gammie_ Geplaatst: 27 september 2008 Rapport Geplaatst: 27 september 2008 Hallo forumers, Ik heb vandaag via de post mijn Charger Grip voor de Nintendo DS Lite binnen gekregen. Dit is namelijk een gadget waarmee je een betere houvast hebt aan de ds en deze zorgt voor 8 uur langer speeltijd . Alleen las ik in de handleiding dat als je deze gadget alleen oplaad dit al 12 uur duurt, terwijl een DS Lite opladen slechts 3 uur duurt. Kan iemand mij hier nadere uitleg over geven? Duurt dat echt zo enorm lang? En kan ik hem ook na 1-2 uur gebruiken? Of heb ik er dan geen fluit aan? Reageren
the_dan Geplaatst: 27 september 2008 Rapport Geplaatst: 27 september 2008 nog nooit van zo'n din gehoord Reageren
Arthis Geplaatst: 27 september 2008 Rapport Geplaatst: 27 september 2008 nog nooit van zo'n din gehoord Reageer dan niet Ik heb even wat voor je gegoogled, ik lees op meerdere site's dat het nadeel is dat het oplden zo lang duurt.... dus het zal wel zo zijn. Maar ik denk dat je er na die twaalf uur dan ook wel heel lang mee kan spelen, en dat maakt veel goed vind ik Reageren
Ferre Geplaatst: 27 september 2008 Rapport Geplaatst: 27 september 2008 De eerste keer altijd volledig opladen. Reageren
Galiorix Geplaatst: 27 september 2008 Rapport Geplaatst: 27 september 2008 De eerste keer altijd volledig opladen. En daarna helemaal leeg spelen, dan is de gebruiksduur van de accu een stuk langer. Probeer de accu zo veel mogelijk leeg te spelen (altijd), anders wordt ie langzaam aan toch slechter. Probeer 'm ook zoveel mogelijk zonder adapter eraan te gebruiken, anders wordt de accu lui en is ie binnen de kortste keren leeg. Reageren
FerryN Geplaatst: 27 september 2008 Rapport Geplaatst: 27 september 2008 Kan zijn dat ie een lagere Mah gehalte heeft, waardoor laden een stuk langzamer gaat. Reageren
gammie_ Geplaatst: 27 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 27 september 2008 De eerste keer altijd volledig opladen. En daarna helemaal leeg spelen, dan is de gebruiksduur van de accu een stuk langer. Probeer de accu zo veel mogelijk leeg te spelen (altijd), anders wordt ie langzaam aan toch slechter. Probeer 'm ook zoveel mogelijk zonder adapter eraan te gebruiken, anders wordt de accu lui en is ie binnen de kortste keren leeg. Goed, dat duurt dus nog wel even... Geld dat trouwens ook voor de DS? Ik heb hem wel al een paar maanden, maar als het rode lampje brand zet ik altijd de adapter eraan. Meteen nog een vraag, hoe lang kan de DS nog mee als het rode lampje gaat branden? Reageren
Ferre Geplaatst: 27 september 2008 Rapport Geplaatst: 27 september 2008 Hij valt vanzelf uit. Ik schat niet langer dan een half uur. Reageren
gammie_ Geplaatst: 27 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 27 september 2008 Hij valt vanzelf uit. Ik schat niet langer dan een half uur. Oké. Nog over de Charger Grip, is het normaal dat hij nauwelijks warm word? Hij zit er nu vanaf vanochtend rond 11 uur aan de adapter, maar hij voelt zowat koud aan en toch brand wel het lampje. Overigens wat ik wel vreemd vind is, dat in de handleiding staat 8 uur langer speeltijd, maar hij moet wel 12 uur lang opladen (als ik hem los oplaad) als hij samen met de DS oplaad is het 16 uur... Reageren
EXIT Geplaatst: 27 september 2008 Rapport Geplaatst: 27 september 2008 De eerste keer altijd volledig opladen. En daarna helemaal leeg spelen, dan is de gebruiksduur van de accu een stuk langer. Probeer de accu zo veel mogelijk leeg te spelen (altijd), anders wordt ie langzaam aan toch slechter. Probeer 'm ook zoveel mogelijk zonder adapter eraan te gebruiken, anders wordt de accu lui en is ie binnen de kortste keren leeg. Bij goede battereien is dit niet echt van belang, aangezien de nieuwste accu's better zijn ontwikkeld Reageren
gammie_ Geplaatst: 29 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 29 september 2008 Ik had de Charger Grip Lite zaterdag van half 12 tot kwart voor 12 's avonds op geladen, dus ruim 12 uur lang. Ik heb er een paar uurtjes zondag mee gespeeld en vandaag (maandag). Hij is zojuist leeg, ook mijn DS maar die was al niet helemaal vol. Nou vraag ik mij nog af, klopt het dat de Charger Grip stroom geeft aan de DS, zolang deze niet meer 100% vol is? Ik zag namelijk steeds het oranje lampje gaan branden van mijn DS. Reageren
Jowx Geplaatst: 30 september 2008 Rapport Geplaatst: 30 september 2008 Topic verplaatst naar Games.. ^^ Reageren
PatrickW Geplaatst: 30 september 2008 Rapport Geplaatst: 30 september 2008 Mijn kids hebben ook zo'n ding, en het bevalt goed. Laadtijden weet ik zo niet. Hij levert echter niet constant stroom aan de DS. Jestopt je DS erin, maar zet de schakelaar achter op de charger-grip op off. Dan draai je gewoon op de accu van de DS. Als die accu bijna leeg is (lampje gaat branden), zet je de charger-grip aan,en zal hij de accu van de DS gaan opladen. ( je kunt dan natuurlijk wel gewoon doorspelen) Als de accu van de DS weer opgeladen is, zet je de charger-grip weer uit, en speel je weer verder op de accu van de DS. Zo kun je met de Charger-grip de accu van de DS een aantal keer opladen. Reageren
gammie_ Geplaatst: 30 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 30 september 2008 Mijn kids hebben ook zo'n ding, en het bevalt goed. Laadtijden weet ik zo niet. Zeker, je krijgt veel minder snel kramp in je handen Hij levert echter niet constant stroom aan de DS. Jestopt je DS erin, maar zet de schakelaar achter op de charger-grip op off. Dan draai je gewoon op de accu van de DS. Als die accu bijna leeg is (lampje gaat branden), zet je de charger-grip aan,en zal hij de accu van de DS gaan opladen. ( je kunt dan natuurlijk wel gewoon doorspelen) Als de accu van de DS weer opgeladen is, zet je de charger-grip weer uit, en speel je weer verder op de accu van de DS. Zo kun je met de Charger-grip de accu van de DS een aantal keer opladen. Ik kan het dus zien als een soort draadloze oplader, die ik op een gewenst moment kan inschakelen. Hadden ze ook wel even in de handleiding mogen vermelden, ik zat dus iedere keer de boel dubbel aan te zetten Reageren
PatrickW Geplaatst: 30 september 2008 Rapport Geplaatst: 30 september 2008 Ik kan het dus zien als een soort draadloze oplader, die ik op een gewenst moment kan inschakelen. Hadden ze ook wel even in de handleiding mogen vermelden, ik zat dus iedere keer de boel dubbel aan te zetten Ja, het staat er wat beroerd in, heeft mij ook enkele keren lezen gekost, voor ik erachter was. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.