Jump to content

Welke kaart is de beste?

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hoi!

Ik heb een PCI-E x16 slot, maar kan ik daar ook een videokaart insteken die werk op PCI- x16 2.0? Dus kan ik dus bijvoorbeeld een GF9600GT, die gebruikt maakt van PCI-E x16 2.0, in mijn PC stoppen, die een PCI-E x16 slot heeft? Ik weet namelijk niet of ik een 2.0 slot heb.

Zo ja, heb ik nog wat vragen:

Welke van deze 2 videokaarten kan ik het best kopen? Dus met welke kaart kan ik de meeste prestaties uit games als Crysis en GTA IV halen? Of zijn beide kaarten crap?

1: XFX GeForce 9600GT (http://www.alternate.nl/html/product/Grafi...e&l3=NVIDIA)

2: Saphire ATI Radeon HD3870 (http://www.alternate.nl/html/product/Grafi...PCIe&l3=ATI)

Alvast dank _O_

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

dat ligt aan je moederbord, als je even het model van je moederbord kan geven dan is dat daar wel uit te lezen ;)

over die kaarten, beiden zijn goed, veel verschil zal je denk ik niet merken of je nou de 1 of de ander neemt :)

Geplaatst:

De Radeon is echt beter. Zijn chip heeft een sneller geheugen en het shader model is beter, ook is hij goedkoper.

Geplaatst:

De nVidia halen. Omdat bij de radeon is is misschien wel alles mooier, maar bij nVidia loopt alles veel soepeler.

al;lereerst even terugkomend op PCIe x16 2.0, werkelijk geen idee :$ ik heb op google niet echt hits kunnen vinden waar ik iets aan had, je zou het misschien kunnen proberen ik denk wel dat het zal lukken, de meeste kaarten zullen dan mss ietsjes lager draaien :)

Dan nog over de kaart zelf, nvidia/ati is altijd net wat je zelf wil, als merk je niks doet dan zou ik voor een 3870 Ultimate gaan, is 20 eurotjes duurder maar perst er tog ff wat meer snelheid bij op een nieuwere geheugenchip :)

en als je nog extra geld heb mss eens denken aan een toxic versie, die is dan 30 euro duurder dan de standaart maar is ook net weer ietsjes sneller :)

EDIT: ik was even zoeken en kwam dit topic ook nog tegen Klikkerdeklik is ook nog van jou met hezelfde onderwerp :)

Bewerkt: door .Spongerob.
Geplaatst:
al;lereerst even terugkomend op PCIe x16 2.0, werkelijk geen idee :$ ik heb op google niet echt hits kunnen vinden waar ik iets aan had, je zou het misschien kunnen proberen ik denk wel dat het zal lukken, de meeste kaarten zullen dan mss ietsjes lager draaien :)

Dan nog over de kaart zelf, nvidia/ati is altijd net wat je zelf wil, als merk je niks doet dan zou ik voor een 3870 Ultimate gaan, is 20 eurotjes duurder maar perst er tog ff wat meer snelheid bij op een nieuwere geheugenchip :)

en als je nog extra geld heb mss eens denken aan een toxic versie, die is dan 30 euro duurder dan de standaart maar is ook net weer ietsjes sneller :)

EDIT: ik was even zoeken en kwam dit topic ook nog tegen Klikkerdeklik is ook nog van jou met hezelfde onderwerp :)

Nou ongeveer het zelfde. Maar ik begrijp dus dat ik die kaart er gewoon in kan steken? ^_^

Geplaatst:

ja ik denk het wel, de aansluting is iig hetzelfde, mss als je wel PCI-E 1.0 heb dat ie ietrs langzamer zal werken maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen..

Geplaatst:
Dus het is eigenlijk puur softwarepatig? Zo ja, dan kun je toch je PCI-E drivers updaten? ^_^

nee, de versie van je PCI sloten zit ingebakken in je mobo, helaas gaat dat niet ;), anders moet je voor de zekerheid ff je mobo opschrijven en langs de lokale pc boer lopen :puh:

De 3870 is idd beter, maar je kunt ook nog kijken naar de HD4850. Die kost ongeveer 150 euro, maar is vele malen beter dan de HD3870.

Het verschil tussen PCI 1.1 en 2.0 merk je niet. Dat is maar een paar fps. 2.0 is backwards compatibel met 1.0/1.1.

Ik weet niet wat je budget is, en wat de verder specificaties van je pc zijn, want je GPU moet ook weer niet overkill zijn :puh:

Gr pino112

/Owhja Beter bestel je bij Azerty, die is veel goedkoper en de afhandeling van RMA's is ook veel beter!

Bewerkt: door pino112
Geplaatst:
De 3870 is idd beter, maar je kunt ook nog kijken naar de HD4850. Die kost ongeveer 150 euro, maar is vele malen beter dan de HD3870.

Het verschil tussen PCI 1.1 en 2.0 merk je niet. Dat is maar een paar fps. 2.0 is backwards compatibel met 1.0/1.1.

Ik weet niet wat je budget is, en wat de verder specificaties van je pc zijn, want je GPU moet ook weer niet overkill zijn :puh:

Gr pino112

/Owhja Beter bestel je bij Azerty, die is veel goedkoper en de afhandeling van RMA's is ook veel beter!

Oke badankt, dan spaar ik nog effe door.

BTW, wat is er mis met Alternate??? :?

Geplaatst:

Gr pino112

Oke badankt, dan spaar ik nog effe door.

BTW, wat is er mis met Alternate??? :?

Azerty is idd goedkoper ;)

Geplaatst:

Maar wat zijn je verder specificaties? Das wel handig om te weten, alles moet wel bij elkaar passen. Als je een goede videokaart hebt, en je processor is niet snel genoeg heb je dus een bottleneck. Dan kan je de kwaliteit van je videokaart niet optimaal benutten ;)

Geplaatst:

De rest van mijn systeem:

Athlon 64 x2 3600+, 2x 1.9 Ghz :-(

2 GB RAM

XP Pro

180 GB HDD

dat is het wel zo'n beetje :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...