. Als deze persoon er alleen op wil gaan gamen is een E8400 / E8400 goed genoeg. Quadcore biedt bij de meeste games nog geen meerwaarde t.o.v. Dual Core. Kijk je voor een moederbord, raad ik je het XFX N780i Tri-Sli moederbord aan, dit moederbord is heel degelijk. En heb er nog geen problemen mee gehad. Klik Het moederbord kost nu €199,- en zal wel wat goedkoper worden... wil je echt kijken naar de toekomst kijk dan voor een N790, deze bied nog wat extra mogelijk heden. En ondersteund DDR-3 geheugen (DDR3-800, DDR3-1066, DDR3-1333) . Klik Ben dit niet met je eens. Je kan beter voor een Asus P5E gaan. Goedkoper, en ook een stabiel bord. Als je voor DDR3 gaat, kan je de Asus P5E3 nemen, alles hetzelfde, behalve het geheugen dan. Op het moment is de GTX280 op het moment de zwaarste kaarten van XFX. Iedereen is zwaar tevreden over de 9800Gx2 maar in principe is het 2 keer een 8800GT (X?). Daarnaast zal je met deze kaart wel flink voor uit kunnen.Nu zal ik 4 grafische kaarten op een rijtje zetten voor je. *vergelijking* Ik kan je keuze niet in de grafische kaarten vertellen maar ik zou zelf voor de MSI gaan, deze is overgeclockt en is zeer en zeer degelijk. Goeie FPS in games. Waarom alleen maar naar Nvidia kijken? ATi is momenteel beter met haar HD4xxx serie. De HD4850 / HD4870 zijn beter dan de Nvidia GTX2x0 kaarten. Goedkoper en sneller, waarom dan voor Nvidia kiezen? Geheugen;Als je een keuze maakt van je moederbord moet je kijken naar DDR-2 of DDR-3. Ga je voor DDR-2 (Het XFX N780i Tri-Sli Moederbord) dan zou ik voor dit geheugen gaan; Klik Ga je voor DDR-3 (Het XFX N790 Moederbord) dan zou ik voor dit geheugen gaan; Klik Ik raad je DDR2 aan. DDR3 biedt eigenlijk geen meerwaarde tenzij je er veel geld aan wilt uitgeven. Je kan 4GB DDR2 geheugen kopen t.o.v. het veel duurdere DDR3. Als je voor DDR3 gaat, neem dan wel modules met een MHz en een latency (toegangs tijd) tussen de 7 -9. Daarnaast heb je nog harde schijven: Wat je kunt doen, is je operating system laten draaien op een raptor. Regelt hij alles sneller; Klik Ja dat kan, alleen zou ik deze HDD alleen aanschaffen als je geld over hebt. Daarnaast kan je als optioneel een 1TB of 750GB inbouwen. De beste en snelst geteste hardeschijf op dit moment is een Samsung Spinpoint F1 750GB. Klik Niks op aan te merken. Omdat dit buiten je budget valt raad ik je aan om te kijken voor een Intel Core 2 Quad Q9450 deze heeft per Core een snelheid van 2,77~ Ghz, deze valt echter over te clocken naar 3,2 Ghz per Core, wat dus bijna neer komt op de Extreme. Als je toch voor een wat snellere wilt zou ik voor een Intel Core 2 Quad Q9550 gaan. Al hoewel het enige verschil de snelheid is die ook te bereiken valt met overclocken en natuurlijk de prijs. Nope, er zit een verschil in de multiplier. De Q9450 heeft een multiplier van 8 en de Q9550 van 8.5. Dit houd in dat je de Q9550 makkelijker kunt overklokken. Dus behalve dat ie sneller is heeft ie ook een hogere multiplier. EDIT: Je zou voor dit systeem kunnen gaan. Als je wilt kan je een andere processor (Quad Core) erin zetten of nog een grafische kaart extra. Echter raad ik je dit ook niet aan tenzij je op een mega scherm speelt. De HD4870 is namelijk nog snel genoeg Bewerkt: 26 september 2008 door xgaming Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 26 september 2008 Rapport Geplaatst: 26 september 2008 Daar begint de onzin weer, Quad Core bied geen extra's, Quad Core ondersteund geen games. Quad Core heb ik zelf getest met zowel oude en nieuwe games, beide werken volledig en goed. Dat wil zeggen dat Quad Core zeker wel extra's bied. Als ik Crysis op start kan ik gewoon nog met Photoshop, msn en Dreamweaver werken zonder enkele problemen nog lag. Als ik dit zou doen op een andere pc met daar in een Intel Core 2 Duo, wat ik ook getest heb is deze wel flink gaan trippen. Hij vraagt ten eerste om de beste processor van dit moment, dat is in dit geval een Quad Core. En hij is wel zeker waar voor je geld. Ik ga uit vanwege mijn standpunt, wat betreft het moederbord. Hij vraagt onze hulp. Ik heb zelf ook de 790 in mijn handen gehad en deze werkte sneller dan de gemiddelde moederbord die ik heb gehad. Heb je hem ook in je handen gehad? Dan kan je er over mee praten, zo niet dan moet je niet kletsen of de 1 beter is dan de ander. Mijn mening gaat over stabiliteit en zeker waardigheid. Mijn standpunt heb ik gebaseerd op een NVIDIA systeem, ik draai zelf al jaren met NVIDIA systemen en heb ook al veel tot te veel problemen met ATI gehad. Oververhitting, doorgebrande kaarten, artefacts. En nog meer wat ook bij clan mates is gebeurd. DDR3 geeft nog op dit moment geen volledige waarde, maar ik heb ook gezegd kijk je in de toekomst kan je zeker er van zijn dat je een goed product gekocht hebt. Wat betreft de raptor, geld te veel of niet. Een persoon die een snel systeem wilt heeft vaak een raptor er in zitten met daar op zijn OS. Daarbij komt dat ik hem ook ga inbouwen en hem hiervoor ook getest heb. Heb je geen stevige kast kan je wel wat last van het lawaai hebben. Wat ik wel heb gehoord is dat Samsung binnenkort ook met een nieuwe hardeschijf komt met meer RPM. Ze zeggen, dat zeg ik niet; Dat de RPM tegen de "20.000" RPM is. Snel dus. En duur? Geen idee. Ik had het niet over de multiplier bij de processors maar over de snelheid, duidelijk aan gegeven in mijn bericht. En dat is een duidelijk verschil naar mijn mening. Ati fanboys :')[/font] Reageren
xgaming Geplaatst: 26 september 2008 Rapport Geplaatst: 26 september 2008 Daar begint de onzin weer, Quad Core bied geen extra's, Quad Core ondersteund geen games.Quad Core heb ik zelf getest met zowel oude en nieuwe games, beide werken volledig en goed. Dat wil zeggen dat Quad Core zeker wel extra's bied. Als ik Crysis op start kan ik gewoon nog met Photoshop, msn en Dreamweaver werken zonder enkele problemen nog lag. Als ik dit zou doen op een andere pc met daar in een Intel Core 2 Duo, wat ik ook getest heb is deze wel flink gaan trippen. Hij vraagt ten eerste om de beste processor van dit moment, dat is in dit geval een Quad Core. En hij is wel zeker waar voor je geld. Zoals in mijn bericht staat: De meeste games Tuurlijk maakt Crysis er gebruik van, maar waarom zo je teveel geld uit geven aan iets als je het toch niet 100% gaat gebruiken? En nee het is geen onzin om het over een Dual of Quad te hebben, het is immers een (kleine) investering die nog een aantal jaren mee moet.Ik ga uit vanwege mijn standpunt, wat betreft het moederbord. Hij vraagt onze hulp. Ik heb zelf ook de 790 in mijn handen gehad en deze werkte sneller dan de gemiddelde moederbord die ik heb gehad. Heb je hem ook in je handen gehad? Dan kan je er over mee praten, zo niet dan moet je niet kletsen of de 1 beter is dan de ander. Mijn mening gaat over stabiliteit en zeker waardigheid.Ja jij gaat uit van jouw standpunt, ik vanuit de mijne. Ik heb hiervoor ook een moederbord gehad met Nvidia chipset. Op een paar kleine dingen niks mis mee. Het enige wat ik heb gezegd in mijn post hierboven is dat hij eventueel voor de (goedkopere) P5E kan gaan.Mijn standpunt heb ik gebaseerd op een NVIDIA systeem, ik draai zelf al jaren met NVIDIA systemen en heb ook al veel tot te veel problemen met ATI gehad. Oververhitting, doorgebrande kaarten, artefacts. En nog meer wat ook bij clan mates is gebeurd. En waar heeft Nvidia nu last van? Precies, oververhitting van hun GPU's. Tevens kan je net de slechte batch kaarten hebben gehad. Dit allemaal kan ook met Nvidia of een ander bedrijf gebeuren. DDR3 geeft nog op dit moment geen volledige waarde, maar ik heb ook gezegd kijk je in de toekomst kan je zeker er van zijn dat je een goed product gekocht hebt.Nee je zei dat hij kon kiezen voor een boord met 790i chipset waarbij er ondersteuning voor DDR3 opzit. "wil je echt kijken naar de toekomst kijk dan voor een N790, deze bied nog wat extra mogelijk heden. En ondersteund DDR-3 geheugen (DDR3-800, DDR3-1066, DDR3-1333)". Wat betreft de raptor, geld te veel of niet. Een persoon die een snel systeem wilt heeft vaak een raptor er in zitten met daar op zijn OS. Daarbij komt dat ik hem ook ga inbouwen en hem hiervoor ook getest heb. Heb je geen stevige kast kan je wel wat last van het lawaai hebben. Wat ik wel heb gehoord is dat Samsung binnenkort ook met een nieuwe hardeschijf komt met meer RPM. Ze zeggen, dat zeg ik niet; Dat de RPM tegen de "20.000" RPM is. Snel dus. En duur? Geen idee.Dat is Western Digital. Heb niks gelezen over een 'toekomstig' Samsung model met 20000 RPM.Ik had het niet over de multiplier bij de processors maar over de snelheid, duidelijk aan gegeven in mijn bericht. En dat is een duidelijk verschil naar mijn mening.Jij zei dat het enige verschil de snelheid was. Dit is dus fout want er zit ook een verschil in de multiplier. Dit is gekoppeld aan het overklokken dus heeft het er wel degelijk mee te maken. Ati fanboys :')[/font] Ehm, ja. En daarom heb ik een Nvidia in mijn andere systeem zitten. Het enige wat ik heb gezegd is dat de ATi op dit moment beter is. Je bent gek als je een (te) dure kaart koopt die qua prestaties lager zit als de HD48xx serie. Maar genoeg 'offtopic' gepost. Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 26 september 2008 Rapport Geplaatst: 26 september 2008 De meeste games? Nee alle games ondersteunen Quad Core. Het probleem is dat de meeste mensen te veel te gelijkertijd willen doen. En dat geeft conflicten. De Quad Core ondersteund alle games, geloof je het niet. Koop een upgrade setje en ga al je games testen. De meeste conflicten worden vaak naar de nieuwe processen gestopt maar vaak is dit nog te verhelpen met een bios update. Hij kan voor dat moederbord gaan, eigen mening. Maar kraak niet de mijne af. Het is goedkoper maar is goedkoper ook vaak beter. That's the question. Of Duurder beter is ga ik ook niet over in want daar geld het zelfde voor. XFX maakt goeie moederborden. Heb alle 3 de moederborden getest die op Alternate staan. NVIDIA heeft misschien last van oververhitting maar dan moet je nagaan waarom dat is gebeurd. De meeste mensen kopen een nieuwe grafische kaart en stoppen hem in een Medion kastje. Waardoor je GPU inderdaad warm word en er conflicten kunnen ontstaan. Of het de fout van NVIDIA is? Nee, ik zelf ben een Medion gebruiker geweest en heb een flinke kaart in die kast gestopt met gevolgen van dien. Heb geen 790i gezegd trouwens, maar dat terzijde. Dat DDR3 nog niet zijn gehele waarde toont komt ook wegens andere hardware. Met de juiste hardware heb je daar leuk spul in huis. Vooral de overclocker kan hier gebruik van maken. Wat betreft de hardeschijf, het klopt over Western Digital echter zijn er ook geruchten binnen gekomen via een computer bedrijf dat er een Samsung opkomst is. (Lees kennis die mij dit verteld heeft.) Om te blijven mieren neuken kan je ook zeggen dat de Intel Core 2 Quad Q9550 een "5" meer heeft. Maar dat zal ik achter wege laten want anders zeg je... je had het over "het enig verschil". Wat betreft de grafische kaarten kunnen ze best wat vooruit zijn gegaan, ATI heeft goed gekeken naar de NVIDIA producten, maar dat betekend naar mijn mening nog niks. Er is nu een product van NVIDIA op de markt genaamd: Tesla C1060 deze kaart heeft 240 processors met elk een frequentie van 1.3 Ghz. Click Reageren
xgaming Geplaatst: 26 september 2008 Rapport Geplaatst: 26 september 2008 The Quadro FX 5600 features a ground-breaking unified architecture delivering optimized CAD, DCC, and visualization application performance. Dit is geen GPU voor games maar voor andere toepassingen. Net zoals ATi FireGL heeft die ook niet voor games geschikt is. Offtopic: Als je graag wilt discussiëren over dit onderwerp, de PM box staat open. Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 26 september 2008 Rapport Geplaatst: 26 september 2008 The Quadro FX 5600 features a ground-breaking unified architecture delivering optimized CAD, DCC, and visualization application performance. Dit is geen GPU voor games maar voor andere toepassingen. Net zoals ATi FireGL heeft die ook niet voor games geschikt is. Offtopic: Als je graag wilt discussiëren over dit onderwerp, de PM box staat open. Nog 1 keer offtopic, Die GPU zal wel voor de toekomst meer bieden dat houdt in dat veel GPU's zich zullen wenden tot deze technologie. Reageren
Galiorix Geplaatst: 26 september 2008 Rapport Geplaatst: 26 september 2008 (bewerkt) Nog 1 keer offtopic,Die GPU zal wel voor de toekomst meer bieden dat houdt in dat veel GPU's zich zullen wenden tot deze technologie. Voorlopig is het nog totaal irrelevant dus je hebt er gewoon geen hol aan. Als je zo'n kaart pakt, lijkt het me verstandig als je er nog een normale bij pakt, grote kans dat je er anders geen spellen mee kan spelen. Het is meer gemaakt voor programma's als 3D Studio Max, real time weergeven van high poly dingen en dingen berekenen voor het renderen. Bewerkt: 26 september 2008 door Galiorix Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.