Remi-X Geplaatst: 29 september 2008 Rapport Geplaatst: 29 september 2008 Ik heb iets heel raars: ik heb nu sinds augustus dit jaar een nieuwe pc met vista erop, maar nu zie ik dus dat ik nog maar heel weinig HDD ruimte heb Als ik dus Deze Computer bekijk en eigenschappen van mn disk, zie ik dat er nog maar 250 gb over is van m'n 500 GB. Als ik dan in m'n HDD ga kijken, inclusief verborgen bestanden, en alles selecteer en daarvan eigenschappen kies, kom ik op nog geen 130 gb uit, dus hoor ik nog 370 gb over te hebben!!! Hoe kan dit? Ligt dit aan m'n HDD of is het een bug in Vista? (heb SP1) PS: M'n bestanden zijn gecomprimeerd, niet alle want dat duurde me te lang Picca: K zou het fijn vinden als er een oplossing voor is Reageren
Thundercover Geplaatst: 29 september 2008 Rapport Geplaatst: 29 september 2008 Om een goed overzicht te krijgen van wat er allemaal op je pc staat, raad ik je JDiskReport aan. Daarmee zie je hoeveel ruimte elke map inneemt. Onthoud dat je een 500GB schijf hebt, maar in praktijk is dit nooit 500GB, maar minder. Zelf heb ik ook een 250GB, maar in praktijk is het ruim 230GB. Reageren
Remi-X Geplaatst: 29 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 29 september 2008 (bewerkt) ja maar zo heb ik ook in werkelijkheid iets van 450gb ofzo. Maar das maar 50 gig verschil, het verschiel in ruimte ligt in de 100 of meer gig. Maar ik ga even naar dat progje van je kijken, misschien bied het wel wat. EDIT: okej, nu ben ik nog meer in de war Kijk: Bewerkt: 30 september 2008 door R[E]/\/\i!i! Reageren
wesley123 Geplaatst: 30 september 2008 Rapport Geplaatst: 30 september 2008 Het komt waarschijnlijk doordat windows vista enorm veel ruimte inneemt aan herstelpunten etc. dat kan maarzo zijn dat dat de rest inneemt. Reageren
Thundercover Geplaatst: 30 september 2008 Rapport Geplaatst: 30 september 2008 JDiskReport laat alleen maar zien wat er gebruikt wordt, niet wat er over is. Misschien kan je Flitskikkers Infotool gebruiken. Als ik mij niet vergis zit daar ook een statistiek bij met vrije ruimte en totale ruimte. Reageren
Remi-X Geplaatst: 30 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 30 september 2008 (bewerkt) Nou dan hoop ik dat flitskikker nu wel doet, eerder deed hij het niet omdat het MSCOMCTL.OCX ofzo ontbrak. Maar SA Handling editor had dat ook nodig en die doet het nu wel. K zal even kijken. @wesley: Dat zou ik dan toch mee moeten rekenen als ik alles selecteer in de C:/ schijf? En waar staat het anders? @Thundercover: ja dat weet ik, maar als ik dat van 457 gb afhaal dan kom ik niet op wat over is uit En Eigenschappen van C:/ geeft aan dat er 189 GB verbruikt is, Jdisk geeft 196 GB aan en alles geselcteerd geeft 185 GB aan, wat in werkelijkheid dus maar 108 GB in beslag neemt. Dus alleen maar verschillen. Best wel vaag dus EDIT: Flitskikker doet het nu, Uitslag: Computer Fabrikant: HP-Pavilion Computermodel: KA848AA-ABH m9160.nl Computernaam: REDEGRO-SLCH8RA Systeemtype: X86 (32-bits) Computer Moederbord Fabrikant: ASUSTeK Computer INC. Model: Benicia BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc. BIOS Model: BIOS Date: 12/05/07 11:10:18 Ver: 5.11 Processor Model: Intel® Core2 Duo CPU E6550 @ 2.33GHz Kloksnelheid: 2000 MHz Geheugen Grootte: 2047 MB RAM Harde schijf Bestandstype: FAT32 Grootte: ,93 GB Vrije ruimte: 282,32 GB Videokaart Model: ATI Radeon HD 2400 Beeldprocessor: ATI Radeon Graphics Processor (0x94C3) Geheugengrootte: 256 MB Drivers: atiumdag.dll,atiumdva.dat,atitmmxx.dll, versie 7.01.01.693 Beeldscherm Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen) Model: Algemeen PnP-beeldscherm Schermresolutie: 1280x960 Kleurkwaliteit: 32-bits Frequentie: 75 Hz Geluidskaart Fabrikant: Realtek Model: Realtek High Definition Audio DirectX Versie: 10.1 Besturingssysteem Naam: Microsoft® Windows Vista™ Home Premium Versie: 6.0.6001 Service Pack: Service Pack 1 Gegenereerd door Flitskikker InfoTool EDIT 2: Klopt dus ook niet helemaal, mn HDD is geen FAT maar NTFS. en hij zegt totaal ,96 GB? Bewerkt: 30 september 2008 door R[E]/\/\i!i! Reageren
Wickedmen Geplaatst: 30 september 2008 Rapport Geplaatst: 30 september 2008 Het komt waarschijnlijk doordat windows vista enorm veel ruimte inneemt aan herstelpunten etc. dat kan maarzo zijn dat dat de rest inneemt.vista neemt allemaar 25 gb in ik raad je tune up utulies aan typ op google dat in en je komt verder het is een prachtproduct dat je met veel zaken helpt dus ook je harde schijf Reageren
Remi-X Geplaatst: 30 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 30 september 2008 Ja en vista staat in de map Windows, die reken ik ook mee met tellen van GB's. Reageren
wesley123 Geplaatst: 30 september 2008 Rapport Geplaatst: 30 september 2008 Het komt waarschijnlijk doordat windows vista enorm veel ruimte inneemt aan herstelpunten etc. dat kan maarzo zijn dat dat de rest inneemt.vista neemt allemaar 25 gb in ik raad je tune up utulies aan typ op google dat in en je komt verder het is een prachtproduct dat je met veel zaken helpt dus ook je harde schijf Jij leest niet, met alle backups enzo erbij die vista automatisch maakt kom je ruim over de 100gb heen. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 30 september 2008 Rapport Geplaatst: 30 september 2008 hier had ik een keer last van met een nieuwe hd. Ik had onder Linux (ubuntu) wel 200 gb, maar onder win xp slechts 70gb. Ik ben ermee terug gegaan, kreeg een nieuwe en die was keurig 186GB. Hoe nieuw is jou hd? Reageren
Ewoud Geplaatst: 30 september 2008 Rapport Geplaatst: 30 september 2008 (bewerkt) PS: M'n bestanden zijn gecomprimeerd, niet alle want dat duurde me te lang Picca: K zou het fijn vinden als er een oplossing voor is Heb je het comprimeren tussentijds afgebroken? Bewerkt: 30 september 2008 door Ewoud Reageren
Remi-X Geplaatst: 1 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 1 oktober 2008 (bewerkt) Neej, nu niet afgebroken. Eerst wel omdat ik niet genoeg tijd had, maar de volgende dag had ik wel tijd dus heb ik alles gedaan. EDIT@ Jad: eeuhm nieuw denk ik wel augustus mn pc gekocht... Bewerkt: 1 oktober 2008 door R[E]/\/\i!i! Reageren
Naudin Geplaatst: 4 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 4 oktober 2008 Neej, nu niet afgebroken. Eerst wel omdat ik niet genoeg tijd had, maar de volgende dag had ik wel tijd dus heb ik alles gedaan. EDIT@ Jad: eeuhm nieuw denk ik wel augustus mn pc gekocht... Terug naar de winkel dan zou ik zeggen Reageren
Naudin Geplaatst: 5 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 5 oktober 2008 Verborgen bestanden? Als ik dan in m'n HDD ga kijken, inclusief verborgen bestanden, en alles selecteer en daarvan eigenschappen kies, kom ik op nog geen 130 gb uit, dus hoor ik nog 370 gb over te hebben!!! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.