Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey,

Ik wil graag GRID maps in gta sa plaatsen, maar ik heb nog nooit map mods gemaakt, behalve een beetje dinge verplaatse met Med.

Weet iemand een editor waarmee ik GRID maps kan exportere?

Alvast bedankt

Geplaatst:
Hey,

Ik wil graag GRID maps in gta sa plaatsen, maar ik heb nog nooit map mods gemaakt, behalve een beetje dinge verplaatse met Med.

Alvast bedankt

Dit is verboden.

Namelijk copyright schending, op de tracks van GRID zit namelijk een copyright, ga je deze converten en eventueel aanpassen, doe je copyright schending, daarom word hier ook geen hulp gegeven omdat het gewoon niet mag.

Geplaatst:
Hey,

Alvast bedankt

Dit is verboden.

Namelijk copyright schending, op de tracks van GRID zit namelijk een copyright, ga je deze converten en eventueel aanpassen, doe je copyright schending, daarom word hier ook geen hulp gegeven omdat het gewoon niet mag.

Dan is het gewone ''GTA-modding'' toch ook copyright schending :puh:, daarnaast is het wel vet. :D

Geplaatst:

Jullie halen tog ook dinge uit andere spelle tog? GTA Vice city auto's in gta san andreas?

GTA United? Hier leeft gta sa nog allemaal van tog?

Geplaatst:
Hey,

Alvast bedankt

Dit is verboden.

Dan is het gewone ''GTA-modding'' toch ook copyright schending :puh:, daarnaast is het wel vet. :D

Waarom zou dat copyright schending zijn?

Die mensen importeren hun EIGEN models in een spel, als ze models van NFS, GRID, TDU, of andere niet R* game gaan importeren, is het copyright schending.

Jullie halen tog ook dinge uit andere spelle tog? GTA Vice city auto's in gta san andreas?

GTA United? Hier leeft gta sa nog allemaal van tog?

Ja, maar deze modellen blijven in een R* game, en dat is dus geen copyright schending.

Geplaatst:
Dit is verboden.

ik dacht toch ook van niet hoor.. dan zouden zo goed als alle geconverteerde mods illegaal moeten zijn, niet enkel de maps, maar ook de auto's die uit bijvoorbeeld NFS MW zijn gehaald enzo..

Geplaatst: (bewerkt)
Dit is verboden.

ik dacht toch ook van niet hoor.. dan zouden zo goed als alle geconverteerde mods illegaal moeten zijn, niet enkel de maps, maar ook de auto's die uit bijvoorbeeld NFS MW zijn gehaald enzo..

Kijk eens een post boven de jouwe.

En Wraaker, HET MAG NIET!

Copyright schending, waarom denk je dat hier ook geen tutorials voor zulke dingen zijn?

Bewerkt: door FerryN
Geplaatst:
Dit is verboden.

Copyright schending, waarom denk je dat hier ook geen tutorials voor zulke dingen zijn?

er zijn wel tutorials voor hoe je auto's uit games moet halen en in san andreas zetten, wat bijna hetzelfde is :Y

en volgens jou zou dat ook schending zijn van copyright, maar dat wil dan dus zeggen dat bijvoorbeeld Spy3D illegale mods maakt en zou opgepakt of beboet moeten worden ofzo?

plus, hij verkoopt niets ofzo, het is enkel voor zijn eigen gebruik.

als er geen hulp aan mag worden gegeven (maar volgens mij wel) mag een mod dit verwijderen, maar:

ik denk (!) dat je dat wel kan met 3dsmax en Kam's script, een script waarmee je naar txd en dff kan converten..

:cya:

Dit is verboden.

er zijn wel tutorials voor hoe je auto's uit games moet halen en in san andreas zetten, wat bijna hetzelfde is :Y

en volgens jou zou dat ook schending zijn van copyright, maar dat wil dan dus zeggen dat bijvoorbeeld Spy3D illegale mods maakt en zou opgepakt of beboet moeten worden ofzo?

als er geen hulp aan mag worden gegeven (maar volgens mij wel) mag een mod dit verwijderen, maar:

ik denk (!) dat je dat wel kan met 3dsmax en Kam's script, een script waarmee je naar txd en dff kan converten..

Ja, maar zie je die tutorials hier op het forum staan?

Nee, omdat het niet mag, Spy3d heeft inderdaad de 'wet' overschreden omdat hij copyright schending heeft gedaan, als ze(politie, weet ik veel wie) bv. weten wie Spy3d is, dan kunnen ze hem inderdaad een boete geven daarvoor.

En eigen gebruik?

Als het voor eigen gebruik zou zijn geweest, stonden zijn uhh, EA modellen niet op internet, dus het is niet voor eigen gebruik.

GTA_XP had toen een auto uit NFS, omdat het niet mocht, kreeg dat topic een lockje, hij had aan EA toestemming gevraagt, en nee, die kreeg ie niet, waarom niet, omdat dan dat model voor een ander spel werd gezet.

Vergelijking, je gaat niet iemands anders eigendommen veranderen of afgeven terwijl het niet eens van jou is en zonder toestemming.

Dit is verboden.

Ja, maar zie je die tutorials hier op het forum staan?

Nee, omdat het niet mag, Spy3d heeft inderdaad de 'wet' overschreden omdat hij copyright schending heeft gedaan, als ze(politie, weet ik veel wie) bv. weten wie Spy3d is, dan kunnen ze hem inderdaad een boete geven daarvoor.

En eigen gebruik?

Als het voor eigen gebruik zou zijn geweest, stonden zijn uhh, EA modellen niet op internet, dus het is niet voor eigen gebruik.

GTA_XP had toen een auto uit NFS, omdat het niet mocht, kreeg dat topic een lockje, hij had aan EA toestemming gevraagt, en nee, die kreeg ie niet, waarom niet, omdat dan dat model voor een ander spel werd gezet.

Vergelijking, je gaat niet iemands anders eigendommen veranderen of afgeven terwijl het niet eens van jou is en zonder toestemming.

"Het auteursrecht is het uitsluitend recht van den maker van een werk van letterkunde, wetenschap of kunst, of van diens rechtverkrijgenden, om dit openbaar te maken en te verveelvoudigen, behoudens de beperkingen, bij de wet gesteld."

En nu jij

EDIT:

Dat betekend, dat iemand een werk maakt, die het publiekelijk of openbaar maakt, en niet openbaar mag gemaakt worden als het bewerkt is door iemand zonder toestemming van de eigenaar van het werk.

Bewerkt: door Wraaker
"Het auteursrecht is het uitsluitend recht van den maker van een werk van letterkunde, wetenschap of kunst, of van diens rechtverkrijgenden, om dit openbaar te maken en te verveelvoudigen, behoudens de beperkingen, bij de wet gesteld."

En nu jij

EDIT:

Dat betekend, dat iemand een werk maakt, die het publiekelijk of openbaar maakt, en niet openbaar mag gemaakt worden als het bewerkt is door iemand zonder toestemming van de eigenaar van het werk.

Als je dingen van Wikipedia gaat posten, doe het dan ook goed, dit staat erbij.

Auteursrecht (ook bekend als copyright) is het recht van de auteur van een werk van literatuur, wetenschap of kunst om te bepalen hoe, waar en wanneer zijn werk wordt gepubliceerd of vermenigvuldigd. Dit recht ontstaat vanzelf bij het maken van zo'n werk.

Aanvankelijk was het auteursrecht bedoeld voor boeken, maar tegenwoordig ook voor veel andere zaken, zoals software, films, opgenomen muziek en beeldende kunstwerken en journalistiek werk. De Nederlandse Auteurswet bevat een bijzondere bepaling voor nieuws.

Opzettelijke schending van het auteursrecht is in Nederland een misdrijf en kan met gevangenisstraf worden bestraft. Bij schending van auteursrecht kan bij de politie aangifte gedaan worden. In de praktijk zal zelden tot vervolging worden overgegaan tenzij sprake is van grootschalige opzettelijke inbreuk. Een civiele rechtszaak is dan wel mogelijk.

Overdracht van auteursrecht en licentie

De overdracht van het auteursrecht kan alleen door middel van een onderhandse akte. Deze mag op papier maar ook elektronische akten zijn tegenwoordig mogelijk.[1] [2]. Daarbij moet het woord "overdracht" en de aanvaarding daarvan bij voorkeur letterlijk worden opgenomen. Ook moet de akte worden ondertekend door beide partijen.

Na overdracht verliest de oorspronkelijke eigenaar de zeggenschap (behoudens de persoonlijkheidsrechten) over het auteursrecht. In plaats van het overdragen van het auteursrecht wordt dan ook vaak een gebruiksrecht gegeven voor een bepaald doel. Dit heet een gebruiksrecht of, in distributieverhoudingen, licentie. De rechthebbende behoudt dan het auteursrecht, maar staat een ander, de gebruiker (of licentienemer), toe om aan de rechthebbende voorbehouden handelingen te verrichten.

Indien de maker in loondienst werkzaam is, in de zin van een arbeidsovereenkomst (bijvoorbeeld met een uitgever van een tijdschrift), geldt als regel een (stilzwijgende) afstand of overgang van de exploitatierechten waardoor deze aan de werkgever toevallen, tenzij anders door partijen was overeengekomen. Betreft het niet de rechtsfiguur arbeidsovereenkomst, dan geldt andersom: behoud van rechten, tenzij anders overeengekomen. Zie ook hieronder onder persoonlijkheidsrechten.

Das als dit gebeurt is, mag jij er pas mee doen wat je er mee wilt doen.

Een opzettelijke schending van auteursrecht is niettemin een misdrijf waar een geldboete dan wel vrijheidsstraf op staat. Een slachtoffer van auteursrechteninbreuk kan aangifte doen bij de politie. Alleen bij inbreuken met grote economische schade gaat de Officier van Justitie tot vervolging over.

Wat denk je dat je aan het doen bent als je een map uit GRID haalt?

Dat is een werk van de originele maker, dus Codemasters, en daar heb jij geen toestemming van, dus mag het niet.

Geplaatst:
Auteursrecht (ook bekend als copyright) is het recht van de auteur van een werk van literatuur, wetenschap of kunst om te bepalen hoe, waar en wanneer zijn werk wordt gepubliceerd of vermenigvuldigd. Dit recht ontstaat vanzelf bij het maken van zo'n werk.

Aanvankelijk was het auteursrecht bedoeld voor boeken, maar tegenwoordig ook voor veel andere zaken, zoals software, films, opgenomen muziek en beeldende kunstwerken en journalistiek werk. De Nederlandse Auteurswet bevat een bijzondere bepaling voor nieuws.

Opzettelijke schending van het auteursrecht is in Nederland een misdrijf en kan met gevangenisstraf worden bestraft. Bij schending van auteursrecht kan bij de politie aangifte gedaan worden. In de praktijk zal zelden tot vervolging worden overgegaan tenzij sprake is van grootschalige opzettelijke inbreuk. Een civiele rechtszaak is dan wel mogelijk.

[...]

Een opzettelijke schending van auteursrecht is niettemin een misdrijf waar een geldboete dan wel vrijheidsstraf op staat. Een slachtoffer van auteursrechteninbreuk kan aangifte doen bij de politie. Alleen bij inbreuken met grote economische schade gaat de Officier van Justitie tot vervolging over.

Wat denk je dat je aan het doen bent als je een map uit GRID haalt?

Dat is een werk van de originele maker, dus Codemasters, en daar heb jij geen toestemming van, dus mag het niet.

Ik denk niet dat dit een grootschalige opzettelijke inbreuk is met grote economische schade. Dus als een echt "misdrijf" kan je dit niet opvatten. Natuurlijk mag je officieel niet zomaar iets uit een game halen en zomaar gaan gebruiken. Dat is, tenminste, als je dit doet om er geld mee te maken, het oorspronkelijke bedrijf schade wil berokkenen of gewoon zelf met de trots wil gaan rondlopen dat jij het zelf gemaakt hebt. Is het gewoon als klein niet commercieel conversion modje is het echt niet zo erg hoor. Dit wordt bijna door iedereen overal gedaan. Kijk maar eens rond op het internet. Maar als je vind dat dat wel zo is, dat het echt niet mag, en dat iedereen gestraft zou moeten worden die dit doet, dan zou volgens jou in princiepe heel "modding" verboden moeten zijn. Want ja; je verandert iets van iemand anders waar je geen toestemming voor hebt, en je brengt het nog uit ook! Schande! Nou nee, niet dus. Zelfs een modje dat 1 textuurtje vervangt zou dan verboden zijn.

Je zegt het zelf:

Terwijl je hier eigenlijk de defenitie van het modden noemt.

Dus alsjeblieft, ga geen mensen meer vervelen met het zeggen van "Dit mag niet". Nee officieel mag het niet. Maar als je het zo bekijkt mag heel modding niet en zou heel het modding gedeelte van het forum opgerold moeten worden. Dus help gewoon mensen die iets vragen, of houd je erbuiten en laat het gewoon lekker z'n gang gaan. Als iets echt illegaal, verboden of niet toegestaan is zijn er altijd nog wel moderators die hier tegen op kunnen treden. Dat hoef jij niet te doen.

Dus nou weer lekker on toppic. Als je hier over door wil discussieren moet je maar een topic aan maken genaamd "Modding: illegaal of niet". :sigaar:

Sorry voor dit moderator achtige gedrag, maar dit moest gewoon even gezegt worden.

Vat dit overigens niet op als een persoonlijke aanval op jou hè. Ik wil gewoon even duidelijk maken waarom ik dit gebeuren van "illegaal", "verboden" en "niet toegestaan" zo'n onzin vind.

On topic:

Nee. Ik weet geen GRID exporters. Als iemand die nog nooit iets gemod heeft zou ik hier ook niet aan beginnen. Wat je namenlijk zou moeten doen is een exporter vinden die de models van GRID naar 3dsmax export, en daarna met KAM's scripts die dan weer exporten naar GTA bestandsformaat. Wil je hier echt mee door gaan dan moet je even een GRID modding community vinden. Die zouden je best verder kunnen helpen. Maar zoals ik al zei: als dit het eerste is wat je qua modding doet, moet je hier niet aan beginnen.

Geplaatst:

Oké,

Er ontstaat enige verwarring omtrent converteren. Daarom hier een korte uitleg:

Converteren van een andere game mag dus niet. Mensen hebben de modelleurs veel geld gegeven om dat soort models te maken. Er staat gewoon simpelweg copyright op (staat trouwens ook op alles, buiten free models, en zelfs dan moet je toestemming vragen.). Waneer je een copyright schend word dit gezien als rippen. R* blokt zich af tegen models die uit andere spellen komen. Onderlinge GTA conversie mag dus wel, omdat het om de zelfde game serie gaat.

Bovendien is het toch veel leuker om alles zelf te maken? Met converteren kan je alles makkelijk leren over modden (meestal in de prille modding fase) Het hoeft dus (mag zowiezo niet) geen model vrijgegeren worden. Dus converteren toont gewoon dat je nog niet klaar bent om zelf models te maken. Ht klopt dat di bijna nooit vervolgd word. Maar stel dat ze het doen, is Joriz de klos, want hij is verantwoordelijk voor alles wat op zijn server staat.

Ik hoop dat dit de boel een beetje opklaart, en dus bij deze is het ook bekend dat het niet mag.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...