Sprunk Geplaatst: 29 september 2008 Rapport Geplaatst: 29 september 2008 Hallo, Ik ben bezig met een website te bouwen maar ik heb nogal wat vragen. Ik heb in CS3 een mooie lay-out gemaakt voor mijn site. Je mag geen reclame maken dus heb ik mijn webnaam er maar even af gehaald: Nu heb ik sinds kort FrontPage 2003 maar ik snap er niet zo veel van. Deze lay-out plak ik als het ware in één afbeelding in ProntPage, maar ik kan dan niet iets eroverheen zetten. Ik kan dus niet een tekstvak invoeren, of een navigatie button invoeren. Ik wil dus eigenlijk weten waar ik deze lay-out ergens in kan bewerken, en dan dat ik er tekst en menu-buttons overheen kan gooien. Of moet ik de lay-out afbeelding op de achtergrond zetten? Let wel, deze gehele lay-out moet in het midden komen te staan. Ik gebruik daarvoor de < center > tag, maar hoe pas je die dan toe op je achtergrond? En dan nog een vraag, wat is slisen en wat is coderen? Alvast bedankt! Reageren
Zaahed Geplaatst: 29 september 2008 Rapport Geplaatst: 29 september 2008 (bewerkt) Slicen is de layout in stukjes verdelen. Dit kun je doen met Photoshop Tut En coderen is volgensmij met divs en zo werken. Bewerkt: 29 september 2008 door zaahed Reageren
Ferre Geplaatst: 1 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2008 Als je het heel basic mar effectief wilt doen kun je html tabellen gebruiken. Sla de logo's en plaatjes op (zonder die blauwe rand). Maak dan wat tabellen en zorg dat de plaats uitlijnen zoals jij het wilt. Codes om je tabel op te maken vind je hier: http://werbach.com/barebones/nl/barebone.html#tables Als je met zo min. mogelijk plaatjes werkt en gewoon met html dan is het werken ermee een stuk makkelijker. Reageren
Venzio Geplaatst: 2 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 2 oktober 2008 Ik zorg wel voor je dat hij Gesliced en gecodeert is, dan kan hem openen in frontpage, als hij af is stuur ik 'm wel.. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.