P1ngz Geplaatst: 2 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 2 oktober 2008 (bewerkt) Hallo daar ben ik weer met een probleem . Ik ben in mn server nu een script aan het maken met /l. Dit zou moeten doen dat iedereen in een bepaalde afstand dat kan zien (local chat). Dit is goed voor RPG enzo. Hoe zou ik dit moeten doen? Ik heb nu al LimitGlobalChatRadius(Float:chat_radius) gevonden op sa-mp wiki, maar hoe pas ik dat precies toe? Dank voor de hulp alvast ~p1ngz Bewerkt: 2 oktober 2008 door P1ngz Reageren
Big Boss Geplaatst: 2 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 2 oktober 2008 ProxDetector (uit GodFather script). Plaats onderaan je script: ProxDetector(Float:radi, playerid, string[],col1,col2,col3,col4,col5) { if(IsPlayerConnected(playerid)) { new Float:posx, Float:posy, Float:posz; new Float:oldposx, Float:oldposy, Float:oldposz; new Float:tempposx, Float:tempposy, Float:tempposz; GetPlayerPos(playerid, oldposx, oldposy, oldposz); //radi = 2.0; //Trigger Radius for(new i = 0; i < MAX_PLAYERS; i++) { if(IsPlayerConnected(i)) { GetPlayerPos(i, posx, posy, posz); tempposx = (oldposx -posx); tempposy = (oldposy -posy); tempposz = (oldposz -posz); //printf("DEBUG: X:%f Y:%f Z:%f",posx,posy,posz); if (((tempposx < radi/16) && (tempposx > -radi/16)) && ((tempposy < radi/16) && (tempposy > -radi/16)) && ((tempposz < radi/16) && (tempposz > -radi/16))) { SendClientMessage(i, col1, string); } else if (((tempposx < radi/8) && (tempposx > -radi/8)) && ((tempposy < radi/8) && (tempposy > -radi/8)) && ((tempposz < radi/8) && (tempposz > -radi/8))) { SendClientMessage(i, col2, string); } else if (((tempposx < radi/4) && (tempposx > -radi/4)) && ((tempposy < radi/4) && (tempposy > -radi/4)) && ((tempposz < radi/4) && (tempposz > -radi/4))) { SendClientMessage(i, col3, string); } else if (((tempposx < radi/2) && (tempposx > -radi/2)) && ((tempposy < radi/2) && (tempposy > -radi/2)) && ((tempposz < radi/2) && (tempposz > -radi/2))) { SendClientMessage(i, col4, string); } else if (((tempposx < radi) && (tempposx > -radi)) && ((tempposy < radi) && (tempposy > -radi)) && ((tempposz < radi) && (tempposz > -radi))) { SendClientMessage(i, col5, string); } } } }//not connected return 1; } Vervolgens bij je command: format(string, sizeof(string), "%s says: %s", playername, message); // pas dit aan aan je eigen vars. ProxDetector(30.0, playerid, string, COLOR_WHITE, COLOR_WHITE, COLOR_GRAY, COLOR_GRAY, COLOR_GRAY); Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.