Jump to content

Cd van Sa zit vol slijtage krassen

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik wilde vanmiddag mijn GTA Sa installeren.

Maar toen stopte de installatie steed halverwege.

Steeds op het zelfde punt houd hij op met installeren.

Ik snap er echt niks van. :?

Toen zag ik later dat er veel slijtage krassen op de disk zaten.

Ik kon zien dat deze krassen niet heel diep waren en ook waren de meeste gewoon ronde krassen.

Net of de disk gewoon heel vaak scheef in het schijfstation heeft gezeten en ergens langs is geschuurd. :ch:

Nou had ik in een ander topic gelezen (ook hier op het forum) dat het schijnt te helpen als je haarlak op de disk spuit.

En even laat drogen en daarna het lak uitvegegen over de disk.

Dit heb ik geprobeerd maar het werkt niet.

Steeds als ik dit doen dan werkt de hele disk niet meer.

Zodra ik het er weer afspoel en afdroog dan installeerd hij Sa wel weer maar dan wel weer tot de helft :ch:

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Zonder een nieuwe te kopen?

Alvast bedankt _O_

Groetszzz Sjorszzz :cya:

Geplaatst: (bewerkt)

Je hebt 3 mogelijkheden:

• SA van een vriend, familielid of iemand anders uit je omgeving lenen en die gebruiken voor de installatie, vaak is de beschadigde DVD nog wel te gebruiken voor het spelen zelf (na de installatie).
  • Je DVD laten polijsten (oppoetsen / reinigen) in een speciaalzaak (computerwinkel?).
  • Nieuwe kopen. :7

@hieronder: Volgens de Van Dale: >klik<

Bewerkt: door _KoE_Mzungu

wat is polijsten?

Edit en geeft dit ook garantie dat het ook word opgelost het probleem zo?

En zijn er nog kosten aan verbonden?

Bewerkt: door Sjorszzz
Geplaatst:

Sorry, was ik even vergeten te melden, excuseer. :$ Het laten polijsten is geen 100% gegarandeerde manier om je DVD te herstellen, of dit gratis is weet ik niet ... ik ben geen winkel waar dat mogelijk is. Dus gewoon even navragen in de winkel zelf. Voor een nieuw exemplaar zal je ongeveer tussen de €10 en €15 moeten ophoesten. (Dus dat valt reuze mee!)

Geplaatst:

Een CD/DVD laten polijsten in een speciaalzaak is (meestal) niet gratis, omdat ze er toch "werk" aan hebben. Ik heb ooit mijn PS2-exemplaar van SA laten polijsten, omdat hij zo erg beschadigd was, dat hij het niet meer deed. Het kostte mij destijds (drie jaar geleden) 9 euro om de DVD te laten polijsten, maar hij deed het wel weer. ^_^

Maar als je ditzelfde bedrag zou moeten betalen voor het polijsten van jouw PC-versie, dan kun je beter een nieuwe kopen, omdat je hier maar een paar euro meer voor kwijt bent en je sowieso de garantie hebt van een werkende DVD.

Als die krassen er diep in zitten, dan was je je CD helemaal waardeloos! :7

Als het goed is kan ISObuster je probleem oplosen. ^_^

Bewerkt: door Ottoman 47
Geplaatst:
Als die krassen er diep in zitten, dan was je je CD helemaal waardeloos! :7

Als het goed is kan ISObuster je probleem oplosen. ^_^

Wat heb ik dan aan isobuster als ik vragen mag?

Ik heb hem net naar de winkel gebracht om hem te laten polijsten. En ze hebben hem helemaal schoongemaakt met een speciaal spul ervoor. Nu moet ik 2 weken wacht en dan kan ik hem gepolijst en al weer ophalen. Ze zeiden dat dat spel van mij 95% kans heeft dat hij weer gemaakt word. Als het mislukt en niet meer gemaakt kan worden dan hoef ik ook niet te betalen.

Het kost 7 euro als het goed is gelukt anders helemaal niks. Maar ja nu ben ik hem 2 weken kwijt :-(

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...