Jump to content

McAfee verwijdert verkeerde dingen...

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb sinds kort McAfee op m'n pc staan, daarvoor Norton. Maar Norton bleek gewoon niet te werken op m'n pc, nooit een melding of iets. Gelijk toen McAfee erop stond had ik al en paar GELDIGE virussen. Die heb ik verwijdert. Maar nu worden ook trainers voor GTA SA verwijdert, de SMTP van USBWebserver en nog wel wat. En dat doet hij vol-automatisch! Hoe kan ik het instellen dat McAfee tenminste wel om bevestiging vraagt voordat hij wat belangrijks verwijdert?

Geplaatst: (bewerkt)

ik heb wel AVG, maar dat is ongeveer hetzelfde.

wat er waarschijnlijk gebeurt, is het volgende:

mcafee vindt in die trainers enzo een virus, en jij krijgt een melding. dan vraagt ie je wat je ermee wilt doen, en klik je verwijderen, zonder te weten dat het die trainer was. kijk dus eerst naar het bestand waarin de virus is aangetroffen, en kijk dan of je het wel wil verwijderen.

ik had namelijk hetzelfde met een fixed .exe (om niet telkens m'n legaal gekocht schijfje te moeten zoeken :Y ). ie vond een virus, ik klikte op heal, en hij verwijderde die exe file.

ik zou zeggen: zoek een nieuwe trainer zonder virus :puh:

EDIT: of bedoel je dat hij helemaal niet de keuze geeft wat te doen nadat hij een virus heeft aangetroffen, en het gewoon vanzelf verwijdert? dan kan ik niet helpen, mcafee heb ik er lang geleden afgesmeten en geruild voor AVG :D_O_

:cya:

Bewerkt: door senneken
Geplaatst:

Ja idd je edit. Ik heb nu even geen meldingen meer omdat alles al weggedelete is, maar kan wel een beetje vertellen wat in de melding staat:

McAfee viruswaarschuwing!

McaFee heeft het volgende bestand veerijdert door een virus:

C:/map/map/map/trainer.exe.

Er is een Trojan Horse gedetecteerd in het bestand en is verwijdert om geen schade aan uw systeem op te lopen.

[]Dit bericht niet nog een keer weergeven.

[sluiten]

Zoiets staat er dus in die melding, maar dit kan afwijken.

Hopelijk kan iemand me nog helpen :bonk:

Geplaatst:

Ja dat heb ik gedaan, 3 ker zelfs en ik kan niks vinden. Zelfs niet in de helpdocumentatie.

Als jij wel weet waar het staat, vertel me dan even welke optie het is, daar heb ik wel wat aan denk ik.

Geplaatst:

Ja dat heb ik gedaan, 3 ker zelfs en ik kan niks vinden. Zelfs niet in de helpdocumentatie.

Als jij wel weet waar het staat, vertel me dan even welke optie het is, daar heb ik wel wat aan denk ik.

Open Security center en klik op configureren klik dan meteen op geavanceerd en dan op Waarschuwingsopties, Vink het eerste en derde vakje aan en dan zal hij het goed moeten doen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...