Schno009 Geplaatst: 11 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2008 (bewerkt) Voor m'n muziek heb ik een computer in een 19" behuizing. Die is dermate laag en ondiep dat er geen gewone ATX voeding in past. Nu zit er een 150 watt Compaq voeding in (met 4A op de +12V lijn). Dit werkt allemaal prima met het pentium 3 mobo'tje wat erin zit (+ een HD'tje en een DVD-ROM) maar heeft ook super gewerkt in dezelfde P3 met overgeclockte processor en een überAGP videokaart (voor zover dat über is). Jullie voelen de bui al hangen; hardware update. Ik ben tot de conclusie gekomen dat een energiezuinige (met oog op deze voedingsvorm) AMD LE-1640 (45W) prima in m'n plaatje past. Nu is 12*4 al 44 watt, dus de voeding trekt deze processor nevernooitniet op volle belasting (DVD HDD en mobo pikken ook een graantje mee). Maar, deze processor zal ook nevernooitniet op volle belasting gebruikt worden (althans, niet opzettelijk). Dus zullen terugclockmogelijkheden positief werken op het energiegebruik? Zo niet, dan zal ik een Chieftec voeding (zelfde footprint als de compaq die er nu in zit, maar dan met 10A op de +12v) zeker in overweging nemen. Alleen het is een low-budget project... Wat voor soort voedingen kunnen jullie me aanbevelen? Tot nu toe is de Chieftec voeding (SFX behuizing die niet dieper mag zijn als 100mm) de enige die ik tegen gekomen ben, maar ik ben totaal niet thuis in de wereld van webshops en dergelijke. Azerty kon me een Huntkey (ook in SFX) leveren, maar die is véél te diep. Alternate heeft helemaal geen SFX voedingen. EDIT: Dit is de voeding waar ik het over heb, mochten jullie me geen alternatieven (bij gerenomeerde webshops) aan kunnen bieden dan ga ik voor deze (prijs in achtgenomen) een belletje plegen, mocht het falikant mislukken. Bewerkt: 11 oktober 2008 door Schno009 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.