Jump to content

Op zoek naar een nieuwe processor..


Roxx0rz

Recommended Posts

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe processor, omdat mijn momentele processor m'n videokaart bottleneckt.\

Zou wel graag wat hulp willen bij het vinden ervan, ben op zoek naar een 3ghz+

Dit zijn mijn specs atm:

System specs:

Mainboard : Unspecified K7S8X.

Chipset : SiS 746

Processor : AMD Athlon XP @ 1800 MHz

Physical Memory : 1024 MB

Video Card : ATI Radeon HD 3800 Series

Hard Disk : MAXTOR (40 GB)

Hard Disk : MAXTOR (80 GB)

DVD-Rom Drive : HL-DT-ST DVD-ROM GDR8162B

Monitor Type : Philips Philips 170S - 17 inches

Network Card : Silicon Integrated Systems (SiS) SiS900 10/100 Ethernet Adapter

Operating System : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 2

DirectX : Version 9.0c (juli 2008)

Motherboard:

Manufacturer : American Megatrends Inc.

Mainboard : Unspecified K7S8X.

Bios : American Megatrends Inc.

Chipset : SiS 746

Physical Memory : 1024 MB DDR-SDRAM

LPC bus : Yes

PCI Bus : Yes

AGP Bus : Yes

USB Bus : Yes

SMBus/i2c Bus : Yes

Bus HyperTransport : No

Bus CardBus : No

Bus FireWire : No

Processor:

Processor : AMD Athlon XP

Frequency : 1800 MHz - (current : 1799.95 MHz)

Support : Socket A (462)

Cache L1 : 128 KB

Cache L2 : 256 KB

FPU Coprocessor : Present

Processor activity : : 25%

Type : AMD Athlon XP

Internal Specification : AMD Athlon XP 2200+ C

odename : Thorton

Revision : A2

Technology : 0.13µ

CPU ID : 6.A.0

CPU IDEx : 7.A.0

Voltage Control : No

Frequency Control : No

Thermal Sensor Built-in : Yes

Physical Addressing max. : 34-bit

Linear Addressing max. : 32-bit

Mainboard Upgradeability :

Socket/Slot : Socket-A

Upgrade interface : Socket A (Socket 462)

Supported Speed : 3000 MHz (or more)

Supported Voltage : 3.3V

Alvast bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

Heb ik daar 64 bits windows voor nodig?

Volgens mij wel :\

En socket A: http://en.wikipedia.org/wiki/Socket_A

Volgens mij heb je geen 64 bits Windows nodig, het is alleen ook geschikt voor 64 bits, toch? Correct me if i'm wrong.

ik heb windows vista home preniuem 32 bit versie mijn processor is amd athlothon x2 3800+ dus het is wel geschikt voor 32 bit versies
Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt een nieuw moederbord nodig omdat er geen nieuwe processoren worden gemaakt voor socket 462.

En ik neem aan dat er ook geen nieuwe AGP moederborden worden gemaakt, dus is mijn nieuwe ATI 3850 HD AGP kaart ook weer overbodig.. = heel nieuw systeem..

-baal-

Denk da'k maar ga zoeken naar een AMD Athlon 32, 3000+.. die zijn nog te koop voor socket 462.

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt een nieuw moederbord nodig omdat er geen nieuwe processoren worden gemaakt voor socket 462.

En ik neem aan dat er ook geen nieuwe AGP moederborden worden gemaakt, dus is mijn nieuwe ATI 3850 HD AGP kaart ook weer overbodig.. = heel nieuw systeem..

-baal-

Denk da'k maar ga zoeken naar een AMD Athlon 32, 3000+.. die zijn nog te koop voor socket 462.

Het ligt eraan wat je budget is, je pc is veroudert dus je zult er niet eens huidige games op kunnen spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt een nieuw moederbord nodig omdat er geen nieuwe processoren worden gemaakt voor socket 462.

En ik neem aan dat er ook geen nieuwe AGP moederborden worden gemaakt, dus is mijn nieuwe ATI 3850 HD AGP kaart ook weer overbodig.. = heel nieuw systeem..

-baal-

Denk da'k maar ga zoeken naar een AMD Athlon 32, 3000+.. die zijn nog te koop voor socket 462.

Het ligt eraan wat je budget is, je pc is veroudert dus je zult er niet eens huidige games op kunnen spelen.

nouja zo slecht is ze systeem ook weer niet, als hij er een niet te high end cpu instopt komt ie vast nog wel ergens, mss in de toekomst de stap naar 2gb en hij kan wel redelijk gamen :)

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt een nieuw moederbord nodig omdat er geen nieuwe processoren worden gemaakt voor socket 462.

En ik neem aan dat er ook geen nieuwe AGP moederborden worden gemaakt, dus is mijn nieuwe ATI 3850 HD AGP kaart ook weer overbodig.. = heel nieuw systeem..

-baal-

Denk da'k maar ga zoeken naar een AMD Athlon 32, 3000+.. die zijn nog te koop voor socket 462.

Het ligt eraan wat je budget is, je pc is veroudert dus je zult er niet eens huidige games op kunnen spelen.

nouja zo slecht is ze systeem ook weer niet, als hij er een niet te high end cpu instopt komt ie vast nog wel ergens, mss in de toekomst de stap naar 2gb en hij kan wel redelijk gamen :)

Met een singlecore kom je tegenwoordig nergens, als je uiteindelijk toch gaat updaten enzo dan kun je beter alles nieuw kopen, dan ben je na verhouding goedkoper uit. DDR kost zeker 2 keer zoveel als DDR2 en een 462 socket is zeldzaam en zal dus ook behoorlijk duur zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt een nieuw moederbord nodig omdat er geen nieuwe processoren worden gemaakt voor socket 462.

En ik neem aan dat er ook geen nieuwe AGP moederborden worden gemaakt, dus is mijn nieuwe ATI 3850 HD AGP kaart ook weer overbodig.. = heel nieuw systeem..

-baal-

Denk da'k maar ga zoeken naar een AMD Athlon 32, 3000+.. die zijn nog te koop voor socket 462.

Het ligt eraan wat je budget is, je pc is veroudert dus je zult er niet eens huidige games op kunnen spelen.

nouja zo slecht is ze systeem ook weer niet, als hij er een niet te high end cpu instopt komt ie vast nog wel ergens, mss in de toekomst de stap naar 2gb en hij kan wel redelijk gamen :)

Met een singlecore kom je tegenwoordig nergens, als je uiteindelijk toch gaat updaten enzo dan kun je beter alles nieuw kopen, dan ben je na verhouding goedkoper uit. DDR kost zeker 2 keer zoveel als DDR2 en een 462 socket is zeldzaam en zal dus ook behoorlijk duur zijn.

daar was ik dus even overheen gelezen, dacht dat ie al DDR2 had :$, ja in dat geval is et misschien een optie om eens te kijken of er mss nog ergens een knap bordje met AGP is zodat je je 3870 niet voor niets gekocht hb

Link to comment
Delen op andere websites

Heb het gefixed, m'n pc was traag omdat ik een verouderde BIOS had..

Ben voor de lol es gaan kijken bij een paar pc-zaken en heb een AMD 3000+ socket 642 op de kop kunnen tikken voor een kleine 40 euries :) draait weer n stuk beter, kan ook crysis goed spelen :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...