Jump to content

60 Hz of 75 Hz ?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik heb mijn beedscherm, een ACER AL1751, op 60Hz staan. Maar wat betekend dat precies? En wat gebeurd er als ik hem op 75Hz zet?

Greetzz

GTAgangsta :cya:

Geplaatst:

Dat is de snelheid waarmee de beelden worden ververst, om het maar even zo te zeggen. Bij 60Hz word het beeld 60 keer per seconde ververst, bij 75Hz (uiteraard) 75 keer per seconde. Dit is voor als het beeld flikkert (soort van knipperen) en dat storend is.

Geplaatst:

Je moet in je boekje lezen wat je monitor aan kan, vaak kan hij de bepaalde Hz niet aan. Wat je kunt doen is in de handleiding lezen wat het beste past bij je Resolutie.

Mijn resolutie is: 1680x1050 en heb mijnes op de hoogst mogelijke Refresh Rate gezet: 60 Hz.

Bij 59 Hz ziet mijn beeld er goed uit maar hij knipperde. En dat is iets wat ik niet wou. Vandaar 60Hz.

Als je het in je handleiding hebt gelezen kies dan de hoogste die mogelijk is. Anders krijg je; "Signal Out of Range".

3.gif

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...