Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Eeey ik dacht nou waar mee kan je vliegen rijden en varen? dus had ik iets bedacht. ik wil een clover veranderen in een groten auto met een laadklep als een adromanda en wat ruimten voor autos hij moet groot zijn daar voor wel

maar hier zie je het hoe ik het bedenk maar dan doe ik wel de cheat autos over het water nu moet hij aleen kunnen vliegen en rijden

post-99711-1222789887_thumb.jpg

Bewerkt: door jancoCJ

(Opmerking: ik neem aan dat je het over GTA SA hebt. Als dat niet zo is, hoor ik het graag. In het vervolg graag even vermelden over welke GTA je het hebt.)

Het is redelijk duidelijk, afgezien van die onderste tekening. Je wilt een voertuig uitvinden dat tot nu toe niet bestaat, namelijk eentje die zowel ter land, ter zee als in de lucht zich kan voortbewegen. In het echt zou dit een behoorlijk moeilijke taak zijn, maar waarschijnlijk leeft er vast wel ergens op deze planeet een hobbyist die het voor mekaar heeft gekregen een dergelijk voertuig te creëren.

In GTA ligt dit echter net ietsje anders. Auto's maken waarmee je kunt vliegen kan al, met een bepaalde cheat. Boten maken waarmee je kunt vliegen kan ook, wederom met een bepaalde cheat. Echt aan werkend amfibievoertuig maken gaat volgens mij echter niet lukken. Een boot en een auto zijn 2 totaal verschillende klassen die anders reageren op weg en op water. Een auto die het water raakt, begint vrijwel gelijk te zinken, hoe je de auto ook ontwerpt. Een boot zal aan de andere kant nooit kunnen rijden op de weg, aangezien je niet zowel werkende wielen als een werkende buitenboordmotor kunt maken.

Ik zou zelf niet weten of er een bepaalde manier is waarop je dit probleem zou kunnen omzeilen. Er zijn wel bestaande mods voor amfibievoertuigen, maar ik weet eigenlijk niet of deze ook echt werken. Anders kun je daar misschien eens naar kijken. Met cheats kun je ze natuurlijk gewoon laten vliegen, dat is niet echt een probleem.

Verder is het misschien mogelijk met een bepaald soort trainer, waarin je de relatieve x/y/z/R positie van de speler laat reageren op bepaalde toetsen. Echt realistisch wordt dit waarschijnlijk niet: je moet sowieso aardig kunnen programmeren om een dergelijke trainer te maken, maar het toepassen van natuurwetten wordt al helemaal lastig.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze informatie. Ik ken niemand die zoiets ooit gemaakt heeft, maar ga gerust experimenteren. Natuurlijk moet je wel eerst wat standaard ervaring met modden hebben, maar ik ga er voor het gemakt van uit dat je dat hebt, aangezien het anders gewoonweg stom zou zijn om een dergelijke vraag te stellen. Mocht je een grote doorbraak bereiken, dan horen we het graag van je. :cya:

Edit: Bedankt voor de aanvulling Mythbuster. :7 Ik had helemaal niet aan de Vortex gedacht. Gebruik hem zelf ook maar amper. Jij mod meer dan ik, dus ik ga er vanuit dat jij meer op ervaring gebaseerde kennis hebt. In ieder geval bedankt voor de aanvulling. Daar moet jancoCJ toch zeker wat mee kunnen! ;)

Bewerkt: door K.O.

Euhm, ja WRONG @ K.O. :7

Daar heeft R* iets handigs op uitgevonden: Vortex: kan varen en "rijden". Echt op een handige manier is het niet, maar het werkt. Ik heb zelf ooit een Blista dff zo aangepast dat het spel niet crashte als ik hem met de Vortex verving(propellor toevoegen en al die meuk), maar dan staan de wielen dus plat, net als dat je de "cars drive on water" cheat gebruikt, zowel op land als op water dus.

Anyway, in princiepe zou het rijden en varen wel lukken, en het vliegen ook wel enigzins, mits je wat gaat kloten met handlinglines waardoor die Vortex ook daadwerkelijk kan opstijgen. Hij staat namelijk sowieso al in de files als een vliegtuig, dus dat moet te doen zijn. (BTW: een Skimmer kan ook op water en land bewegen, op land wat moeilijker omdat je dus gewoon schraapt, maar het is me ooit gelukt op Verdant Meadows te landen en hem in m'n garage te zetten en daarna op te stijgen dusja..)

Dan je tweede punt: de klep van de Andromada. In princiepe kan het niet, want het staat hard coded de onderdelen van welk voertuig op welke manier kunnen bewegen. B.v.: Misc_b bij Andromada is de klep. Misc_b bij de Bandito is een van de vier veer objecten. Misc_a is bij de Andromada het voorste landingsgestel(heb ik pas nog een mod voor afgemaakt voor GLD(nieuw model, en laadruimte waar echt auto's in kunnen worden vervoerd), dus vandaar dat ik het toevallig weet), maar bij de Cement Truck dat ronddraaiende cement geval.

Toevallig heeft iemand een Limit adjuster gescript, waarmee je b.v. erg veel nieuwe auto's kan toevoegen. Nou is me verteld dat je bij die nieuwe auto's, ook de functies kan instellen, dus zou je een klep kunnen instellen op een nieuw voertuig. Ik zie alleen een probleem, en dat is dat ik me afvraag of je de functies van de Vortex, met de klep van de Andromada kan combineren. (Eerlijk gezegt denk ik dat het of of is, en niet beide tegelijk, maar ik heb nog nooit met dat tooltje gewerkt dus don't blame me als ik het fout heb). Een laadklep uit 2 delen(als ik je tekening goed begrijp) lukt in ieder geval niet. Daarnaast draaid die klep hoogstens 20 graden, dus een rechte achterkant zal niet gaan.

Dat gedeelte dat de vleugels in kunnen klappen kan ik je nou al haast verzekeren dat dat niet lukt(in ieder geval niet als dat is wat je bedoeld :7).

Zelfs al zou het meeste lukken, zou je de Clover moeten vervangen(lijkt mij, want je kan de Clover zonder cheats niet laten varen...).

Puma heeft ooit een mod gemaakt van een amfibi voertuig waar je auto's enzo in kan laden, maar hij heeft hem niet afgemaakt geloof ik.

Het zou dus een hoop werk zijn, waarschijnlijk zonder al te veel succes.

Anyway, misschien wat rond googlen en je vind meer informatie, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het niet kan lukken op de manier zoals jij hebt getekend, misschien wel vervoeren + over water en land, maar waarschijnlijk geen inklapbare klep enz.

Toch Succes!

Grtz Mythbuster

Bewerkt: door Mythbuster

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...