vcs Geplaatst: 4 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 4 oktober 2008 hellow everybody, In de klas zijn we momenteel bezig met een taak over virtueel geweld. We vergaren onder andere de opinie van allerlei mensen over dit onderwerp, graag had ik hier ook wat meningen verzameld. Krijgen jullie te maken met de gevolgen van virtueel geweld? Bv. iemand die GTA eens "real life" wil nadoen, gamers (jullie zelf mss ) die woordenschat en/of manieren daaruit overnemen, iemand die youtube filmpjes heeft gezien van steaming en dit ook gaat doen, mensen die gecyberpest worden, is er een merkbaar verschil tussen de periode voor internet, games, e.d. en nu? En ga zo maar door, zolang het maar te maken heeft met virtueel geweld en jullie er een mening over hebben is alle commentaar welkom! Alvast bedankt! vcs Reageren
Zaahed Geplaatst: 4 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 4 oktober 2008 Ik doe niet aan virtueel geweld. En ik zal zelf ook niks uit gta nadoen. Reageren
Twinskyh Geplaatst: 4 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 4 oktober 2008 Ik geef les op een school (ja sorry, echt waar!!!), en dus werk ik heel veel met kinderen. Vlak voordat bijv. GTAIV uitkwam, hoorde ik in de wandelgangen mensen er wel over praten. En ook de dagen na het uitkomen hoorde ik mensen erover praten. Maar, ik heb niets gemerkt aan het gedrag en het nadoen van bijv. GTAIV. En, ik vind het ook onzin dat mensen denken dat sommigen het geweld uit games overnemen. Dus: NEE En, ik vind ook dat toen ik nog op school zat (en dan heb ik het over 30 jaar geleden, voor het internet en de gaming), toen was men op school veel geweldadiger als nu. Dus, ik denk niet dat sinds het internet en de games er veel kinderen hierdoor slecht beïnvloed word. Reageren
ikt Geplaatst: 4 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 4 oktober 2008 Mensen die uit zichzelf al agressief zijn en domme dingen gaan doen, zullen vaak de schuld op iemand anders afschuiven. In dit geval zijn er door domme mensen games beschuldigd van het aanzetten tot geweld. Wat niet zo is. De media neemt dit over om ook eens iets boeiends te hebben in plaats van al die bomaanslagen. Agressieve mensen zien dit en gaan als ze zelf iets hebben gedaan games de schuld geven. En trouwens, ik zie het al voor me dat slappe gamers al een pistool gaan vasthouden en mensen zien neerknallen. :') Sjeezus, een klein tikje en ze liggen al op de grond. (Ik doel dan op 24/7 gamers, de groep die volgens de media het meest gewelddadig is) Reageren
Silverbyte Geplaatst: 4 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 4 oktober 2008 Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar je kunt er van op aan dat de meeste gamers zich niet schuldig maken aan dit soort geweld, in tegenstelling zelfs, want veel gamers doen juist geen vlieg kwaad. Tuurlijk, in Amerika lopen altijd wel een paar gekken rond die 'even die ene missie uit GTA' nadoen, maar dit zijn er relatief weinig. Veel mensen die voorbarige conclusie's trekken over gewelddadige games, hebben de game niet eens gespeeld, en kunnen er dus geen gefundeerde mening over hebben. Nee, alles wat ze uitkramen is gebaseerd op een of ander incidentje in een achterwijkje. Maar helaas denken deze fatsoenrakkers dan dat iedereen ontspoord raakt na een potje knallen...erg jammer. Reageren
ikt Geplaatst: 4 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 4 oktober 2008 Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar je kunt er van op aan dat de meeste gamers zich niet schuldig makenaan dit soort geweld, in tegenstelling zelfs, want veel gamers doen juist geen vlieg kwaad. Tuurlijk, in Amerika lopen altijd wel een paar gekken rond die 'even die ene missie uit GTA' nadoen, maar dit zijn er relatief weinig. Veel mensen die voorbarige conclusie's trekken over gewelddadige games, hebben de game niet eens gespeeld, en kunnen er dus geen gefundeerde mening over hebben. Nee, alles wat ze uitkramen is gebaseerd op een of ander incidentje in een achterwijkje. Maar helaas denken deze fatsoenrakkers dan dat iedereen ontspoord raakt na een potje knallen...erg jammer. Games zijn gebaseerd op idioten. Niet andersom. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.