NickyHendriks Geplaatst: 29 september 2008 Rapport Geplaatst: 29 september 2008 (bewerkt) Hallo, Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe PC te kopen. Maar ik heb nu al een Laptop. Dan is mijn probleem dit: Ik kan niet kiezen of ik een Dekstop PC moet kopen of een Externe Hardeschijf van 500GB. Dit zijn de eisen van mijn huidige PC: Computer Fabrikant: Dell Inc. Computermodel: ME051 Computernaam: INGRID-3264B2FD Systeemtype: X86 (32-bits) systeem Moederbord Fabrikant: Dell Inc. Model: 0GD366 BIOS Fabrikant: Dell Inc. BIOS Model: Phoenix ROM BIOS PLUS Version 1.10 A04 Processor Model: Intel® Celeron® M processor 1.50GHz Kloksnelheid: 1177 MHz Geheugen Grootte: 503 MB RAM Harde schijf Bestandstype: FAT Grootte: 52,8 GB Vrije ruimte: ,37 GB Videokaart Model: Mobile Intel® 915GM/GMS,910GML Express Chipset Family Beeldprocessor: Intel® 915GM/GMS,910GML Express Chipset Geheugengrootte: 128 MB Drivers: ialmrnt5.dll, versie 6.14.10.4410 Beeldscherm Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen) Model: Plug en Play-monitor Schermresolutie: x Kleurkwaliteit: 32-bits Frequentie: 60 Hz Geluidskaart Fabrikant: SigmaTel Model: SigmaTel High Definition Audio CODEC DirectX Versie: 9.0c Besturingssysteem Naam: Microsoft Windows XP Home Edition Versie: 5.1.2600 Service Pack: Service Pack 2 Gegenereerd door Flitskikker InfoTool En de PC die ik wil kopen moet wel een beetje de nieuwste Games (GEEN GTA:IV) dan aankunnen. En ik wil dan ook nog een beetje beperkt blijven en niet hoger gaan dan de €600,- Zodat ik altijd zelf nog een beetje kan uitbreiden. En dan wilde ik deze dan misschien kopen: Hardeschijf. Is dit een goede aankoop? Wie zou mij kunnen helpen bij wat ik ongeveer zou moeten kopen. Bewerkt: 29 september 2008 door zamg0d1 Reageren
Sprunk Geplaatst: 29 september 2008 Rapport Geplaatst: 29 september 2008 Je kan beter gaan voor een nieuwe PC, die laptop is zo ongeveer overleden. Je wilt niet IV spelen, maar je wilt wel de nieuwste games spelen GTA IV is een nieuwe game. Maargoed. Voor €499 lijkt me dit wel een mooi dingetje voor je: Alternate Hij heeft een Core 2 Duo van 2.53Ghz, beschikt over 2 GB geheugen, en heeft een GeForce 8500GT 512MB. Dit is een redelijke PC, maar de nieuwste games zullen moeilijk werken. Je kan dus overwegen om voor 70 euro een GeForce 8600GT erbij te halen. Het verschil in naam is klein, het verschil is prestatie is groot: Op alternate zijn ook wel PC's met een 8600GT te koop, maar die komen boven jouw budget. Een betere kaart zou ik je niet aanraden aangezien je toch geen games als IV wilt spelen, komen die kaarten toch niet tot hun recht. Maar met een 8500GT kun je prima spellen als SA spelen, maar nieuwere games gaan moeilijk werken. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 29 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 29 september 2008 Je kan beter gaan voor een nieuwe PC, die laptop is zo ongeveer overleden. Je wilt niet IV spelen, maar je wilt wel de nieuwste games spelen GTA IV is een nieuwe game. Maargoed.Voor €499 lijkt me dit wel een mooi dingetje voor je: Alternate Hij heeft een Core 2 Duo van 2.53Ghz, beschikt over 2 GB geheugen, en heeft een GeForce 8500GT 512MB. Dit is een redelijke PC, maar de nieuwste games zullen moeilijk werken. Je kan dus overwegen om voor 70 euro een GeForce 8600GT erbij te halen. Het verschil in naam is klein, het verschil is prestatie is groot: Op alternate zijn ook wel PC's met een 8600GT te koop, maar die komen boven jouw budget. Een betere kaart zou ik je niet aanraden aangezien je toch geen games als IV wilt spelen, komen die kaarten toch niet tot hun recht. Maar met een 8500GT kun je prima spellen als SA spelen, maar nieuwere games gaan moeilijk werken. Ik zal dit morgen eens met me ouders overleggen of ze dit willen bijleggen dat ik toch snel nog een PC heb. Maar op me Huidige kan ik al SA spelen. Maar ik bedoelde gewoon de Nieuswte Spellen, Niet 'Spel' Dus niet alleen IV maar ook meer Reageren
Sprunk Geplaatst: 29 september 2008 Rapport Geplaatst: 29 september 2008 (bewerkt) Ik heb zelf ook een 8600GT. Het is geen wonder kaart, maar ik kan tot nu toe alles spelen wat ik wil! (SA, RCT3, Rail Simulator, Crysis, FIFA 08 etc. GTA: IV waarschijnlijk ook). Het is echt dé kaart voor iemand die niet persé alles op zijn hoogste instellingen hoeft te spelen, maar wel wilt kúnnen spelen. . Crysis op mid met 25 FPS is voor mij voldoende. Bewerkt: 29 september 2008 door Sprunk Reageren
xgaming Geplaatst: 29 september 2008 Rapport Geplaatst: 29 september 2008 Ik denk dat je beter voor 600 euro zelf een knappe PC kunt bouwen i.p.v. dat je hem kant-en-klaar in de winkel koopt. Als er iemand in jouw buurt een computer in elkaar kan zetten, scheelt dat je weer 49 euro. Reageren
Froop Geplaatst: 29 september 2008 Rapport Geplaatst: 29 september 2008 Bij de Aldi heb je deze week wel een redelijk systeem voor €499,- te koop. Wel een redelijk systeempje waar je wel op vooruit kan lijkt me. • Intel® Core 2 Duo Processor E7300 (2,66 GHz, 3 MB L2 Cache, 1066 MHz FSB) • NVIDIA® GEFORCE® 9500 GS Videokaart met 512 MB grafisch geheugen en HDMI-uitgang, DVI-I en TV-Out. DirectX® 10 en HDCP ondersteuning • 640 GB harde schijf, S-ATA 300 Interface • 3 GB werkgeheugen • multistandaard DVD/CD brander incl. dual layer DVD-R en DVD+R • geïntegreerde network controller Ethernet LAN 10/100 Mbit/s • eSATA-aansluiting • 8 kanaals High Definition Audio • elegant hoogglans design • incl. PS/2 toetsenbord en optische scrollmuis • aansluitingen voorzijde: 2x USB 2.0, 1x firewire, 1x microfoon, 1x hoofdtelefoon, 1x eSATA, geïntegreerde USB 2.0 flashkaartlezer leest van en schrijft naar alle gangbare Flashkaarten (geheugenkaarten niet meegeleverd) • aansluitingen achterzijde: 2x PS/2, 1x COM poort, 6x USB 2.0, 1x LAN (RJ45), 1x firewire, 1x front line out, 1x rear line out, 1x center / subwoofer line out, 1x surround out, 1x line in, 1x SPDIF (opt.) out, 1x SPDIF (coax) out • video-/TV-aansluitingen: 1x DVI-I (incl. adapter op D-Sub VGA), 1x HDMI, 1x TV out • uitgebreid softwarepakket (OEM-versies) vooraf geïnstalleerd en/of geleverd op CD/DVD of recovery-DVD: Windows Vista®Home Premium, Microsoft® Works 9, Microsoft® Office Home en Student Trial Version (60-daagse testversie), Nero Essentials Nero Burning ROM 8, Nero Recode 3, Nero Express 8, Nero Vision 5, PhotoImpact 12 SE Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 30 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 30 september 2008 Bij de Aldi heb je deze week wel een redelijk systeem voor €499,- te koop. Wel een redelijk systeempje waar je wel op vooruit kan lijkt me. Het nadeel is dat ik het geld nog bij elkaar moet sparen Reageren
wesley123 Geplaatst: 30 september 2008 Rapport Geplaatst: 30 september 2008 Je kunt het beste gewoon een pc kopen, en denk er dan ook aan dat je er ook een beeldscherm bij moet hebben Reageren
Harrison Geplaatst: 30 september 2008 Rapport Geplaatst: 30 september 2008 Leuk systeempje bij 4AllClients voor iets meer dan 500 euro (512 euro): Merk: Acer Type: Aspire Form Factor: Slimline Type: Personal Computer Aantal Processoren: 1 Aantal cores: 2 Type Processor: AMD Athlon 64 X2 5000+ RAM Geheugen: 2GB RAM technologie: DDR II SDRAM Harde Schijf: 1x500GB Serial ATA-300 Bestuuringssysteem: Windows Vista Home Premuim Software: NTI CD-Maker Gold Editon - Adobe Reader 7.0 - Acer Empowering Technology - Microsoft Works 8.5 - Acer Arcade Live - Microsft Office 2007 (60 dagen op proef). Beeldscherm: Geen Chipsettype: AMD 690G Digitale videonorm: DVI - HDMI Grafische Processor: ATI Radeon HD4550 Digitale audionorm: High Definition Audio Type audio output: Geintergreerd Uitvoermodus: 5.1 kanaalsurround Opslagcontroller: Serial ATA-300 Reageren
wesley123 Geplaatst: 30 september 2008 Rapport Geplaatst: 30 september 2008 Ik zou hem niet nemen, die kast is enorm klein en als je een neiuw mobo wilt moet je een speciaal mobo nemen omdat de rest niet past. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 30 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 30 september 2008 Ik heb op school Nieuwe PC's en ik ga morgen ff vrage wat het allemaal is. Het zijn goede PC's met Dual Core volgens mij. Ik kan het NIEUW krijgen voor ongeveer €550,- Reageren
Harrison Geplaatst: 30 september 2008 Rapport Geplaatst: 30 september 2008 (bewerkt) Ik heb op school Nieuwe PC's en ik ga morgen ff vrage wat het allemaal is. Het zijn goede PC's met Dual Core volgens mij. Ik kan het NIEUW krijgen voor ongeveer €550,- Op mijn school hebben ze ook Dual Core processoren met Windows Vista downgraded naar Windows XP. Het zijn HP-computers van die desktop-modellen die je op tafel kan zetten, ik zit ze al de heletijd op het Internet te zoeken maar ik kan ze niet vinden, kan iemand me helpen? Want het zijn hele goede computers, een Intel Dual Core 2-processor met Windows Vista erop, maar die is gedowngrade naar Windows XP in een desktop-model, iemand? Bewerkt: 30 september 2008 door Harrison Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 30 september 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 30 september 2008 Ik heb op school Nieuwe PC's en ik ga morgen ff vrage wat het allemaal is. Het zijn goede PC's met Dual Core volgens mij. Ik kan het NIEUW krijgen voor ongeveer €550,- Op mijn school hebben ze ook Dual Core processoren met Windows Vista downgraded naar Windows XP. Het zijn HP-computers van die desktop-modellen die je op tafel kan zetten, ik zit ze al de heletijd op het Internet te zoeken maar ik kan ze niet vinden, kan iemand me helpen? Want het zijn hele goede computers, een Intel Dual Core 2-processor met Windows Vista erop, maar die is gedowngrade naar Windows XP in een desktop-model, iemand? Ja zo eentje bedoel ik. Die je op de bovenkant aan zet. Alleen heb ik er geen HP scherm bij. Maar een Platte die ik helemaal kan draaien enz Reageren
Sprunk Geplaatst: 30 september 2008 Rapport Geplaatst: 30 september 2008 (bewerkt) Dat de computers op jullie scholen een dual-core hebben zegt niet veel over de kwalitiet van de PC. Op dat soort computers word vaak bezuinigd met een budget grafische kaart. Op die PC's kun je dus amper gamen. Ze zijn ook niet ontworpen om te gamen, maar om snel te kunnen werken in een groot netwerk. Op scholen word namelijk veel gebruik gemaakt van grote netwerken. (op mijn school dan teminste) Bewerkt: 30 september 2008 door Sprunk Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 1 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 1 oktober 2008 Dat de computers op jullie scholen een dual-core hebben zegt niet veel over de kwalitiet van de PC. Op dat soort computers word vaak bezuinigd met een budget grafische kaart. Op die PC's kun je dus amper gamen. Ze zijn ook niet ontworpen om te gamen, maar om snel te kunnen werken in een groot netwerk. Op scholen word namelijk veel gebruik gemaakt van grote netwerken. (op mijn school dan teminste) Maar volgens mijn docent zelf zijn het hele goede PC's waar je erg goed op moet kunnen gamen. Maar dan kan ik er altijd een nieuwe Videokaart inzetten als het moet Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.