Jump to content
Geplaatst:
comment_1125656

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik in mijn server kan instellen/maken of scripten, dat de tijd net als in het echt is.

Dus de minuten zijn ook echte minuuten.

En als iemand S'avonds in de server zit om 10 uur is het ook echt 10 uur S'avonds.

Wie kan mij hierbij helpen?

Alvast bedankt _O_

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1125897
Je kan alleen de real-time controleren van de plaats waar de server gehost wordt. Niet van elke speler apart.

Hoe moet ik dat dan doen?

//OnGameModeInit():

SetTimer("CheckTime", 5000, 1);

//Op andere plek:

forward CheckTime();
public CheckTime()
{
new uur, minuut, seconde
gettime(uur, minuut, seconde);
SetWorldTime(uur);
}

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1126050

Het werk niet.

Ik heb er dit staan:

	SetTimer("CheckTime", 5000, 1);
//SetTimer("GameModeExitFunc", gRoundTime, 0);

return 1;
}
forward CheckTime();
public CheckTime()
{
   19, 5, 0
   gettime(19, 5, 0);
   SetWorldTime(19, 5, 0);
}

En ik krijg deze error's:

C:\Users\Sjors\Desktop\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(1108) : warning 215: expression has no effect

C:\Users\Sjors\Desktop\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(1108) : warning 215: expression has no effect

C:\Users\Sjors\Desktop\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(1108 -- 1109) : warning 215: expression has no effect

C:\Users\Sjors\Desktop\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(1109) : error 001: expected token: ";", but found "-identifier-"

C:\Users\Sjors\Desktop\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(1109) : error 035: argument type mismatch (argument 1)

C:\Users\Sjors\Desktop\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(1110) : warning 202: number of arguments does not match definition

C:\Users\Sjors\Desktop\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(1110) : warning 202: number of arguments does not match definition

Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

2 Errors. :?

:?:?:?

Bewerkt: door Sjorszzz

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1126118
Ik dacht eerst heel ff dat het ook zo moest

maar je moet gewoon het script nemen dat Sandra net postte

Niks aan veranderen :puh:

Dus dat uur minuut en seconde moet er staan

Gratzz

Ook met dat uur?

Want uur is toch geen engels woord?? :?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1126169

Nu heb ik het gewoon gekopieerd en geplakt.

Van jou en dan krijg ik nog steeds deze errors

C:\Users\Sjors\Desktop\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(1102) : error 029: invalid expression, assumed zero

C:\Users\Sjors\Desktop\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(1102) : error 017: undefined symbol "CheckTime"

C:\Users\Sjors\Desktop\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(1103) : error 029: invalid expression, assumed zero

C:\Users\Sjors\Desktop\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(1103) : error 017: undefined symbol "CheckTime"

C:\Users\Sjors\Desktop\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(1110) : error 010: invalid function or declaration

Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

Maakt het ook nog iets uit op welke plaats ik het neer zet in het script?

Hij geeft inmiddels deze errors niet meer aan.

Dus dan neem ik aan dat het nu goed is.

Maar als ik in de server ga dan loopt de tijd nog gewoon even snel :duh:

Bewerkt: door Sjorszzz

Geplaatst:
comment_1126380
Hij geeft inmiddels deze errors niet meer aan.

Dus dan neem ik aan dat het nu goed is.

Maar als ik in de server ga dan loopt de tijd nog gewoon even snel :duh:

Heb je ergens in je script staan

TogglePlayerClock(playerid, 1);

staan?

Zo ja, verwijder die regel.

Bewerkt: door =>Sandra<=

Geplaatst:
comment_1128085

Ik heb ooit eens een mooi klok script gevonden, maar die telt zoals in de single player (1 seconde in het echt is 1 minuut in-game). Maar misschien kan je de textdraw er al uit halen.

new gWorldTime = 12*60;
new Text:gClockText;

forward Timer();
public Timer()
{
   gWorldTime += 1; //1 minuut erbij
   gWorldTime %= 24*60; //Een dag is 24*60 minuten

   TextDrawHideForAll(gClockText); //Verberg de textdraw
   TextDrawDestroy(gClockText); //Verwijder de textdraw

   new minutes, hours; //Krijg de minuten en seconden
   minutes = gWorldTime%60;
   hours   = floatround((gWorldTime-minutes)/60);

   //Maak de klok (plaatsing, etc.)
   new clock[6];
   format(clock, sizeof(clock), "%02i:%02i", hours, minutes);
   gClockText = TextDrawCreate(547.0, 22.5, clock);

   //Lettertypen en kleuren
   TextDrawFont(gClockText, 3);
   TextDrawColor(gClockText, 0xdbdbdbff);
   TextDrawSetOutline(gClockText, 2);
   TextDrawLetterSize(gClockText, 0.59, 2.1);

   //Laat hem aan iedereen zien
   TextDrawShowForAll(gClockText);


   /*

   //Stel je wilt als het 6 uur 's ochtends en 's avonds is een ander weertype
   if(minutes == 0 && (hours == 6 || hours == 18))
   {
       new WeatherTypes[] = {6, 8, 9, 16, 6};
       SetWeather(WeatherTypes[random(sizeof(WeatherTypes))]);
   }

   */

}

Geplaatst:
comment_1128216

Hey

Thuis heb ik nog wel een perfect werkend klok filterscript liggen dat ik zelf altijd in mijn serversgebruik, je kunt er zelfs het weer mee laten veranderen om de zoveel tijd (zonder al teveel gedoe). Helaas zit ik nu op school dus kan het nu niet sturen, vanmiddag zal ik het hier wel plaatsen ;)

Met vriendelijke groeten,

NeoSyp

EDIT: Ik heb hem toegevoegd als bijlage, succes ermee, simpelweg toevoegen aan de lijst van te laden filterscripts ;)

Bewerkt: door $NeoSyp$

  • 8 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.