Jump to content

gta 4 uit het buitenland


secretinterieur

Recommended Posts

Eej jongens en meiden,

Ik zit alweer met een probleem.

Eigenlijk kom ik alleen op dit forum als ik problemen heb :duh: .

Maar wat ik vragen wou, ik heb een website uit amerika gevonden, www.play.com, en daar kan ik gta 4 kopen voor plus-minus 30 euro.

Nu wou ik vragen 1 kunnen zij dat voor die prijs verkopen?

en 2 kan ik een amerikaans spel spelen op een nederlandse ps3??

En zo niet, waar kan ik hem dan kopen onder de 40 euro?

groet,

ikke

Link to comment
Delen op andere websites

Tenzij je zelf naar Amerika gaat, lijkt het me onhandig om GTA bij een Amerikaanse webshop te kopen want het moet dan ook nog verscheept worden en dat kost een aardig bedrag. Amerikaanse PS3 spellen zijn wel te spelen op de PS3, want de Playstation 3 is voorlopig regio vrij, wat inhoud dat je spellen uit alle delen van de wereld kan spelen. Ik denk niet dat je het spel voor dezelfde prijs bij Nederlandse winkels kan kopen, de Amerikaanse winkels zijn goedkoop wegens de lage dollar koers.

Link to comment
Delen op andere websites

Tenzij je zelf naar Amerika gaat, lijkt het me onhandig om GTA bij een Amerikaanse webshop te kopen want het moet dan ook nog verscheept worden en dat kost een aardig bedrag. Amerikaanse PS3 spellen zijn wel te spelen op de PS3, want de Playstation 3 is voorlopig regio vrij, wat inhoud dat je spellen uit alle delen van de wereld kan spelen. Ik denk niet dat je het spel voor dezelfde prijs bij Nederlandse winkels kan kopen, de Amerikaanse winkels zijn goedkoop wegens de lage dollar koers.

De verscheepkosten zijn volgens mij 5 euro dus dan nog zit ik ver onder de nederlandse prijs.

Maar wat bedoel je met ''voorlopig regio vrij''??

Waarom voorlopig?

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik surf naar de site die je aangeeft kom ik uit op een Engelse site en niet een Amerikaanse.

Bij de prijzen voor GTA4 zie ik

Nieuw: vanaf 44,50 euro

Tweedehands: vanaf 36,39 euro

Het gaat hier dus om een ebay-achtige site of een winkel die tweedehands spellen verkoopt via internet dus uiteraard kunnen zij dan aan die prijzen verkopen.

Wat betreft de regio: PS3-spellen zijn in principe regiovrij maar iedere ontwikkelaar kan op ieder ogenblik toch een regiocode op z'n spellen invoeren. Wat dat betreft vind ik het raar dat onderaan de site staat bij "Technical Details": Region PAL: Will play on UK and European Playstation3 only.

Op mijn versie van GTA4 zie ik ook een icoontje van een wereldbol met een 2 erbij. Dus eigenlijk regiocode 2 ???

Link to comment
Delen op andere websites

Vaak worden PAL en regio codes met elkaar gemixed, terwijl het 2 verschillende dingen zijn. PAL is een kleur standaart, die gebruikt wordt in Europa, Australië en Azië. Voor Amerika is er de NTSC standaart. Als je TV alleen maar PAL ondersteund, zie je NTSC spellen als zwart wit. Waarschijnlijk is dit ook omgekeerd. Regio codes zitten iets anders in elkaar, je hebt grof weg 3 regiocodes. De regiocode voor Amerika, die voor Japan en die voor de rest van de wereld. Dit wordt gebruikt om films en games (voor consoles) te beveiligen, zodat je ze niet zomaar uit amerika kan halen, om op je Europese Xbox af te spelen. Uitgevers kunnen er zelf voor kiezen of een game regio vrij is, of niet. Maar voor de Playstation 3 zijn de meeste games regio vrij, en kan je ze dus makkelijk importeren.

Link to comment
Delen op andere websites

Vaak worden PAL en regio codes met elkaar gemixed, terwijl het 2 verschillende dingen zijn. PAL is een kleur standaart, die gebruikt wordt in Europa, Australië en Azië. Voor Amerika is er de NTSC standaart. Als je TV alleen maar PAL ondersteund, zie je NTSC spellen als zwart wit. Waarschijnlijk is dit ook omgekeerd. Regio codes zitten iets anders in elkaar, je hebt grof weg 3 regiocodes. De regiocode voor Amerika, die voor Japan en die voor de rest van de wereld. Dit wordt gebruikt om films en games (voor consoles) te beveiligen, zodat je ze niet zomaar uit amerika kan halen, om op je Europese Xbox af te spelen. Uitgevers kunnen er zelf voor kiezen of een game regio vrij is, of niet. Maar voor de Playstation 3 zijn de meeste games regio vrij, en kan je ze dus makkelijk importeren.

Weet je dat zeker?

Want als dat zo is ga ik alle games uit Amerika importeren :D

Link to comment
Delen op andere websites

Vaak worden PAL en regio codes met elkaar gemixed, terwijl het 2 verschillende dingen zijn. PAL is een kleur standaart, die gebruikt wordt in Europa, Australië en Azië. Voor Amerika is er de NTSC standaart. Als je TV alleen maar PAL ondersteund, zie je NTSC spellen als zwart wit. Waarschijnlijk is dit ook omgekeerd. Regio codes zitten iets anders in elkaar, je hebt grof weg 3 regiocodes. De regiocode voor Amerika, die voor Japan en die voor de rest van de wereld. Dit wordt gebruikt om films en games (voor consoles) te beveiligen, zodat je ze niet zomaar uit amerika kan halen, om op je Europese Xbox af te spelen. Uitgevers kunnen er zelf voor kiezen of een game regio vrij is, of niet. Maar voor de Playstation 3 zijn de meeste games regio vrij, en kan je ze dus makkelijk importeren.

bij mij is dit waar ik zelf brand en download ilegaal [/font]games ,

  • GTA IV niet dan .

Fifa 09 heb ik ilegaal en toen ik hem download kwam die uit USA ( America dus ) en toen stont er PAL bij .

ik begreep je reactie niet helemaal , dus als je mijn reactie niet begrijp moet je het even zeggen . :puh:

mvg;LIBERTY-CITY10

Link to comment
Delen op andere websites

Eej jongens en meiden,

Ik zit alweer met een probleem.

Eigenlijk kom ik alleen op dit forum als ik problemen heb :duh: .

Maar wat ik vragen wou, ik heb een website uit amerika gevonden, www.play.com, en daar kan ik gta 4 kopen voor plus-minus 30 euro.

Nu wou ik vragen 1 kunnen zij dat voor die prijs verkopen?

en 2 kan ik een amerikaans spel spelen op een nederlandse ps3??

En zo niet, waar kan ik hem dan kopen onder de 40 euro?

groet,

ikke

Ehhmm, bestellen uit buitenland heb ik zelf nog nooit gedaan,

dat wil ik wel binnenkort gaan doen met een Dualshock Controller.

Als je zo safe mogelijk wilt doen, maar toch via internet, dan moet

je eigenlijk al niet zo zeer naar de lage prijzen kijken, tenzij je de

verkoper al kent omdat je er eerder iets van hebt gekocht, wat succes-

vol verliep. Ikzelf heb GTA IV gekocht via Ebay voor 44 euro, toen

't in de winkels nog voor 65 á 70 lag. Een gok die ik liever niet meer

neem, want ik wil niet opgelicht worden.

2e hands kopen zou ik zeker afraden: Wie weet wat voor krasjes er

allemaal opzitten en weg gephotoshopt zijn.. Wie weet hoe klote die

game kan zijn op die cd door andere schade..

Bewerkt: door Wienish
Link to comment
Delen op andere websites

Vaak worden PAL en regio codes met elkaar gemixed, terwijl het 2 verschillende dingen zijn. PAL is een kleur standaart, die gebruikt wordt in Europa, Australië en Azië. Voor Amerika is er de NTSC standaart. Als je TV alleen maar PAL ondersteund, zie je NTSC spellen als zwart wit. Waarschijnlijk is dit ook omgekeerd. Regio codes zitten iets anders in elkaar, je hebt grof weg 3 regiocodes. De regiocode voor Amerika, die voor Japan en die voor de rest van de wereld. Dit wordt gebruikt om films en games (voor consoles) te beveiligen, zodat je ze niet zomaar uit amerika kan halen, om op je Europese Xbox af te spelen. Uitgevers kunnen er zelf voor kiezen of een game regio vrij is, of niet. Maar voor de Playstation 3 zijn de meeste games regio vrij, en kan je ze dus makkelijk importeren.

Weet je dat zeker?

Want als dat zo is ga ik alle games uit Amerika importeren :D

Mijn battlefield Bad Company is vanaf Maleisië geimporteerd en werkt gewoon op me PS3 plus online kan ik tegen me oom en andere clanleden spelen, waarvan sommige de NLse versie hebben.

Ik heb trouwens de Gold edition gekocht voor 38 euro inc. verzenden. dus ben de helft goedkoper uit ^_^.

Tevens, heeft PS3 geen gezeur met regiocodes, Xbox 360 daar en tegen weer wel, dus voor de X360ers gaat dit niet op.

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

Vaak worden PAL en regio codes met elkaar gemixed, terwijl het 2 verschillende dingen zijn.

Dat klopt inderdaad. Ik ken wel degelijk het verschil maar heb het inderdaad een beetje ongelukkig geformuleerd. Wat ik eigenlijk bedoel is regio-onafhankelijk, dus dat je ieder PS3-spel kunt spelen op iedere PS3, waar je het spel of de PS3 ook hebt gekocht.

In dat opzicht vind ik het dus raar ten eerste dat die webwinkel nog melding maakt van de PAL-regio waarvoor het spel enkel geschikt zou zijn en ten tweede dat ik op mijn versie van GTAIV dat icoontje terugvind waarvan ik vermoed dat het slaat op regiocode 2.

Als die twee dingen kloppen dan moet men dus wel degelijk opletten vooraleer een spel aan te kopen in Amerika waar men zit met NTSC en regiocode 1.

Ik zeg dus als, want voor zover ik weet kun je zonder problemen een Amerikaans spel met uw Europese PS3 spelen dus ondanks het feit dat er een regiocode op het spel staat vermeld. Waarschijnlijk is de regioblokkering in de PS3 dus uitgeschakeld voor spellen want voor DVD- en BD-films werkt die blokkering wel. Waarschijnlijk zal Sony dat ook kunnen aanpassen met een firmware-update? Dus als ze dat bij Sony ooit in hun hoofd krijgen dan werkt de regioblokkering die de ontwikkelaars nu op hun spellen zetten ineens wel en worden alle niet-regio 2 spellen ineens onspeelbaar of zie ik dat verkeerd?

Wat betreft de PS3 zelf zul je enkel nog moeten opletten waar je hem koopt als je een oude TV hebt die enkel PAL aankan, ofwel een omvormer kopen?

Bewerkt: door pyrofoob
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...