Jump to content

Problemen in het menu

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hoi iedereen,

Heb GTA SA weer geinstalleerd en ik krijg bijna altijd problemen als ik in-game naar het menu ga, dus op ESC druk:

De muis werkt niet meer optimaal als ik naar het menu ga of ben geweest (volgens mij die muis-bug waar je vaker over leest) en bovendien crasht het spel regelmatig als ik in het menu zit en iets wil aanklikken, bijv de map.

Het muisprobleem wil nog weleens weggaan als ik snel achter elkaar op ESC druk, maar dat vastlopen is nogal iritant als je net in een missie zit.

Nooit last van die problemen gehad, maar sinds ik een nieuwe pc heb en het spel pas weer heb geinstalleerd ineens wel.

Wat kan het probleem zijn? Waarom komen die problemen nu ineens terwijl ik er nooit last van had? Komt het door de computer? Lijkt me namelijk raar.

PC:

Intel Core Duo E8400 (3,0 ghz)

nvidia 8800 GT

2 GB ram

Ik gebruik windows XP.

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt!

ps ik heb onlangs nog nieuwe drivers geinstalleerd voor de videokaart en heb ook het spel verwijderd en er weer erop gezet maar dat hielp allemaal niets.

Bewerkt: door CJRZ
Geplaatst:

Ik heb zoiets ook!

Als ik de menu opendoe gebeurt er DIT: Hij komt niet op de menu!

En die muisproblemen is bij mij dat CJ dan niet BEWEEGT waneer je normaal gesproken draai met de muis dus ik KEN die muisbug wel! :Y:duh:

Geplaatst:

Probleem gaat niet over.

Heb de grafische opties al aangepast, dat helpt allemaal niets.

Ik denk dat ik maar gewoon zo min mogelijk in het menu/map gedeelte moet komen. Die bijgeleverde kaart van SA is ook wel handig.

Ondertussen naar windows gaan wil trouwens ook niet, dan flipt ie bijna altijd.

Heel erg apart allemaal.

Maar goed het moet maar zo want ik wil SA eens echt voor de volle 100% uitspelen;)

• 4 weken later...
Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb de volgende oplossing gevonden en die werkt! Tenminste het probleem wordt in ieder geval een stuk minder.

Het heeft waarschijnlijk te maken met de 'hardware versnelling' van het geluid.

Door deze helemaal uit of op basismode te zetten merk ik dat de muis veel minder vaak blijft hangen en SA crasht niet meer.

De hardware versnelling aanpassen doe je als volgt:

Configuratiescherm --> Geluiden en audioapparaten --> Audio --> Klik op 'Geavanceerd' in Afspelen van geluid en op dan 'Prestaties' klikken.

Je zult hem waarschijnlijk op maximaal zien staan. Zet hem op basisversnelling en dan op OK klikken. Probeer SA uit.

Dus heb je de problemen die ik hier heb beschreven, pas dan die versnelling aan. Worden de problemen niet minder dan kun je hem weer op maximaal zetten. Het is gewoon een veilige methode!

Bewerkt: door CJRZ

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...