Jump to content

Rare strepen in games

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik heb al een hele tijd last van rare strepen door het beeld tijdens games, of in de game zelf.

Kijk zelf maar:

post-31662-1223406297_thumb.jpg

Zie de letters in het woord Scarface, rode strepen

post-31662-1223406317_thumb.jpg

Kijk achter op de muur, witte strepen

post-31662-1223406429_thumb.jpg

In het vuur zie je ook strepen

Zo heb ik in NFS Carbon ook nog dezelfde strepen gezien.

Die strepen hebben allemaal dezelfde vorm. Dus ik dacht, het ligt aan de hardware.

De videokaart is het in ieder geval niet, want ik heb er intussen een nieuwe inzitten en het probleem lost niet op. (Nvidea GeForce 7600GT ,256MB)

Is het misschien de processor?(Athlon 3000+ ,2.2GHz)

Of ligt het misschien aan de harde schijf, die toch al vrij op leeftijd is?

Nieuwste drivers heb ik geinstalleerd en alles is bijgewerkt.

Misschien weet iemand van jullie de oplossing...

Greetzz

GTAgangsta

Geplaatst:

Probeer het spel opnieuw te installeren, als dat niet helpt. Probeer dan de graphics op 800x600 doen, anders doe heb eens op het hoogst. Probeer dat eens, mischien helpt dat wel? :)

Geplaatst:

Dit ligt volgens mij aan je 3D-kaart, ik heb hetzelfde probleem gehad met Age Of Empires, en door een betere 3D-Kaart is het meestal verdwenen, maar ik zou hem ook eerst proberen opnieuw te installeren. :puh:

Is het trouwens alleen bij dit spel, of bij meerdere?

Geplaatst:
Dit ligt volgens mij aan je 3D-kaart, ik heb hetzelfde probleem gehad met Age Of Empires, en door een betere 3D-Kaart is het meestal verdwenen, maar ik zou hem ook eerst proberen opnieuw te installeren. :puh:

Is het trouwens alleen bij dit spel, of bij meerdere?

Ik zei toch dat ik een nieuwe kaart erin had zitten en dat die het probleem niet oploste.

En ik zei er ook nog bij dat ik dit ook bij NFS Carbon had. En er staat een plaatje van GTA en Scarface.

Dus is het logisch dat het bij meerdere spellen die strepen voorkomen

Volgende keer ff beter lezen he ;)

Geplaatst:

probeer als het kan de kleur op 16 in plaats van 32 bit te zetten, ik heb dit eerder gezien en dat hielp toen ook.

Geplaatst:

Temperatuur van CPU is 59 graden

Temperatuur van moederbord is 45 graden

Ik weet niet wat normaal is, maar ze staan in ieder geval niet te koken.

Of moet het lager zijn ??

Geplaatst:

Ik weet het niet precies, het word wel warm. Bij mij blijft met gta alles koel CPU op 23 graden en GPU op 25 In de kast zelf word het 50 graden.

Kijk ff hoe heet je videokaart word.

Het zal wel kunnen aangezien het vuur moeilijker te genereren is als de autos zelf.

Geplaatst:

Ik weet het niet precies, het word wel warm. Bij mij blijft met gta alles koel CPU op 23 graden en GPU op 25 In de kast zelf word het 50 graden.

Het zal wel kunnen aangezien het vuur moeilijker te genereren is als de autos zelf.

Zijn de muren en de letters in Scarface ook moeilijker te genereren dan?

Ik heb die meting trouwens gedaan toen ik geen spel aan het doen was, maar de PC al wel 2.5 uur aan stond.

Geplaatst:

Warme kast heb je 50 graden... mijn pc word max 26 graden volledig belast op Crysis... tijd voor wat extra fans in je kast kerel.

Ik heb die meting trouwens gedaan toen ik geen spel aan het doen was, maar de PC al wel 2.5 uur aan stond.

Waarschijnlijk heb je de oude drivers van je vorige videokaart niet verwijderd. En heb je, de videokaart er zo bij gestoken.

Download even een nieuwe direct x.

Vaak blijven er bij hardware nog oude bestanden van vorige hardware op je pc achter. Een schone installatie van Windows lost dit vaak op.

Geplaatst:

Het ligt eraan, het zou ook gewoon kunnen dat die strepen er wel ophoren en dat het licht is van een raam met vensters.

@Nemean^inf; Hij blijft verder gewoon hardstikke koel en voor zover ik weet kan er maar 1 Fan in en ik heb geen geld voor een nieuwe kast want dan oet ik alweer windows enzo opnieuw installeren en dat gaat dan moeilijk worden als je exemplaar al 2 keer geregistreerd is.

Geplaatst:

Speel eens een spel in een venster met tegelijk Everest aan. Je kunt dan goed je videokaarttemperatuur wanneer die belast is zien.

Geplaatst:
Speel eens een spel in een venster met tegelijk Everest aan. Je kunt dan goed je videokaarttemperatuur wanneer die belast is zien.

In Window mode gebruikt je computer minder dan in full screen. Dus zal hij ook een lagere temperatuur weer geven. :)

Geplaatst:

In Window mode gebruikt je computer minder dan in full screen. Dus zal hij ook een lagere temperatuur weer geven. :)

Ik had ff Scarface opgestart en gespeeld, toen tussendoor ff snel naar windows switchen, toen keek ik gelijk naar de taakbalk. De videokaart was 69 graden.

Is dit gewoon?

Geplaatst:

Ik had ff Scarface opgestart en gespeeld, toen tussendoor ff snel naar windows switchen, toen keek ik gelijk naar de taakbalk. De videokaart was 69 graden.

Is dit gewoon?

Mijn grafische kaart die nog al wat sterker is volgens mij. Haalt de 44 graden net aan.

Volgens mij is hij wel wat te warm.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...