Sprunk Geplaatst: 28 september 2008 Rapport Geplaatst: 28 september 2008 Hallo, Ik wil graag mijn TV op mijn PC aansluiten zodat ik lekker een filmpje kan kijken op een groot scherm. Mijn TV is namelijk groter dan mijn beeldscherm van de PC. Het is een oude TV en ik heb alleen een ingang voor de kabel, en 2 scartaansluitingen. Ik heb op mijn videokaart de volgende uitgangen: Ik weet niet precies welke uitgangen dat zijn, daar heb ik geen verstand van. Maar bestaat er een kabeltje die vanuit één van die drie naar een scart converteerd? Zodat ik dus mijn TV erop kan aansluiten? En zo ja, wat kost zo'n kabeltje ongeveer? Alvast bedankt!!! Reageren
Galiorix Geplaatst: 28 september 2008 Rapport Geplaatst: 28 september 2008 (bewerkt) Er is bij jou videokaart een zogenaamde S-Video kabel meegeleverd. Het ene eind kan je in de videokaart steken (de zwarte aansluiting), het andere eind is een tulp stekker, met gele binnenkant. Dit is de uitgang voor de TV. Met een extra kabel kan je die dan op de TV aansluiten, zodat je het computer beeld op je TV hebt. Er zijn natuurlijk ook kabels met aan de ene kant de tulp stekkers en aan de andere kant een Scart plug. Met audio wordt het lastig, ik denk dat je dat gewoon met je computer speakers moet blijven doen. Bewerkt: 28 september 2008 door Galiorix Reageren
Sprunk Geplaatst: 28 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 28 september 2008 (bewerkt) Er is bij jou videokaart een zogenaamde S-Video kabel meegeleverd. Het ene eind kan je in de videokaart steken (de zwarte aansluiting), het andere eind is een tulp stekker, met gele binnenkant. Dit is de uitgang voor de TV. Met een extra kabel kan je die dan op de TV aansluiten, zodat je het computer beeld op je TV hebt. Er zijn natuurlijk ook kabels met aan de ene kant de tulp stekkers en aan de andere kant een Scart plug. Met audio wordt het lastig, ik denk dat je dat gewoon met je computer speakers moet blijven doen. De kabel die bij mijn videokaart is mee geleverd heeft inderdaad aan de ene kant 3 plugjes, maar deze zijn rood, groen, en blauw. Moet ik daar de mannelijke rood, geel, en witte scart kabels in inpluggen? ( en de andere kant natuurlijk in een scartblok ) PS. Geluid doe ik via mijn PC op een 2.1 set, dus geen probleem Bewerkt: 28 september 2008 door Sprunk Reageren
Galiorix Geplaatst: 28 september 2008 Rapport Geplaatst: 28 september 2008 Vervloekt, er zit een RGB kabel bij jou videokaart Je kan natuurlijk kijken naar een RGB naar Scart kabel.... Bij RGB zenden de rode kabel de signalen voor de rode kleuren door, de groene voor de groene kleuren en de blauwe voor de blauwe kleuren. Bij composite gaat dat gewoon door één kabel. Op deze site moet je even zoeken naar 'Component Video scart kabel' (zonder aanhalingstekens) en je kan dan een RGB naar scart kabel bestellen, 1,5 meter kost 15 euro. Should do the trick, i guess. Reageren
Sprunk Geplaatst: 28 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 28 september 2008 (bewerkt) Vervloekt, er zit een RGB kabel bij jou videokaart Je kan natuurlijk kijken naar een RGB naar Scart kabel.... Bij RGB zenden de rode kabel de signalen voor de rode kleuren door, de groene voor de groene kleuren en de blauwe voor de blauwe kleuren. Bij composite gaat dat gewoon door één kabel. Op deze site moet je even zoeken naar 'Component Video scart kabel' (zonder aanhalingstekens) en je kan dan een RGB naar scart kabel bestellen, 1,5 meter kost 15 euro. Should do the trick, i guess. Bedankt Galiorix! Ik vind het wel duur hoor, 15 euro voor anderhalve meter. Kan ik niet beter zo'n kabel kopen? ?? Bewerkt: 28 september 2008 door Sprunk Reageren
Galiorix Geplaatst: 28 september 2008 Rapport Geplaatst: 28 september 2008 En dan? De S-Video aansluiting is de enige aansluiting die je kan gebruiken voor dit, omdat de S-Video aansluiting de enige analoge aansluiting is. De DVI-D en VGA aansluitingen zijn digitaal en het omzetten van dat signaal naar analoog kan alleen met een soort box, welke tegen de 100 euro kost. Wat je natuurlijk kan doen is een S-Video kabel voor je videokaart kopen met maar één uitgang voor de video en dat je die dan aansluit op een kabel met aan de ene kant een tulp stekker en aan de andere kant een scart plug. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.