Jump to content

GTA IV al heel ver uitgevogeld


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Het team OpenIV is een Russisch team dat GTA IV tot in de kleinste details helemaal uitvogeld en mod.

Zo hebben ze al heel veel files gevonden, zoals de cargrp.dat, een bestand dat bepaald waar welke auto's rijden (eerste gedeelte):

#

# file: cargrp.dat

# description: For each type of ped (worker, clubber etc) we maintain a list of the cars they might drive.

# This list is used to pick cars in a very similar way we pick peds.

#

buccaneer, voodoo, sanchez, manana, rancher, ruiner, marbella, virgo, bobber, uranus, stalion, moonbeam, merit, solair, vincent, bobcat, # POPCYCLE_GROUP_HARLEM

futo, buccaneer, hakumai, sabre2, ingot, manana, fortune, vigero2, esperanto, lokus, minivan, chavos, cavalcade, emperor2, pres, rebla, bobber, # POPCYCLE_GROUP_BRONX

stratum, premier, chavos, feroci, habanero, sabregt, faction, pinnacle, dilettante, merit, patriot, perennial, moonbeam, minivan, nrg900, # POPCYCLE_GROUP_JERSEY

sentinel, fxt, intruder, sultan, schafter, washington, cognoscenti, pmp600, oracle, nrg900, huntley, banshee, landstalker, cavalcade, stretch, feltzer, zombieb # POPCYCLE_GROUP_UPTOWN

futo, hakumai, emperor, ingot, voodoo, dukes, vincent, stratum, esperanto, marbella, lokus, premier, minivan, admiral, e109, sabre, # POPCYCLE_GROUP_QUEENS

blista, intruder, sultan, washington, patriot, dilettante, merit, solair, virgo, hellfury, sabregt, sentinel, moonbeam, primo, peyote, rebla, pres, # POPCYCLE_GROUP_BROOKLYN

fortune, uranus, vigero, primo, admiral, df8, feroci, e109, pinnacle, faggio, habanero, sentinel, fxt, rebla, pcj, pres, schafter, perennial, landstalker, # POPCYCLE_GROUP_MIDTOWN

blista, sabre, emperor, willard, bobcat, peyote, rancher, faggio, marbella, dukes, virgo, df8, faction, stalion, primo, vigero2 # POPCYCLE_GROUP_BLACK_POOR

patriot, pmp600, banshee, oracle, zombieb, coquette, huntley, feltzer, habanero, hellfury, nrg900, landstalker, cognoscenti, cavalcade, fxt, sentinel, # POPCYCLE_GROUP_FASHION

ruiner, sultan, premier, fxt, vigero, df8, faction, ingot, intruder, dilettante, landstalker, vincent, e109, feroci, merit, minivan, emperor, esperanto, stratum, # POPCYCLE_GROUP_BOHEMIAN

patriot, sentinel, sultan, pmp600, huntley, fxt, cavalcade, coquette, feltzer, banshee, e109, schafter, oracle, rebla, sabregt, vigero, perennial, washington, # POPCYCLE_GROUP_TRENDY

minivan, merit, marbella, manana, feroci, faction, futo, ingot, blista, # POPCYCLE_GROUP_RUSSIAN

turismo, cavalcade, sentinel, schafter, feltzer, oracle, # POPCYCLE_GROUP_ITALIAN

bobcat, futo, vigero, blista, virgo, vincent, stalion, sabre, rancher, sentinel, feltzer, buccaneer, minivan, merit, manana, chavos, feroci, premier, # POPCYCLE_GROUP_EASTERN_EUROPEAN

sultan, pmp600, cavalcade, feltzer, schafter, pmp600, coquette, oracle, turismo, supergt, comet, banshee, # POPCYCLE_GROUP_SHOPPING_RICH

bobcat, futo, vigero, blista, voodoo, virgo, vincent, stalion, sabre, chavos, ruiner, rancher, e109, pres, merit, faction, df8, # POPCYCLE_GROUP_CHINESE_JAPANESE

vigero, voodoo, virgo, vincent, stalion, sabre, ruiner, emperor, esperanto, rancher, merit, marbella, manana, feroci, faction, dukes, # POPCYCLE_GROUP_SOUTH_AMERICAN

admiral, virgo, premier, vincent, sultan, # POPCYCLE_GROUP_SHOPPING_AVERAGE

forklift, flatbed, packer, phantom, benson, mule, boxville, pony, burrito, biff, steed, speedo, # POPCYCLE_GROUP_DOCKS (Obbe:forklift added back in. Should only be created on nodes with SPECIAL_SMALL_WORKERS set)

oracle, turismo, pmp600, cavalcade, pres, banshee, huntley, habanero # POPCYCLE_GROUP_BUSINESS_HIGH

sentinel, schafter, feltzer, landstalker, premier, chavos, vincent, rancher, # POPCYCLE_GROUP_BUSINESS_LOW

burrito, stalion, bobcat, blista, faction, speedo, stockade, vincent, e109, pony, merit, minivan, esperanto, stratum, # POPCYCLE_GROUP_FACTORY

mrtasty, # POPCYCLE_GROUP_PARK

mrtasty, # POPCYCLE_GROUP_GOLF

cabby, taxi, taxi2, # POPCYCLE_GROUP_TAXI

flatbed, packer, phantom, speedo, biff, # POPCYCLE_GROUP_BUILDING_SITE

mule, ripley, airtug, bus, perennial2, feroci2, # POPCYCLE_GROUP_AIRPORT_WORKERS

stockade, # POPCYCLE_GROUP_SECURITY

pmp600, voodoo, fxt, cavalcade, e109, huntley, # POPCYCLE_GROUP_PROSTITUTES_PIMPS

vigero2, marbella, emperor2, burrito, blista, sabre2, # POPCYCLE_GROUP_BUMS

hakumai, futo # POPCYCLE_GROUP_GANG_ALBANIAN

hellfury, # POPCYCLE_GROUP_GANG_BIKER_1

zombieb, # POPCYCLE_GROUP_GANG_BIKER_2

sentinel, pmp600, # POPCYCLE_GROUP_GANG_ITALIAN

rebla, schafter # POPCYCLE_GROUP_GANG_RUSSIAN (maffia/Mob)

uranus, ingot # POPCYCLE_GROUP_GANG_RUSSIAN_2 (Gang)

oracle, e109 # POPCYCLE_GROUP_GANG_IRISH

huntley, voodoo # POPCYCLE_GROUP_GANG_JAMAICAN

patriot, landstalker # POPCYCLE_GROUP_GANG_AFRICAN_AMERICAN

sultan, pres # POPCYCLE_GROUP_GANG_KOREAN

intruder, feroci # POPCYCLE_GROUP_GANG_CHINESE_JAPANESE

primo, cavalcade # POPCYCLE_GROUP_GANG_PUERTO_RICAN

police, police2, polpatriot, noose, predator, pstockade, nstockade, fbi # POPCYCLE_GROUP_COPS

faggio, futo, stalion, ruiner, coquette, sultan, infernus, premier, fxt, bobber, vigero, blista, df8, faction, taxi, ingot, intruder, lokus, sanchez, pres, vincent, admiral, pmp600, banshee, dukes, e109, nrg900, taxi2, feroci, turismo, cavalcade, merit, minivan, stratum, supergt, # POPCYCLE_GROUP_NETWORK

reefer, squalo, marquis, jetmax, tropic, # POPCYCLE_CAR_GROUP_BOATS

cognoscenti, vincent, pres, intruder, feroci, sultan, stratum, hakumai, df8, schafter, ingot, primo, admiral, oracle, merit, premier, washington, solair, pinnacle, lokus, willard, # POPCYCLE_CAR_GROUP_BORING_SALOONS

ripley, airtug, bus, mrtasty, perennial2, feroci2, forklift, # POPCYCLE_GROUP_ONLY_IN_NATIVE_ZONE (These cars will only appear in the zones that they belong in)

of gta.dat, een bestand met maps (eerste gedeelte):

#IMG ASSETS.IMG

IMGLIST common:/data/images.txt

#

# Water

#

WATER common:/DATA/WATER.DAT common:/DATA/WATERLOW.DAT

#

# Object types

#

IDE common:/DATA/gtxd.IDE

#props files

IDE platform:/DATA/MAPS/GENERIC/procobj.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/WINDOWS/GEN_WIN.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/STREET/ROOFTOP.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/STREET/amenitie.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/STREET/ELECBOX.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/STREET/Misc.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/ROADSIDE/RUBBISH.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/ROADSIDE/BINS.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/ROADSIDE/SIGN.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/ROADSIDE/FENCES.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/ROADSIDE/WORKS.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/ROADSIDE/LAMPPOST.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/ROADSIDE/traffic.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/ROADSIDE/crates.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/ROADSIDE/Bllbrd.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/ROADSIDE/St_vend.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/DOORS/EXT_DOOR.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/DOORS/INT_DOOR.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/LEV_DES/MINIGAME.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/LEV_DES/ICONS.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/LEV_DES/MISSION_INT.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/industrial/industrial.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/industrial/skips.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/industrial/drums.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/industrial/RAILWAY.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/residential/lights.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/residential/Soft.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/residential/Bedroom.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/residential/electrical.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/residential/Bathroom.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/residential/details.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/residential/Dining.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/residential/kitchen.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/commercial/7_11.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/commercial/clothes.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/commercial/bar.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/commercial/Fastfood.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/commercial/Office.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/commercial/Beauty.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/vegetation/Ext_veg.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/PROPS/vegetation/Int_veg.IDE

# interior files

IDE platform:/DATA/MAPS/INTERIORS/Int_Props/PROPS_AH.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/INTERIORS/Int_Props/PROPS_AB.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/INTERIORS/Int_Props/PROPS_MP.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/INTERIORS/Int_Props/PROPS_SS.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/INTERIORS/Int_Props/PROPS_KM.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/INTERIORS/Int_Props/PROPS_LD.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/INTERIORS/Generic/BROWNSTONES.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/INTERIORS/Generic/BARS_1.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/INTERIORS/Generic/BARS_2.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/INTERIORS/Generic/BARS_3.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/INTERIORS/Generic/BLOCKS.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/INTERIORS/Generic/BLOCKS_2.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/INTERIORS/Generic/BLOCKS_3.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/INTERIORS/Mission/LEVEL_1.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/INTERIORS/Mission/LEVEL_2.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/INTERIORS/Mission/LEVEL_3.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/INTERIORS/Mission/LEVEL_4.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/INTERIORS/Mission/LEVEL_5.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/INTERIORS/Mission/LEVEL_6.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/INTERIORS/Generic/HOMES_1.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/INTERIORS/Generic/HOMES_2.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/INTERIORS/Generic/HOMES_3.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/INTERIORS/Generic/PUBLIC_1.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/INTERIORS/Generic/PUBLIC_2.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/INTERIORS/Generic/PUBLIC_3.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/INTERIORS/Generic/RETAIL_4.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/INTERIORS/Generic/RETAIL_1.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/INTERIORS/Generic/RETAIL_3.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/INTERIORS/Generic/RETAIL_2.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/INTERIORS/Generic/Indust_1.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/INTERIORS/Test/INTERIORS.IDE

# map files

IDE platform:/DATA/MAPS/JERSEY/NJ_01.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/JERSEY/NJ_02.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/JERSEY/NJ_03.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/JERSEY/NJ_04W.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/JERSEY/NJ_04E.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/JERSEY/NJ_05.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/JERSEY/NJ_XREF.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/JERSEY/NJ_docks.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/JERSEY/NJ_liberty.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/MANHAT/MANHATXR.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/MANHAT/MANHAT01.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/MANHAT/MANHAT02.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/MANHAT/MANHAT03.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/MANHAT/MANHAT04.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/MANHAT/MANHAT05.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/MANHAT/MANHAT06.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/MANHAT/MANHAT07.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/MANHAT/MANHAT08.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/MANHAT/MANHAT09.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/MANHAT/MANHAT10.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/MANHAT/MANHAT11.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/MANHAT/MANHAT12.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/MANHAT/SUBWAYXR.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/MANHAT/MANHATSW.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/EAST/EAST_XR.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/EAST/BROOK_N.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/EAST/BROOK_N2.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/EAST/BROOK_S.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/EAST/BROOK_S2.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/EAST/BROOK_S3.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/EAST/QUEENS_E.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/EAST/QUEENS_M.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/EAST/QUEENS_W.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/EAST/QUEENS_W2.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/EAST/BRONX_W.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/EAST/BRONX_W2.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/EAST/BRONX_E.IDE

IDE platform:/DATA/MAPS/EAST/BRONX_E2.IDE

Ook is OpenIV bekend van een filmpje, waarbij ze de massa van een Turismo hebben vergroot.

Zie hier het resultaat:

OpenIV bekijkt (en veranderd) niet alleen de scripts of gameplay, maar ook textures:

Internet Desktop wallpaper from GTA IV

Textures

Dit is hun officiële website: http://openiv.sannybuilder.com/

Nou, kortom: goed nieuws dus. Als dit team al vrij goed een console versie kan modden, zal de PC versie ook niet veel verschillen! :)

Bewerkt: door Dvt
Geplaatst:

Leuk topic! Staat zeker handig nieuws in, dat filmpje had ik wel al eerder gezien. (Maar nu weet ik hoe diegene dat voor elkaar gekregen heeft, gewoon de massa omhoog! :bonk:)

Geplaatst:

Cool, wat me trouwens opvalt is dat de textures .dds zijn, dat zijn de textures van Test Drive Unlimited ook! Als het nou ook nog écht hetzelfde bestandsformaat zou zijn... En als we geluk hebben is het bestandsformaat van de models ook zoals in Test Drive Unlimited, dan kunnen we ze zo importeren :puh:. En voor zover ik weet zitten de textures in TDU gewoon ín het model, dus als we die files in Zmod ofzo proberen te importeren, en het is inderdaad hetzelfde formaat, dan word het modden wel érg makkelijk. :puh:

Achja, het zal wel bij dromen blijven, want zo te zien zitten die .dds textures ín een apart filetje.. een .xtd en dat is niet het..zelfde *begint te stotteren* formaat als TDU. *zucht* Nouja, het blijft bij een droom :-(

Anyway, goed gevonden, hopelijk kunnen zo ook snel een import/export script maken voor 3dsmax zodat we de models van auto's en de stad kunnen modden :D.

Geplaatst:

Ik wist helemaal niet dat dit kon op een console versie van spellen.

Dacht dat dit alleen kon met PC versies.

Want kijk maar eens naar al die myts (ik weet niet of ik het goed schrijf)

die in Sa zaten.

Iedereen was naar ufo's aan het zoeken en naar aliens en nog veel meer onzin.

Totdat GTA Sa op de PC uitkwam en die nerds in de bestanden gingen kijken of dit ook allemaal echt was.

Wat niet zo bleek te zijn.

Dus vandaar dacht ik dat dit niet op console versies van een spel kon. :cya:

Geplaatst:

Ik snap ook niet hoe het kan. PC's kunnen toch niet PS3/X360 cdtjes lezen of heb ik dat nou verkeerd. Misschien hebben ze wel een lazer uit een van de twee consoles eruit geflikkerd en dan aansluiten op een PC. Maar nog snap ik niet hoe het kan.

Geplaatst: (bewerkt)

Niet zo moeilijk, gewoon de .img bestanden openen uit een geextracte ISO(met een hex editor). en dan tik je de naam van de auto in, en je vindt de waardes.

Mooi werk dat ze dus een manier hebben om die .IMG bestanden in/uit te pakken!

Ik heb mijn Xbox nog niet gereflasht omdat mijn SATA-chipset niet compatible is. Als ik toch een geschikte SATA kaart krijg, zal ik mijn mods laten zien(snelle autos etc)

@luitjes die niet snappen hoe je het kunt modden etc: als je de Xbox 360 DVD-speler op je PC aansluit kun je de spellen gewoon rippen.

Dan gebruik je een Xbox360 ISO extractor, en voila je hebt de bestanden uit je spel. Helaas zijn veel bestanden gesignt(je hoeft niet te weten wat dat is), waardoor je Xbox ze als corrupt ziet als ze bewerkt zijn.

Maar de bestanden die je wel hebt kunnen modden, kun je gewoon weer in een nieuwe ISO zetten.

Die ISO kun je branden, en elke gereflashte Xbox360 zal hem spelen.

Bewerkt: door timmyhawky
Geplaatst: (bewerkt)
snap er niks van, al die codes zeggen mij niets. maarja het zal wel.

Je ziet toch:

...# This list is used to pick cars in a very similar way we pick peds.

#

buccaneer, voodoo, sanchez, manana, rancher, ruiner, marbella, virgo, bobber, uranus, stalion, moonbeam, merit, solair, vincent, bobcat, # POPCYCLE_GROUP_HARLEM

futo, buccaneer, hakumai, sabre2, ingot, manana, fortune, vigero2, esperanto, lokus, minivan, chavos, cavalcade, emperor2, pres, rebla, bobber, # POPCYCLE_GROUP_BRONX

stratum, premier, chavos, feroci, habanero, sabregt, faction, pinnacle, dilettante, merit, patriot, perennial, moonbeam, minivan, nrg900, # POPCYCLE_GROUP_JERSEY

sentinel, fxt, intruder, sultan, schafter, washington, cognoscenti, pmp600, oracle, nrg900, huntley, banshee, landstalker, cavalcade, stretch, feltzer, zombieb # POPCYCLE_GROUP_UPTOWN

futo, hakumai, emperor, ingot, voodoo, dukes, vincent, stratum, esperanto, marbella, lokus, premier, minivan, admiral, e109, sabre, # POPCYCLE_GROUP_QUEENS

blista, intruder, sultan, washington, patriot, dilettante, merit

...

Alle autonamen kun je zien, en de regio's (van New York) waar ze voornamelijk rijden: Harlem, Bronx, Jersey, Uptown, Queens..

Bewerkt: door Dvt
Geplaatst: (bewerkt)
Hier is al een topic over Klik

Da's geen topic hierover dat is enkel een filmpje.. Ik geef meer informatie over het team, wat ze doen etc.

Ik heb ook gezegd dat sommige mensen dat filmpje waarschijnlijk al zouden kennen..

Bewerkt: door Dvt
Geplaatst:
Hier is al een topic over Klik

Da's geen topic hierover dat is enkel een filmpje.. Ik geef meer informatie over het team, wat ze doen etc.

Ik heb ook gezegd dat sommige mensen dat filmpje waarschijnlijk al zouden kennen..

Oh oke dan is het goed.

Helaas dat ze dit alleen op de Xbox360 kunnen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...