Jump to content

Outlook Express

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo allemaal, :cya:

Mijn ouders hebben een klein probleempje.

Ze hebben een tijdje terug een virus op de computer gehad.

Wat ze heel windows heeft gekost.

Nu staat windows al weer een tijdje op de computer.

Alleen kunnen ze geen mailtjes meer versturen of ontvangen.(via Outlook Express)

Steeds als ze een mailtje willen versturen dan moeten ze eerst allemaal vragen invullen zoals:

Naam

Gebruikersnaam

Wachtwoord enzo.

Maar op het laatst moeten ze de server van (HTTP) waar ze gebruik van maken opgeven.

En ik heb echt geen flauw idee wat deze moet zijn.

Mijn ouders zelf weten het ook niet.

Ze zijn echt een beetje een digibeet.

Vandaar dat ik het ook nu voor ze uitzoek. :puh:

Ik denk zelf dat het iets te maken heeft met dat windows er opnieuw op is komen te staan.

En dat ze dan opnieuw een account moeten aanmaken.

Maar ik weet hier eigenlijk weinig tot niks vanaf.(van Outlook Express tenminste)

Dus weet iemand misschien wat het probleem is en wat ik er aan kan doen?

Alvast bedankt _O_

Geplaatst:

als het goed is heb je bij het maken van je e-mail account een papiertje gehad van de provaider. Daarop staat alles waar ze naar vragen.

Geplaatst: (bewerkt)

Even een vraag nog vooraf, want mijn ouders zijn nu lang nog niet thuis.

Dus zou het mogelijk zijn als dit niet werkt outlook opnieuw te installeren?

En zou dit het probleem op kunnen lossen?

Want hij geeft ook heel vaak rare foutmeldingen aan waar ik nog nooit iets van heb gehoord/gezien. :?

Bewerkt: door Sjorszzz
Geplaatst:
Hallo allemaal, :cya:

Mijn ouders hebben een klein probleempje.

Ze hebben een tijdje terug een virus op de computer gehad.

Wat ze heel windows heeft gekost.

Nu staat windows al weer een tijdje op de computer.

Alleen kunnen ze geen mailtjes meer versturen of ontvangen.(via Outlook Express)

Steeds als ze een mailtje willen versturen dan moeten ze eerst allemaal vragen invullen zoals:

Naam

Gebruikersnaam

Wachtwoord enzo.

Maar op het laatst moeten ze de server van (HTTP) waar ze gebruik van maken opgeven.

En ik heb echt geen flauw idee wat deze moet zijn.

Mijn ouders zelf weten het ook niet.

Ze zijn echt een beetje een digibeet.

Vandaar dat ik het ook nu voor ze uitzoek. :puh:

Ik denk zelf dat het iets te maken heeft met dat windows er opnieuw op is komen te staan.

En dat ze dan opnieuw een account moeten aanmaken.

Maar ik weet hier eigenlijk weinig tot niks vanaf.(van Outlook Express tenminste)

Dus weet iemand misschien wat het probleem is en wat ik er aan kan doen?

Alvast bedankt _O_

dat lijkt precies op mijn prop ik had dat ook

als het goed is heb je bij je provider zo een crontact gekregen met die mooie kolomen met al die zooi

eerst : doe je dit

als je het prog op start dan sluit je de wizzard af

2: je gaat dan boven bij menu extras --> accounts --> toevoegen

dan krijg je een soort wizzard dan pak je dat crontact er bij dan vul je alles over van dat crontact en klaar!!!

ik ha dook zo een virus en m'n ma wou mailen

heb je wel back-up gemaakt van de contact personen???

die kan je zo toevoegen:

adressen --> bestand --> importeren --> dan plik je het soort bestand aan meestal adresbook.wab

dan gaat hij inporteren en klaar

Geplaatst: (bewerkt)
Even een vraag nog vooraf, want mijn ouders zijn nu lang nog niet thuis.

Dus zou het mogelijk zijn als dit niet werkt outlook opnieuw te installeren?

En zou dit het probleem op kunnen lossen?

Want hij geeft ook heel vaak rare foutmeldingen aan waar ik nog nooit iets van heb gehoord/gezien. :?

Nee, Outlook er opnieuw opzetten gaat zeker niet werken. Die foutmeldingen zijn waarschijnlijk meldingen dat Outlook de POP3 en SMTP server niet kan vinden. Als jij zelf wel een beetje verstand hebt van computers, neem ik aan dat je ook weet wat het SMTP. IMAP en POP3 protocol inhouden. Anders kun je ook nog hier kijken. Het programma Outlook haalt jouw mails van de server en kan berichten via die server versturen. Voor inkomende en uitgaande berichten worden verschillende protocollen gebruikt.

Bij het maken van een account in Outlook, is het nodig het programma te vertellen waar hij de mails vandaan kan halen. In veel gevallen komt er iets te staan als: pop3.provider.nl / smtp.provider.nl, maar dit is lang niet altijd zo. Het verschilt per mailserver. Elk account is natuurlijk beveiligd met wachtwoord en gebruikersnaam, anders zou iedereen jouw mails van de server kunnen halen.

Eerst moet je weten wie jouw mailprovider is. Dit kun je zien in het e-mail adres: adres@provider.extensie Dit is vaak een internetprovider, maar kan ook een andere site zijn. Op de site van de provider kun je waarschijnlijk informatie vinden over het lezen van de mails in externe programma's zoals Outlook. Mocht je het wachtwoord kwijt zijn dan is de kans groot dat je het op de site kunt aanvragen.

Bewerkt: door K.O.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...