Nomis3 Geplaatst: 18 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 18 oktober 2008 Heey GTAers ik heb weer een vraagje. ik kom er niet echt uit en kan eigenlijk niet veel over de functie vinden ik denk dat het te maken heeft met deze functie en denk dat het in deze richting moet: public SendAllFormattedText(playerid, const str[], define) { new tmpbuf[256]; format(tmpbuf, sizeof(tmpbuf), "[%s]" playerid, str, define); SendClientMessageToAll(0xFFFF00AA, tmpbuf); } mar helaas werkt dat niet. Weet iemand hoe? en als je weet wil je dan uitleg bij geven om het beter te kunnen begrijpen? public SendAllFormattedText(playerid, const str[], define) { new tmpbuf[256]; format(tmpbuf, sizeof(tmpbuf), str, define); SendClientMessageToAll(0xFFFF00AA, tmpbuf); } dit is de oude Met vriendelijke groetjes Nomis Reageren
Ophion Geplaatst: 20 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2008 new Name[256]; new String[256]; GetPlayerName(playerid, String); format(Name, 256, "[%d] %s", GetPlayerID(playerid), String); SetPlayerName(playerid, string); Geen flauw idee of dit kan werken. Reageren
WackoX Geplaatst: 20 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2008 (bewerkt) new Name[256]; >> Gebruik MAX_PLAYERNAME new String[256]; >> Lol, dit is het enigste dat klopt GetPlayerName(playerid, String); >> WTF? Dit klopt echt niet. format(Name, 256, "[%d] %s", GetPlayerID(playerid), String); >> Huh? Wat doe jij hier nou? SetPlayerName(playerid, string); >> Hij wilt geen naam veranderen! EDIT: jovu123, ik weet niet waar jij scripten hebt geleert maar dit lijkt wel alsof je van 20 scripts allemaal iets willekeurig hebt uitgehaalt. Bewerkt: 20 oktober 2008 door WackoX Reageren
Ophion Geplaatst: 20 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2008 (bewerkt) Nahh het is alleen 2/3 maanden geleden dat ik echt bezig ben geweest met scripten. Moet alleen de callbacks etc weer doornemen. 'k zal alles nog ff op een rijtje zetten Wat wil je nu precies? Wil je een ID uit een naam krijgen een daarnaar een bericht sturen genaamt tmpbuf? Bewerkt: 20 oktober 2008 door jovu123 Reageren
Sandra Geplaatst: 20 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2008 (bewerkt) new String[256]; >> Lol, dit is het enigste dat klopt Zelfs deze kan beter, aangezien een regel in de chat maar maximaal 128 karakters kan bevatten Ontopic: public SendAllFormattedText(playerid, const str[], define) { new tmpbuf[128], tmpbuf2[128]; new PlayerName[MAX_PLAYER_NAME]; format(tmpbuf, sizeof(tmpbuf), str, define); GetPlayerName(playerid, PlayerName, MAX_PLAYER_NAME); format(tmpbuf2, sizeof(tmpbuf2), "%s [%d]: %s, PlayerName, playerid, tmpbuf); SendClientMessageToAll(0xFFFF00AA, tmpbuf2); } Nu krijg je bij elk zo'n bericht de naam en id van de speler ervoor. Ik weet zelf niet echt waarvoor je dit wil gebruiken Bewerkt: 20 oktober 2008 door =>Sandra<= Reageren
Nomis3 Geplaatst: 20 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 20 oktober 2008 (bewerkt) new String[256]; >> Lol, dit is het enigste dat klopt Zelfs deze kan beter, aangezien een regel in de chat maar maximaal 128 karakters kan bevatten Ontopic: public SendAllFormattedText(playerid, const str[], define) { new tmpbuf[128], tmpbuf2[128]; new PlayerName[MAX_PLAYER_NAME]; format(tmpbuf, sizeof(tmpbuf), str, define); GetPlayerName(playerid, PlayerName, MAX_PLAYER_NAME); format(tmpbuf2, sizeof(tmpbuf2), "%s [%d]: %s", PlayerName, playerid, tmpbuf); SendClientMessageToAll(0xFFFF00AA, tmpbuf2); } Nu krijg je bij elk zo'n bericht de naam en id van de speler ervoor. Ik weet zelf niet echt waarvoor je dit wil gebruiken hey bedankt voor het helpen. maar als ik nu gewoon iets typ dan zie ik het id nog niet staan? btw je bent hier een " vergeten format(tmpbuf2, sizeof(tmpbuf2), "%s [%d]: %s", PlayerName, playerid, tmpbuf); Bewerkt: 20 oktober 2008 door Nomis3 Reageren
Sandra Geplaatst: 20 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2008 Oh, je wilt gewoon bij elk chat-bericht het id bij zijn/haar naam? Zo ja? Dan heb je die SendAllFormattedText helemaal niet nodig. Dat kan gewoon bij OnPlayerText public OnPlayerText(playerid, text[]) { new string[128], PlayerName[MAX_PLAYER_NAME]; GetPlayerName(playerid, PlayerName, MAX_PLAYER_NAME); format(string, sizeof(string), "%s [ID: %d]: %s", PlayerName, ID, text); SendClientMessageToAll(0xFFFFFFAA, string); return 0; } Reageren
Nomis3 Geplaatst: 20 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 20 oktober 2008 (bewerkt) Oh, je wilt gewoon bij elk chat-bericht het id bij zijn/haar naam?Zo ja? Dan heb je die SendAllFormattedText helemaal niet nodig. Dat kan gewoon bij OnPlayerText public OnPlayerText(playerid, text[]) { new string[128], PlayerName[MAX_PLAYER_NAME]; GetPlayerName(playerid, PlayerName, MAX_PLAYER_NAME); format(string, sizeof(string), "%s [ID: %d]: %s", PlayerName, ID, text); SendClientMessageToAll(0xFFFFFFAA, string); return 0; } ja het werkt. bedankt! ik ben nieuw dus ik weet nog niet alles alleen is het ook mogelijk om de naam kleur zoals bij tab? playerid 0 = oranje playerid 1 = paars enz Bewerkt: 20 oktober 2008 door Nomis3 Reageren
Remcconen Geplaatst: 20 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2008 (...)ik ben nieuw dus ik weet nog niet alles alleen is het ook mogelijk om de naam kleur zoals bij tab? playerid 0 = oranje playerid 1 = paars enz Je kan per team een kleur geven, of iedere speler een standaart kleur. Maar als jij het via playerid wil doen kan je het zo doen: public OnPlayerSpawn(playerid) { SetPlayerColor(0, COLOR_ORANGE); SetPlayerColor(1, COLOR_PURPLE); SetPlayerColor(2, COLOR_.....); SetPlayerColor(3, COLOR_.....); SetPlayerColor(4, COLOR_.....); SetPlayerColor(5, COLOR_.....); } //.............enzovoort.............. Reageren
Nomis3 Geplaatst: 20 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 20 oktober 2008 (...)ik ben nieuw dus ik weet nog niet alles alleen is het ook mogelijk om de naam kleur zoals bij tab? playerid 0 = oranje playerid 1 = paars enz Je kan per team een kleur geven, of iedere speler een standaart kleur. Maar als jij het via playerid wil doen kan je het zo doen: public OnPlayerSpawn(playerid) { SetPlayerColor(0, COLOR_ORANGE); SetPlayerColor(1, COLOR_PURPLE); SetPlayerColor(2, COLOR_.....); SetPlayerColor(3, COLOR_.....); SetPlayerColor(4, COLOR_.....); SetPlayerColor(5, COLOR_.....); } //.............enzovoort.............. Maar de kleur is wel goed alleen. als ik nu in de chat iets typ krijgt iedereen de naam wit en de text wit Reageren
.Timothy Geplaatst: 21 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2008 Bij mijn weten is dat niet haalbaar, omdat de chat maar één kleur per regel ondersteunt (de naam en de chattekst zie ik nu even afzonderlijk). Je kan dus wel de kleur van de speler overnemen (lijkt mij, niet zeker), maar je kan niet het ID een aparte kleur geven. Reageren
Remcconen Geplaatst: 21 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2008 Bij mijn weten is dat niet haalbaar, omdat de chat maar één kleur per regel ondersteunt (de naam en de chattekst zie ik nu even afzonderlijk). Je kan dus wel de kleur van de speler overnemen (lijkt mij, niet zeker), maar je kan niet het ID een aparte kleur geven.Op mijn manier geef je elke speler zo zo'n eigen kleur. Text kleur is denk ik wel mogelijk alleen dan moet je denk ik bij alles wat wordt getypt SendClientMessage gebruiken. Als het al mogelijk is. Reageren
WackoX Geplaatst: 21 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2008 (bewerkt) // Dit is je id in je naam: public OnPlayerConnect(playerid) { new string[256]; new playername[MAX_PLAYER_NAME]; GetPlayerName(playerid, playername, sizeof(playername)); format(string, sizeof(string), "%s[%d]", playername, playerid); SetPlayerName(playerid, string); return 1; } Bewerkt: 21 oktober 2008 door WackoX Reageren
Sandra Geplaatst: 21 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2008 (bewerkt) // Dit is je id in je naam:public OnPlayerConnect(playerid) { new string[256]; new playername[MAX_PLAYER_NAME]; GetPlayerName(playerid, playername, sizeof(playername)); format(string, sizeof(string), "%s[%d]", playername, playerid); SetPlayerName(playerid, string); return 1; } Het probleem is dan, dat een speler dan maar maximaal 19 letters/tekens in zijn/haar naam kan hebben. Edit: En bovendien, als je een account systeem hebt, krijg je een probleem met de files omdat die meestal worden opgeslagen als naamvanspeler.txt Bewerkt: 21 oktober 2008 door =>Sandra<= Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.