Jump to content

Uitknippen van achtergrond

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ok.. Ik heb photoshop net pas een tijdje maar ik heb de juiste site al voor de render

Hier

Maar wie kan en een mooie tut over maken ^_^:D

Dan krijg je van mij deze :tu:

Bewerkt: door Night_walk
Geplaatst:
Ok.. Ik heb photoshop net pas een tijdje maar ik heb de juiste site al voor de render

Hier

Maar wie kan en een mooie tut over maken ^_^:D

Dan krijg je van mij deze :tu:

Een echte tut ga ik er niet over maken, maar ik kan het je wel ff uitleggen:

- Om te beginnen moet je je eerste registreren op die site.

- ben je daar mee klaar? dan zoek je een render uit -daar heb je denk ik geen hulp bij nodig :7-

- Je opent de render ( hij zal in een nieuw venster openen, heel groot)

- rechter-muisknop --> Afbeelding opslaan als.

- Je slaat hem nu ergens op. Onthoud goed waar je hem opslaat, anders kan je hem straks niet meer vinden (ook handig is om een apart mapje te maken voor al je renders.)

- Nu open je hem met phototshop

Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

suc6

Geplaatst:

Dat snap ik zelf maar als je goed leest is dta niet mijn vraag. En meer mensen hebben hier problemen mee . Beginners

Geplaatst:
Dat snap ik zelf maar als je goed leest is dta niet mijn vraag. En meer mensen hebben hier problemen mee . Beginners

De tut die ik je gaf is volgens mij wel de beste hoor. En ik heb geen zin om helemaal een Tut Renderen te gaan maken want dan ben ik weer een uur bezig

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Ik heb een makelijkere, maar even geen tijd om een echte tutorial te maken.

- Zoek een plaatje.

- Klik je Magic wand tool aan.

- Druk op shift en klik om het plaatje wat gerendert moet worden.

- Soms blijven er stukjes over als je niet goed overal klikt, pak je selecteer tool, selecteer dat stukje en delete het.

- Pak anders desnoods je gum.

Werkt prima, bij de 2e stap, moet je als je het stuk heb geselecteer verwijderen met Delete.

Veel succes.

Geplaatst:
Ik heb een makelijkere, maar even geen tijd om een echte tutorial te maken.

(...)

Ja, maar als de achtergrond niet één kleur heeft, zal het lukken met de magic wand tool.

Het makkelijkste is om de Pen tool (Druk op P) te gebruiken. Daarmee zet je steeds een puntje. Je zet ergens aan de rand van de render (wat je wilt uitgeknipt hebben) de eerste punt (één keer klikken met de linker muisknop). Het tweede punt wat je zet zal zorgen voor een verbindingslijntje tussen het eerste en tweede punt. Dan zet je het derde puntje, die zorgt voor een verbindingslijntje tussen het tweede en derde punt. Zo kan je de hele render rond gaan, totdat je de render rond bent, als je dan op het eerste punt klikt, zal er een verbindingslijntje komen tussen de laatste en eerste punt. Dan is de hele render omlijnt. Het makkelijkst is om van de layer die vanzelf gemaakt wordt als je het eerste punt zet, de opacity op 0% te zetten. Dat kan in het window Layers. Vervolgens druk je met de rechtermuisknop op de render, en druk je op Make selection... In het schermpje wat je krijgt kan je alles laten staan (0 pixels Radius, Anti-aliased aanvinken, en New selection). Dan ga je in het window Layers op het plaatje staan waarin de render zit, en selecteer je de Select Tool (Druk op M) Druk op de afbeelding op de rechtermuisknop, en dan kan je kiezen voor Layer via copy... of Layer via cut....

Dan heb je een nieuwe layer met daarin jouw uitgeknipte render. Selecteer het oogje in het window Layers van de achergrond uit, zodat je kan zien of de render goed is uitgeknipt.

Hopelijk is dit een beetje duidelijk. :)

Geplaatst:

Als je goed de tijd neemt om te lezen wat in de tutorial staat over het uitknippen van een achtergrond, dan zou het geen probleem moeten zijn. Het is misschien verstandig als je verteld waar je niet verder komt in de tutorial, dan hoeven wij jou niet het hele verhaal voor te leggen maar helpen we je min of meer stap voor stap door de tutorial heen tot je zelf verder kan.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...