GTA_K Geplaatst: 10 maart 2009 Rapport Geplaatst: 10 maart 2009 Ik gebruik de 3mp camera die op m'n mobiel zit. Reageren
chopperboy Geplaatst: 11 maart 2009 Rapport Geplaatst: 11 maart 2009 Ikzelf heb een Canon EOS 5D MKII. :O Geld teveel? Reageren
Siender Geplaatst: 11 maart 2009 Rapport Geplaatst: 11 maart 2009 Ikzelf heb een Canon EOS 5D MKII. :O Geld teveel? Ik pak het gewoon professioneel aan. Reageren
chopperboy Geplaatst: 11 maart 2009 Rapport Geplaatst: 11 maart 2009 zo kan je het idd ook zien Kom ik dan met mijn lullige 1000D'tje Reageren
Siender Geplaatst: 11 maart 2009 Rapport Geplaatst: 11 maart 2009 zo kan je het idd ook zien Kom ik dan met mijn lullige 1000D'tje 1000D is een erg goede camera, helemaal niet lullig. Je pakt het zelf zo te zien ook professioneel aan Reageren
Galiorix Geplaatst: 11 maart 2009 Rapport Geplaatst: 11 maart 2009 Ik heb sinds kort een Medion 5 megapixel camera. Verder niks speciaals, is van m'n pa geweest maar wou eens wat nieuws. Maakt overigens prachtige foto's, is alleen nogal sloom. Reageren
chopperboy Geplaatst: 11 maart 2009 Rapport Geplaatst: 11 maart 2009 zo kan je het idd ook zien Kom ik dan met mijn lullige 1000D'tje 1000D is een erg goede camera, helemaal niet lullig. Je pakt het zelf zo te zien ook professioneel aan Hoezo heb je eigenlijk zo bewust voor de 5D gekozen? Ik neem aan dat je iets met fotografie doet, voor een hobby koop je zoiets niet. Reageren
Siender Geplaatst: 12 maart 2009 Rapport Geplaatst: 12 maart 2009 zo kan je het idd ook zien Kom ik dan met mijn lullige 1000D'tje 1000D is een erg goede camera, helemaal niet lullig. Je pakt het zelf zo te zien ook professioneel aan Hoezo heb je eigenlijk zo bewust voor de 5D gekozen? Ik neem aan dat je iets met fotografie doet, voor een hobby koop je zoiets niet. Ik handel in camera's dus ik kan ze allemaal testen, ik verdien er redelijk geld mee. Toen ik de 5D voor het eerst had was ik meteen verkocht, het is gewoon een erg goede camera. Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 12 maart 2009 Rapport Geplaatst: 12 maart 2009 Ik ben opzoek naar een nieuwe camera,ik heb nu een Nikon P1 compact camera maar ik wil over stappen op een SLR. Maar wanneer ga je de verschillen tussen een Nikon D60,Nikon D90 en een Nikon D300 zien? Moet je dan al echt groot gaan afdrukken of zal je ook bij het bewerken op de pc al grote verschillen zien? En ik heb een beetje een voorkeur voor Nikon,maar wat is beter een Canon of een Nikon? Reageren
Siender Geplaatst: 13 maart 2009 Rapport Geplaatst: 13 maart 2009 Ik ben opzoek naar een nieuwe camera,ik heb nu een Nikon P1 compact camera maar ik wil over stappen op een SLR. Maar wanneer ga je de verschillen tussen een Nikon D60,Nikon D90 en een Nikon D300 zien? Moet je dan al echt groot gaan afdrukken of zal je ook bij het bewerken op de pc al grote verschillen zien? En ik heb een beetje een voorkeur voor Nikon,maar wat is beter een Canon of een Nikon? Het is niet alleen de resolutie, ook de chip. In een D60 zit een kleinere chip dan in een D300. De D60 concurreert met de Canon 450D en 1000D. Bij canon is het bekend dat als je de iso omhoog doet dat er dan minder snel ruis ontstaat dan bij Nikon. Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 13 maart 2009 Rapport Geplaatst: 13 maart 2009 (bewerkt) Maar wanneer heb je een hoge iso nodig? En merk je veel verschil tussen die camera's uit de vorige post? Zo ja,wanneer? Bewerkt: 13 maart 2009 door phantom Reageren
chopperboy Geplaatst: 14 maart 2009 Rapport Geplaatst: 14 maart 2009 Ik ben opzoek naar een nieuwe camera,ik heb nu een Nikon P1 compact camera maar ik wil over stappen op een SLR. Maar wanneer ga je de verschillen tussen een Nikon D60,Nikon D90 en een Nikon D300 zien? Moet je dan al echt groot gaan afdrukken of zal je ook bij het bewerken op de pc al grote verschillen zien? En ik heb een beetje een voorkeur voor Nikon,maar wat is beter een Canon of een Nikon? Ik heb onlangs een artikeltje gelesen waarin van verschillende producten "het beste merk" was omschreven. Voor de professionele camera's was dat Canon. Ik kan je de 1000D ten zeerste aanraden. Aangezien dit je eerste SLR is (neem ik aan) heb je niet heel veel aan een Nikon. Hij heeft wel veel functies, maar het is allemaal vrij lastig uit te zoeken en daarbij ook behoorlijk duur. Ik heb zelf de Canon 1000D en ik ben er tot nog toe zeer over te spreken. Het is een (verhoudingsgewijs) niet al te dure camera met veel mogelijkheden en ook lekker snel achter elkaar afdrukken is mogelijk (3 beelden per seconde). Het klopt idd dat er heel weinig ruis aanwezig is bij een hoge iso. Iso waarde is zeg maar de manier waarop je camera licht opvangt in een donkere omgeving. Bij een lage iso heb je nauwelijks ruis, maar wel een lange sluitertijd, waardoor je een statief nodig hebt en je bewegende voorwerpen niet goe in beeld kan brengen. Met een hoge iso heb je een veel kortere sluitertijd dan bij een lage iso, maar je krijgt wel ruis. Maar nu valt de ruis met een Canon behoorlijk mee, dus je hebt zelfs op de max. iso waarde nog absoluut niet te klagen. Dan nog iets: heb je al in gedachten wat voor lens je bij je camera wilt? Meestal zit er een kitlensje bij. Wel goed, maar het bereik ervan is minimaal. En aangezien je zelf de lens kan kiezen bij een SLR, zou ik er maar gebruik van maken ook! P.S. Voor alle fotografen, nogmaals : Het Foto-Topic Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 14 maart 2009 Rapport Geplaatst: 14 maart 2009 Gezien jullie zo positief zijn over Canon zit er naar te kijken maar zit er veel verschil tussen de 450D 1000D? En qua objectief,er is een Canon EOS 450D + EF-S 18-55 IS Kit,is dat een goed objectief? Reageren
chopperboy Geplaatst: 14 maart 2009 Rapport Geplaatst: 14 maart 2009 Gezien jullie zo positief zijn over Canon zit er naar te kijken maar zit er veel verschil tussen de 450D 1000D? En qua objectief,er is een Canon EOS 450D + EF-S 18-55 IS Kit,is dat een goed objectief? De verschillen tussen de 450D en de 1000D ijn minimaal. De 450D heeft 2 AF-punten meer en 2 extra megapixels. Voor die kleine verschillen betaal je dan wel bijna €100 meer. Ik zou dus maar de 1000D kopen als je nog wat geld wilt uitsparen. De verschillen lijken op papier best wat, maar als je bedenkt dat je een afbeelding toch bijna nooit in volle resolutie toont zul je het verschil alleen helemaal ingezoomd zien. En de AF-punten zijn naar mijn idee ook niet zo belangerijk. Op de 1000D zitten er 7, dus tekort komen zul je vast niet. Ik neem aan dat je meestal een foto in het midden scherpstelt als je auto's fotografeert en in de meeste gevallen zul je de verschillende AF-punten weinig gebruiken. Verder, het objectief. Er zijn duizenden verschillende objectieven te koop in allerlei prijsklassen. De 18-55 is een redelijk objectief, maar je hebt veel groothoek, en inzoomen op een auto is vrij beperkt. met 18mm zit je behoorlijk op groothoek, en je hebt dan veel van de omgeving erop. Dit kan leuk zijn, maar soms ook storend. Ik heb zelf een zgn. "superzoomlens", een Tamron 18-200mm. Ik vind het zelf een heerlijke allround lens, en je hoeft niet snel van lens te verwisselen, want als je een langsrijdende auto wilt fotograferen, ben je hem geheit kwijt. 18-55mm is dus een lens waar je wel wat mee kunt, maar het is toch vrij beperkt zoomen. Als je nog wat wilt weten gewoon vragen hoor Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 14 maart 2009 Rapport Geplaatst: 14 maart 2009 Ik denk dat ik toch voor een 450D ga,maar lijkt het jouw dan het beste om een body+Tamron 18-200mm o.i.d. te kopen? En je had het over auto's(carspotten) maar is dat objectief ook goed te gebruiken om andere dingen te fotograferen,zoals gebouwen e.d.? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.