Jump to content

Help met chat scripts


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo daar ben ik weer met een probleem :puh:.

Ik ben in mn server nu een script aan het maken met /l.

Dit zou moeten doen dat iedereen in een bepaalde afstand dat kan zien (local chat).

Dit is goed voor RPG enzo.

Hoe zou ik dit moeten doen?

Ik heb nu al LimitGlobalChatRadius(Float:chat_radius) gevonden op sa-mp wiki, maar hoe pas ik dat precies toe?

Dank voor de hulp alvast

~p1ngz

Bewerkt: door P1ngz
Geplaatst:

ProxDetector (uit GodFather script). Plaats onderaan je script:

ProxDetector(Float:radi, playerid, string[],col1,col2,col3,col4,col5)
{
if(IsPlayerConnected(playerid))
{
	new Float:posx, Float:posy, Float:posz;
	new Float:oldposx, Float:oldposy, Float:oldposz;
	new Float:tempposx, Float:tempposy, Float:tempposz;
	GetPlayerPos(playerid, oldposx, oldposy, oldposz);
	//radi = 2.0; //Trigger Radius
	for(new i = 0; i < MAX_PLAYERS; i++)
	{
		if(IsPlayerConnected(i))
		{
			GetPlayerPos(i, posx, posy, posz);
			tempposx = (oldposx -posx);
			tempposy = (oldposy -posy);
			tempposz = (oldposz -posz);
			//printf("DEBUG: X:%f Y:%f Z:%f",posx,posy,posz);
			if (((tempposx < radi/16) && (tempposx > -radi/16)) && ((tempposy < radi/16) && (tempposy > -radi/16)) && ((tempposz < radi/16) && (tempposz > -radi/16)))
			{
				SendClientMessage(i, col1, string);
			}
			else if (((tempposx < radi/8) && (tempposx > -radi/8)) && ((tempposy < radi/8) && (tempposy > -radi/8)) && ((tempposz < radi/8) && (tempposz > -radi/8)))
			{
				SendClientMessage(i, col2, string);
			}
			else if (((tempposx < radi/4) && (tempposx > -radi/4)) && ((tempposy < radi/4) && (tempposy > -radi/4)) && ((tempposz < radi/4) && (tempposz > -radi/4)))
			{
				SendClientMessage(i, col3, string);
			}
			else if (((tempposx < radi/2) && (tempposx > -radi/2)) && ((tempposy < radi/2) && (tempposy > -radi/2)) && ((tempposz < radi/2) && (tempposz > -radi/2)))
			{
				SendClientMessage(i, col4, string);
			}
			else if (((tempposx < radi) && (tempposx > -radi)) && ((tempposy < radi) && (tempposy > -radi)) && ((tempposz < radi) && (tempposz > -radi)))
			{
				SendClientMessage(i, col5, string);
			}
		}
	}
}//not connected
return 1;
}

Vervolgens bij je command:

format(string, sizeof(string), "%s says: %s", playername, message); // pas dit aan aan je eigen vars.
ProxDetector(30.0, playerid, string, COLOR_WHITE, COLOR_WHITE, COLOR_GRAY, COLOR_GRAY, COLOR_GRAY);

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...