Remi-X Geplaatst: 11 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2008 (bewerkt) Ik heb al een tijdje een probleem met een oude Dell pc. Als ik hem opstart, is hij al vreselijk traag. Maar dat komt vooral omdat hij oud is. Ik wil dus een Backup van belangrijke bestanden maken, dat lukt dus niet. Maar mijn problemen: 1-: dan is hij eenmaal opgestart, dan na een minuut of tien valt hij ineens uit en start hij opnieuw op En de reden weet ik niet, heb alle kabeltjes al nagekeken, maar die zijn goed. 2-: Ik dacht dus ook al van: laat die backup lekker zitten, ik gooi xp er opnieuw op. Ik CD in dat ding doen, opnieuw opstarten en ik krijg de tekst: Als u de pc vanaf de cd wilt opstarten, druk op een toets. (ofzo) Ik op een toets klikken, krijg ik dat blauwe scherm dat al die dingen worden uitgepakt. Alles uitgepakt, komt het zwarte scherm met flikkerende lage streepje. Wat hij dan aan het doen is weet ik niet maar op andere pc's weet ik dat dat even kan duren, en dan komt er weer een nieuw scherm. Maar bij deze pc blijft dat streepje dus alleen maar flikkeren.. de hel dag door, er gebeurt niks en het lijkt of die pc ook helemaal niks aan het doen is... Wat kan ik hieraan doen? En waarom werkt die pc helemaal niet? Gelukkig heb ik nog paar andere pc's waarop ik dit nog kon posten... EDIT: was de naam van de pc vergeten te posten... Heb alleen geen hardware gegevens, daar kan ik niet meer achter komen. Ik dacht 512 mb ddr ram, maar dat weet ik niet zeker. Moederbord gegevens kan ik niet vinden. Maar er is niks verandert van binnen, alles is nog zoals hij verkocht werd. Het is een DELL OPTIPLEX GX150, ik dacht uit 2003. Bewerkt: 11 oktober 2008 door Remi-X Reageren
wesley123 Geplaatst: 12 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2008 scan je pc eens, miss zit er iets op. Hij kan ook gewoon oververhit zijn, probeer eens met de kast open misschien blijft hij dan wel langer aan staan. Reageren
Remi-X Geplaatst: 12 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 12 oktober 2008 Ja maar daar heb ik dus geen tijd voor.... als ik hem opstart, en op deze computer klik om in de c schijf te back-uppen, duurt het nog 2 min voordat het scherm komt en da heb ik nog maar een paar min over om wat te back-uppen. Grote bestanden gaan dus niet, want dan sluit het systeem af onder het transporteren naar mn usb stickjes. Er is ook niet genoeg tijd dus om een progje te staten, of die word halverwege zonder resultaat afgebroken. Ik weet ook niet of het aan de HDD kan liggen, maar anders kan ik misschien deze HDD in een andere pc gooien? En met kast open lukt ook niet, maar als ik dan met m'n hand boven de apparatuur zit, voelt het niet echt warm, ik denk 30 graden ofzo. Er zit geen Grafische kaart in en ook een niet al te speciale processor, ik dacht pentium 3, weet niet hoeveel HZ... niet meer dan anderhalf GHZ, dacht ik weer Reageren
Remi-X Geplaatst: 14 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 14 oktober 2008 Weet het, dubbelpost... Komt topic weer wat hoger heh, maar of iemand anders nog iets weet? Reageren
Ottoman 47 Geplaatst: 14 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 14 oktober 2008 Maak je kast van je monitor open, en blaas erin. Dat was bij mij ook, je PC zit vol met stoffen! Reageren
Remi-X Geplaatst: 14 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 14 oktober 2008 Monitor? je weet wel dat dat een beeldscherm is heh? Maar neej, daar kan het niet aan liggen. Andere computers doen het wel gewoon op dat beeldscherm. En het is een flatscreen, dus stof komt er al moeilijker in. En binnen mijn pc zou wel stof kunnen zitten, maar dan moet hij toch ook uitvallen tijdens het installeren van XP? Niet dat dat knipperende lage streepje in beeld blijft? Reageren
Ottoman 47 Geplaatst: 14 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 14 oktober 2008 Dan is je windows naar de klote. Heb je er nog garantie op? Reageren
wesley123 Geplaatst: 14 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 14 oktober 2008 Open je kast eens en ga er met en stofzuiger ff in, kijk dan of hij het doet. Als hij het wel gewoon op je cd doet dan ligt het aan je hdd. Als de reinstall niet werkt ligt het aan je hdd, en als je wel gewoon op je cd de pc kan draaien Reageren
Remi-X Geplaatst: 16 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 16 oktober 2008 Dan is je windows naar de klote. Heb je er nog garantie op? Nej, allang niet meer 2003 komt hij uit, of eerder zelfs. En of er garantie toen nog op zat weet ik niet Open je kast eens en ga er met en stofzuiger ff in, kijk dan of hij het doet. Als hij het wel gewoon op je cd doet dan ligt het aan je hdd.Als de reinstall niet werkt ligt het aan je hdd, en als je wel gewoon op je cd de pc kan draaien Maar waarom kan ik dan nog wel een paar dingetjes doen? Het bureaublad weergeeft zich gewoon heel normaal maar traag, en ik kan gewoon nog mappen openen bewerken en maken. Maar gewoon, na 10 min in Windows gezeten te hebben valt hij uit... Lijkt me dan niet niet m'n HDD stuk is Reageren
Sandra Geplaatst: 16 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 16 oktober 2008 (bewerkt) Echt veel verstand ervan heb ik niet hoor, maar ik heb ook een keer dat probleem gehad (Dat de pc na +/- 10 minuten uitviel). Bij ons bleek het te liggen aan kapotte ventilator van de videokaart, waardoor de videokaart na een tijdje té warm werd en de computer automatisch uitviel. Misschien dat bij een zwart scherm, tijdens installeren van xp, je videokaart minder hard aan het werk is, en niet zo warm word als wanneer je in windows zit. Bewerkt: 16 oktober 2008 door =>Sandra<= Reageren
wesley123 Geplaatst: 16 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 16 oktober 2008 Dan is je windows naar de klote. Heb je er nog garantie op? Nej, allang niet meer 2003 komt hij uit, of eerder zelfs. En of er garantie toen nog op zat weet ik niet Open je kast eens en ga er met en stofzuiger ff in, kijk dan of hij het doet. Als hij het wel gewoon op je cd doet dan ligt het aan je hdd.Als de reinstall niet werkt ligt het aan je hdd, en als je wel gewoon op je cd de pc kan draaien Maar waarom kan ik dan nog wel een paar dingetjes doen? Het bureaublad weergeeft zich gewoon heel normaal maar traag, en ik kan gewoon nog mappen openen bewerken en maken. Maar gewoon, na 10 min in Windows gezeten te hebben valt hij uit... Lijkt me dan niet niet m'n HDD stuk is Stof geleid stroom en daardor kunnen er fouten ontstaan, ook bedekt het bijvoorbeeld het geheugen en belemmert de koeling waardoor het warmer word en uiteindelijk uitvalt uit voorzorg. Probeer het gewoon eens, als hij uit 2003 is weet ik zeker dat er bakken met stof in zitten en dat dat waarschijnlijk de boosdoener is. Ik had het zelf ook enn keer gedaan en het maakt duidelijk verschil in prestaties. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.