Jump to content

Thuisnetwerk

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo

Ik wil een thuisnetwerk gaan aanleggen. We hebben namelijk maar eén printer en ik vind het vreselijk onhandig om telkens mijn schoolwerk of wat dan ook op een usb stick te zetten en van de ene naar de andere computer te verhuizen.

Bij ons thuis ziet het er als volgt uit:

netwerkws1.png

Groen = Internet

Blauw = Modem + Router (US Robotics USR8054)

Geel = PC (mijn pc) (Windows XP Media Center)

Roze = PC 2 (Windows XP Media Center)

Grijs = Printer, hangt met USB aan PC 2

Oranje = Laptop, connect wireless met het internet (Vista Home Premium)

Ik heb wel al met die wizard van alles geprobeerd en alle PC's staan nu in de dezelfde werkgroep (SERVER), ik kan de werkgroep ook zien en alle andere PC's er in ook, maar als ik probeer om daarin te raken zegt Windows dat ik geen machtigingen heb.

Geplaatst: (bewerkt)

Moet je printer dan ook niet draadloos ontvangst hebben? Of kun je printopdrachten vanuit de laptop via je interne netwerk rechtstreeks naar de printer sturen? Dan kan toch niet als PC2 uit staat? Het lijkt mij dus niet mogelijk om met alle printers dit te kunnen bewerkstelligen. Wat voor printer heb je precies? Ik gok dat je een soort van speciale printer wireless-adapter moet hebben, en je printer moet hier natuurlijk wel mee kunnen werken, dat zal ook niet elke printer kunnen.

Bij ons thuis ziet het er zo uit:

Internetmodem - LAN - Wireless router - Wireless network - Adapter -PC - kabeltje - printer
												   \_ laptop

Als jij het voor mekaar krijgt om je printer te gebruiken op de laptop, moet dat bij mij ook kunnen. Ik weet zelf geen oplossing, maar ik blijf je topic volgen :7

Als Nemean^inf's oplossing werkt, zeg het me even ;)

Bewerkt: door K.O.
Geplaatst:

wij hebben een thuisnetwerk dat werkt via devolo, een klein toestelletje met twee stekkers, waardoor ons internet via de elektriciteitsleidingen gaat. daarmee kan je ook een netwerk maken, en bij mij is het zo dat, wanneer je op pc 2 iets afprint, pc 1 sowieso aan moet staan. dat is namelijk de pc die rechtstreeks op de printer is aangesloten. je moet de pc deelbaar maken, net als alle mappen d8 ik. :Y

Geplaatst:

PC2 moet dan inderdaad aan staan, anders kan die geen bericht doorsturen naar de printer.

Wat je ook kan doen is de printer apart op het netwerk aansluiten. Als je geen netwerk printer hebt kan dat met een draadloze USB printerserver. Maar dan is een netwerk printer toch wel het handigst.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...