ArticLight Geplaatst: 1 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2008 (bewerkt) Hallo allemaal! Ik ben van plan een PS3 te gaan kopen. Maar ik wil er wel graag een die backwards compatible is, maar is er er zo een die €400 kost? Of moet ik dan €600 gaan betalen? En nog een vraag: kan ik een PS3 op een gewone projectie televisie aansluiten of moet ik persé een HD Ready of HDTV hebben? En dan mijn laatste vraag: kan je een PS3 ook op een PC-monitor aansluiten? Veel vragen, maar help me please. @ Thundercover: Whoops, sorry. :$ Bewerkt: 1 oktober 2008 door ArticLight Reageren
Thundercover Geplaatst: 1 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2008 Dit topic past beter in het Consoles & Game Events forum, bij deze daar naartoe verplaatst. Reageren
Preddy Geplaatst: 1 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2008 Ik ben van plan een PS3 te gaan kopen. Maar ik wil er wel graag een die backwards compatible is, maar is er er zo een die €400 kost? Of moet ik dan €600 gaan betalen?Alleen de 60gb versie van de (PAL) PS3 is backwards compatible (softwarematig, redelijke meuk aangezien het de meeste games niet geweldig afspeelt), en die zijn niet meer verkrijgbaar in de gewone gameshop. Misschien dat je er op marktplaats of ebay nog wat tegenkomt, wellicht dat het nog wat goedkoper is als je te maken hebt met een 2e handse.En nog een vraag: kan ik een PS3 op een gewone projectie televisie aansluiten of moet ik persé een HD Ready of HDTV hebben? En dan mijn laatste vraag: kan je een PS3 ook op een PC-monitor aansluiten? Ja, zorg alleen voor de juiste kabels in combinatie met de ingang van je tv/monitor. Reageren
M4X Geplaatst: 1 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2008 (bewerkt) Hallo allemaal!Ik ben van plan een PS3 te gaan kopen. Maar ik wil er wel graag een die backwards compatible is, maar is er er zo een die €400 kost? Of moet ik dan €600 gaan betalen? En nog een vraag: kan ik een PS3 op een gewone projectie televisie aansluiten of moet ik persé een HD Ready of HDTV hebben? En dan mijn laatste vraag: kan je een PS3 ook op een PC-monitor aansluiten? Veel vragen, maar help me please. @ Thundercover: Whoops, sorry. :$ 1) Volgensmij is er geen PS3 met backwards compability meer. Nu heb je de 40GB versie voor 399,- en die is niet Backwards compatable en deze wordt nu vervangen door de 80GB versie, voor dezelfde prijs maar echter ook niet backwards compatable. Wellicht kan je nog een tweedehandse 60GB versie kopen, voor zover ik weet is dat de enige met backwards compability. 2) Nee, je kan je PS3 gewoon op elke tv met een scartaansluiting aansluiten, alhoewel een HD Ready of een full HDTV natuurlijk wel wat mooier is. Maar om je vraag te beantwoorden: dit moet geen enkel probleem zijn. 3) Hier heb ik niet veel verstand van, maar dit is in principe ook mogelijk volgensmij. Edit: veel te laat.. Bewerkt: 1 oktober 2008 door M4X Reageren
ArticLight Geplaatst: 1 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 1 oktober 2008 (bewerkt) Ik ben van plan een PS3 te gaan kopen. Maar ik wil er wel graag een die backwards compatible is, maar is er er zo een die €400 kost? Of moet ik dan €600 gaan betalen?Alleen de 60gb versie van de (PAL) PS3 is backwards compatible (softwarematig, redelijke meuk aangezien het de meeste games niet geweldig afspeelt), en die zijn niet meer verkrijgbaar in de gewone gameshop. Misschien dat je er op marktplaats of ebay nog wat tegenkomt, wellicht dat het nog wat goedkoper is als je te maken hebt met een 2e handse. Mmmh... jammer dat die niet meer verkocht worden, ik gebruik liever geen Marktplaats etc. Dan maar gewoon de PS2 houden. En nog een vraag: kan ik een PS3 op een gewone projectie televisie aansluiten of moet ik persé een HD Ready of HDTV hebben? En dan mijn laatste vraag: kan je een PS3 ook op een PC-monitor aansluiten? Ja, zorg alleen voor de juiste kabels in combinatie met de ingang van je tv/monitor. Mooi, dan hoef ik tenminste niet te sparen voor zo'n dure HDTV (al zal de beeldkwaliteit wel beter zijn met zo'n ding ). Bedankt voor je info Preddy! En jij ook wel M4X. Bewerkt: 1 oktober 2008 door ArticLight Reageren
M4X Geplaatst: 1 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2008 Als je interesse hebt in de PS3 dan adviseer ik je overigens de speciale editie met 160GB. Dit zal een limited edition zijn die ongeveer in oktober verschijnt, met controllers en een spel voor 430 euro geloof ik. Dan komen ook de toppers van 2008 uit, denk aan LittleBigPlanet, Resistance 2, Motorstorm 2, Far Cry 2, en Call of Duty 5 Reageren
Rullez Geplaatst: 1 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2008 Als je interesse hebt in de PS3 dan adviseer ik je overigens de speciale editie met 160GB. Dit zal een limited edition zijn die ongeveer in oktober verschijnt, met controllers en een spel voor 430 euro geloof ik. Dan komen ook de toppers van 2008 uit, denk aan LittleBigPlanet, Resistance 2, Motorstorm 2, Far Cry 2, en Call of Duty 5 Het pakket waar jij het over heb gaat wel wat duurder kosten, maar dan staat er wel al 70 euro aan downloadable content op je hardesschijf. Reageren
Hayte Geplaatst: 1 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2008 Als je interesse hebt in de PS3 dan adviseer ik je overigens de speciale editie met 160GB. Dit zal een limited edition zijn die ongeveer in oktober verschijnt, met controllers en een spel voor 430 euro geloof ik. Dan komen ook de toppers van 2008 uit, denk aan LittleBigPlanet, Resistance 2, Motorstorm 2, Far Cry 2, en Call of Duty 5 Volgens Herr Wikipedia is die alleen niet backwards compatible met PS2 spellen Volgens Herr Wikipedia is alleen de 60 GB backwards compatible, alleen door software, en heeft hij de Emotion Engine niet. Geen idee wat dit inhoud, ik denk alleen dat hij de spellen dan met minder kwaliteit/niet afspeelt Alleen de Chinezen/Jappers hebben de Emo Engine, op hun 60 en 20 GB versie, alleen zijn de Europese spellen er niet mee compatible Reageren
ikt Geplaatst: 1 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2008 Als je interesse hebt in de PS3 dan adviseer ik je overigens de speciale editie met 160GB. Dit zal een limited edition zijn die ongeveer in oktober verschijnt, met controllers en een spel voor 430 euro geloof ik. Dan komen ook de toppers van 2008 uit, denk aan LittleBigPlanet, Resistance 2, Motorstorm 2, Far Cry 2, en Call of Duty 5 Volgens Herr Wikipedia is die alleen niet backwards compatible met PS2 spellen Volgens Herr Wikipedia is alleen de 60 GB backwards compatible, alleen door software, en heeft hij de Emotion Engine niet. Geen idee wat dit inhoud, ik denk alleen dat hij de spellen dan met minder kwaliteit/niet afspeelt Alleen de Chinezen/Jappers hebben de Emo Engine, op hun 60 en 20 GB versie, alleen zijn de Europese spellen er niet mee compatible Monsieur Wikipedia: The primary use of the Emotion Engine was to serve as the PlayStation 2's CPU. The first versions of the PlayStation 3 also featured an Emotion Engine on the motherboard to achieve backwards compatibility with PlayStation and PlayStation 2 games. However, subsequent releases of the PlayStation 3, including the initial PAL release, dropped the Emotion Engine to lower costs. Instead, software emulation is used to allow backwards compatibility. Reageren
Heart Geplaatst: 1 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2008 Maar de 40-60 Gig zijn niet meer te koop toch? standaard ps3 wordt nu 80 giga toch? Reageren
Rullez Geplaatst: 2 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 2 oktober 2008 Maar de 40-60 Gig zijn niet meer te koop toch? standaard ps3 wordt nu 80 giga toch? De 60Gb versie is er al zo'n jaar niet meer, de 40GB is er nog, maar tot de voorraad strekt. De 80GB is de vervanger van de 40GB en dan komt er komende maand/volgende maand nog een nieuwe variant uit. Reageren
ArticLight Geplaatst: 2 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 2 oktober 2008 Maar de 40-60 Gig zijn niet meer te koop toch? standaard ps3 wordt nu 80 giga toch? De 60Gb versie is er al zo'n jaar niet meer, de 40GB is er nog, maar tot de voorraad strekt. De 80GB is de vervanger van de 40GB en dan komt er komende maand/volgende maand nog een nieuwe variant uit. Dan snap ik eigenlijk nog iets niet, de 40 en 80GB versie kosten evenveel, maar zit er wel verschil in dan? Reageren
M4X Geplaatst: 3 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 3 oktober 2008 Maar de 40-60 Gig zijn niet meer te koop toch? standaard ps3 wordt nu 80 giga toch? De 60Gb versie is er al zo'n jaar niet meer, de 40GB is er nog, maar tot de voorraad strekt. De 80GB is de vervanger van de 40GB en dan komt er komende maand/volgende maand nog een nieuwe variant uit. Dan snap ik eigenlijk nog iets niet, de 40 en 80GB versie kosten evenveel, maar zit er wel verschil in dan? Het is ook juist als een soort van 'prijsverlaging'. De prijs wordt niet verlaagd, maar je krijgt dus meer voor hetzelfde geld. Geen verschil, wel meer geheugen, en dus is een PS3 voor 399,- euro dus nu veel voordeliger dan eerst Reageren
Galiorix Geplaatst: 3 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 3 oktober 2008 Het is ook juist als een soort van 'prijsverlaging'. De prijs wordt niet verlaagd, maar je krijgt dus meer voor hetzelfde geld. Geen verschil, wel meer geheugen, en dus is een PS3 voor 399,- euro dus nu veel voordeliger dan eerst Vooral nu de 40 gig er nu nog is, die worden voor minder dan 400 euro met een spel verkocht. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.