Jump to content

Codec nodig voor WMP

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb al een tijdje het probleem dat ik geen filmpjes in AVI en MPEG formaat kan kijken. In Windows Media Player (WMP) hoor ik dus alleen het geluid dat erbij hoort, maar geen film zie ik. In Media Center krijg ik gelijk al te horen dat ik een codec mis. Mar ik weet dus niet welke... :bonk:

Dus: Waar kan ik codecs downloaden en welke heb ik nodig om dit probleem op te lossen?

Geplaatst:

Ik weet niks van Codecs maar ik heb zelf een media player die doet alle Film bestanden afspelen. En goed ook. Alleen kan je geen playlists ervan maken :( Maarja het is een fijn programma en dat is VLC Media Player. Die is echt fijn in gebruik. Dus dan heb je ook geen last meer met naar moeilijke dingen zoeken. Ik zeg altijd: Waarom moeilijk doen Als het makkelijk kan?

Geplaatst: (bewerkt)

Als je niets van codecs weet, probeer hem dan niet een andere speler aan te praten, want daar vraagt hij niet om.. ;)

In ieder geval, je hebt DivX nodig. Dit heb je heel vaak nodig voor AVI en MPEG bestanden.

En inderdaad; als je het niet hebt krijg je alleen geluid.

Download DivX codec

Bij de installer zit DivX player, deze is niet per se nodig.

Heb je nog steeds hetzelfde probleem, kun je nog de Xvid codec proberen

Bewerkt: door Dvt
Geplaatst:

Kej, dus ik zat dus wel in de buurt met mijn gedachten :bonk:

Ik dacht dat het al bij Vista zat maar dat is dus niet zo. Maar waarom kan ik VOB filmpjes vanaf een DVD in Media Center wel kijken en vanaf mijn pc met Nero? Of heeft dat geen DivX?

Geplaatst: (bewerkt)
Kej, dus ik zat dus wel in de buurt met mijn gedachten :bonk:

Ik dacht dat het al bij Vista zat maar dat is dus niet zo. Maar waarom kan ik VOB filmpjes vanaf een DVD in Media Center wel kijken en vanaf mijn pc met Nero? Of heeft dat geen DivX?

Vob is een andere soort bestand dan een Avi, en er zijn daarom ook andere (de)coders voor. Bewerkt: door Preddy
Geplaatst:

Kej, maar nu weer probleem met geluid... Ik heb nog wel geluid, getest met een muziekje. Maar in bepaalde filmpjes hoor ik geen geluid en de andere wel? Heeft het bestand .SRT daar iets mee te maken?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...