Jump to content

Vice city prob bij opstarte


Murk

Recommended Posts

Hallo beste mensen

Ik heb, een hele tijd geleden alweer, gta:vc gekocht in de winkel, en geinstalleerd en binnen 2 weken helemaal uitgespeeld (in het weekend ook snachts gespeeld ;) ). Daarna speelde ik het nog is uit, waarna het in de kast verdween :puh: .

Een maand of 2 later ontdekte ik het begrip 'Modifications' en ik wou ook is wat van die mods uitproberen. Dus ik installeerde vice city weer, en het werkte nog steeds. Ik ben met een heleboel andere auto's invoegen bezig geweest, en op het laatst probeerde ik om een heel grote mod te installe, de naam ben ik kwijt, maar je krijgt dan in het midde van Vicecity, in de buurt van die brug, een extra eiland met extra dinge enzo... afijn, ik installeer het d.m.v. bestandjes in de goede mappen zetten, en me vicecity doet het niet meer!!! Ik herinstalleer, en me vice city blijft hangen bij het opstart scherm zoals ook op de verpakking staat (met tekeneningtjes van figuren uit VC). Ik gaf de moed op.

Nu, 3 maande later inmiddels, heb ik met diverse programma's het register gerepareerd en alles wat je ken doen, ik heb mijn pc van top tot teen gescand met virusscanners, ook op ad-aware, spywareen van dat soort ongewenste troep. Ook heb ik mijn C-schijf handmatig doorgespit en ik heb alle bestanden die niet standaard in windows xp zitten of die ik niet meer nodig heb, verwijderd. En ik denk meteen weer...: Vice City werkt nu misschien!!!

:(:(:( Tevergeefse hoop... :'( ik krijg zodra ik de cd in de pc doe en dubbelklik op het o-zo-mooie vice city icoon, een ronddraaiend cd-tje als muisaanwijzer, en de cd draait een minuut of 2 op volle toeren, waarna er verder niks meer gebeurd.

WIE KAN MIJ UIT DEZE NACHTMERRRIE HELPEN :(:(:(:(:(

(Cdrom is onbeschadigd!)

Mijn pc:

2666 mhz P IV

512 ddr-ram

80 gb Western Digital

Geforce 4 MX 440 128 mb

standaard programma's:

Virusscanner: "Avast! Antivirus Home Edition"

Firewall: Zonealarm

Windows: XP met servicepack 2 en alle updates

---verdere schoonmaak programma's:

*System Mechanic Professional 4

*Winner Tweak SE

*ad-aware

Aub hulp gezocht.....

Bewerkt: door rauweitje
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb dit probleem ook 2 keer gehad, de ene keer lag het aan de CD, maar zoals jij al zei: Die is niet beschadigt, die kan het dus niet zijn. Bij m'n broer z'n PC was precies hetzelfde probleem bij een film, maar daar lag het aan de DVD/CD-speler. Moet je die maar even nakijken, of die nog wel goed is.

Trouwens leuk dat je meteen de vraag: Heb je hem wel legaal? afslaat door te zeggen dat je hem gekocht hebt. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb dit probleem ook 2 keer gehad, de ene keer lag het aan de CD, maar zoals jij al zei: Die is niet beschadigt, die kan het dus niet zijn. Bij m'n broer z'n PC was precies hetzelfde probleem bij een film, maar daar lag het aan de DVD/CD-speler. Moet je die maar even nakijken, of die nog wel goed is.

Trouwens leuk dat je meteen de vraag: Heb je hem wel legaal? afslaat door te zeggen dat je hem gekocht hebt. ;)

Hoe bedoel je dat het aan mijn dvddrive kan liggen? Dat die kaduuk is ofzo??? denk et niet... cd's kan ik nog gewoon afspelen, en sommige spellen ook... en een tijd geleden deed vice city het ook in dezelfde cd speler dus het lijkst me sterk....

maar ik zal in ieder geval ff nieuwe drivers installeren ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb dit probleem ook 2 keer gehad, de ene keer lag het aan de CD, maar zoals jij al zei: Die is niet beschadigt, die kan het dus niet zijn. Bij m'n broer z'n PC was precies hetzelfde probleem bij een film, maar daar lag het aan de DVD/CD-speler. Moet je die maar even nakijken, of die nog wel goed is.

Trouwens leuk dat je meteen de vraag: Heb je hem wel legaal? afslaat door te zeggen dat je hem gekocht hebt. ;)

Hoe bedoel je dat het aan mijn dvddrive kan liggen? Dat die kaduuk is ofzo??? denk et niet... cd's kan ik nog gewoon afspelen, en sommige spellen ook... en een tijd geleden deed vice city het ook in dezelfde cd speler dus het lijkst me sterk....

maar ik zal in ieder geval ff nieuwe drivers installeren ;)

Nou ik heb overal gezocht, maar met elke nieuwe driver die ik vondt kreeg ik de melding dat de nieuwste driver reeds geinstalleerd is! Dat is het dus niet. Ik heb ook geprobeerd om een andere cd drive in de pc te stoppen en daarop te proberen, maar tevergeefs :(

iemand nog ideeën?

PLZzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZ iemand helppie????

Bewerkt: door rauweitje
Link to comment
Delen op andere websites

Dan heb je de mod misschien verkeerd geinstalleerd ofzo!

<_< <_< <_< <_< <_< <_< <_<

kword zó gek van die gaste die niet eens het hele bericht goed doorleze en dan gaan reageren <_< <_< <_< <_< <_<

Als het echt niet meer lukt moet je de PC maar formatteren , en de balangrijke bestanden backuppen .

ja daar zat ik ook aan te denken maar ik moet dan zoo ongelovelijk veel instelling herstellen en allemaal opnieuw programma's downloaden en het register bewerken, dat ik daar denk ik 3 á 4 weken mee bezig ben :o maar goed je kan volgens mij ook instellingen kopieren en op een andere pc toepassen dus dat zal denk ik wel werken.

maar ik zoek eerst nog ff verder voor het geval dat het makkelijker op te lossem is :lol:

Bewerkt: door rauweitje
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Yeeehaaa kheb geformatteerd en op een frisse pc weer alle onderdelen geinstallleerd, zo ook Vice city!!!

En hij werkt weer :D

Ik ken nu ook weer wat meer online zijn nu me internet er weer op staat :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...