MartyCeha Geplaatst: 19 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 19 oktober 2008 (bewerkt) Ik heb sinds kort een probleem met GTASA. Ik had een mod geïnstalleerd. Ik had V1. GTASA crashte, dus had ik 'm opnieuw geïnstalleerd. En weer gedowngrade. Toen kon ik wel een savegame laden, maar als ik iets in de instellingen veranderde (options in het pauzemenu), sloot GTA af. Ik heb Vista, maar dat zal niet zo'n groot probleem zijn want ik ben administrator en SA heeft het altijd prima gedaan op deze PC. Maar goed, opnieuw geïnstalleerd, deze keer niet gedowngrade, en nu kan ie überhaupt geen savegames meer laden. Niet van V1 óf V2. Hij blijft altijd in het midden van het laden hangen (het muziekje speelt gewoon door), en volgens taakbeheer "reageert GTA San Andreas niet". Dat is met élke savegame zo. EDIT: net geprobeerd: New Game geeft hetzelfde probleem... Iemand een oplossing? Bewerkt: 19 oktober 2008 door MartyCeha Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 19 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 19 oktober 2008 Dat jij de 'administrator' bent wil nog niet zeggen dat SA automatisch met 'administrator-rechten' wordt op gestart. Dit is te herkennen aan het 'Windows-schildje' wat wordt toegevoegd aan snelkoppelingen die met administrator-rechten worden opgestart. (Zo'n schildje wordt niet altijd direct geplaatst nadat een snelkoppeling is aangepast, dit kan soms even duren. Maar dat is puur het pictogram, dus als je het hebt aangepast zal het ook zo opstarten ondanks dat dat 'schildje' nog ontbreekt.) [meer informatie] Als jij voorheen jou SA hebt gedowngrade wil dat ook nog niet zeggen dat je ook V1 hebt. Downgraden veranderd niet de versie van je spel, het zorgt er alleen voor dat je mods kan installeren. Versie 1 savegames kan je alleen laden met een V2 spel als je de scriptbestanden hebt (meer info in de tut van Jow Tommy Verceti >link<). Daarnaast heb je ook nog de .exe nodig van V1 om een V2 spel volledig om te zetten naar een V1 spel, maar dan zijn we illegaal bezig. Weet je daarnaast zeker dat er niets meer op je PC is achtergebleven van die modificatie nadat je SA verwijderd had (dus voordat je opnieuw ging installeren)? Reageren
MartyCeha Geplaatst: 19 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 19 oktober 2008 Dat jij de 'administrator' bent wil nog niet zeggen dat SA automatisch met 'administrator-rechten' wordt op gestart. Dit is te herkennen aan het 'Windows-schildje' wat wordt toegevoegd aan snelkoppelingen die met administrator-rechten worden opgestart. Klopt inderdaad, maar ik heb me net even bedacht dat het er eigelijk niets mee te maken heeft Als jij voorheen jou SA hebt gedowngrade wil dat ook nog niet zeggen dat je ook V1 hebt. Downgraden veranderd niet de versie van je spel, het zorgt er alleen voor dat je mods kan installeren. Versie 1 savegames kan je alleen laden met een V2 spel als je de scriptbestanden hebt (meer info in de tut van Jow Tommy Verceti >link<). Daarnaast heb je ook nog de .exe nodig van V1 om een V2 spel volledig om te zetten naar een V1 spel, maar dan zijn we illegaal bezig. Met downgrade patch kan ik geen V1 én geen V2 savegames laden... Dus het komt erop neer dat er echt iets mis is Weet je daarnaast zeker dat er niets meer op je PC is achtergebleven van die modificatie nadat je SA verwijderd had (dus voordat je opnieuw ging installeren)? Eerst handmatig uit gta3.img verwerkt en daarna heb ik heb die hele GTA San Andreas map uitgeroeid en daarna opnieuw geïnstalleerd. Zal er niet meer op zitten denk ik Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 19 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 19 oktober 2008 Dat jij de 'administrator' bent wil nog niet zeggen dat SA automatisch met 'administrator-rechten' wordt op gestart. Dit is te herkennen aan het 'Windows-schildje' wat wordt toegevoegd aan snelkoppelingen die met administrator-rechten worden opgestart.Klopt inderdaad, maar ik heb me net even bedacht dat het er eigelijk niets mee te maken heeft Je klinkt heel zeker van jezelf! Dit heeft mij toendertijd enorm geholpen en niet alleen met GTA:SA. Heb je het geprobeerd?Met downgrade patch kan ik geen V1 én geen V2 savegames laden... Dus het komt erop neer dat er echt iets mis is Met administrator rechten voor SA weet je iig zeker dat het niet ligt aan een het feit dat SA geen toegang zou mogen hebben tot je 'Documenten' map. Wil niet zeggen dat dit dé oplossing is hoor.... daarna heb ik heb die hele GTA San Andreas map uitgeroeid en daarna opnieuw geïnstalleerd. Zal er niet meer op zitten denk ik Uitgeroeid wil dat zeggen dat je ze handmatig verwijderd hebt of gebruik hebt gemaakt van uninstall? (Of een combi maar dan in omgekeerde volgorde.) Denk je ... je weet het dus niet 100% zeker. Reageren
MartyCeha Geplaatst: 19 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 19 oktober 2008 (bewerkt) Uitgeroeid wil dat zeggen dat je ze handmatig verwijderd hebt of gebruik hebt gemaakt van uninstall? (Of een combi maar dan in omgekeerde volgorde.) Denk je ... je weet het dus niet 100% zeker. Handmatig verwijderd ja Ik probeer het hele verhaal wat luchtig te houden Misschien dat die administrator dinges er toch wat mee te maken hebben. Beetje eigenwijs van mij om zomaar conclusies te trekken :$ Maar goed, ik heb net even alle sporen van GTASA van de PC verwijderd, en nu opnieuw geïnstalleerd weer, dus we zullen zien... Bewerkt: 19 oktober 2008 door MartyCeha Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 19 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 19 oktober 2008 Misschien dat die administrator dinges er toch wat mee te maken hebben. Beetje eigenwijs van mij om zomaar conclusies te trekken :$Baat het niet dan schaadt het niet: het kan sowieso geen kwaad en is zeker het proberen waard.Maar goed, ik heb net even alle sporen van GTASA van de PC verwijderd, en nu opnieuw geïnstalleerd weer, dus we zullen zien...Uninstall verwijderd ook alle gegevens/data m.b.t. GTA:SA in het register, heb je dat ook verwijderd?Succes Reageren
MartyCeha Geplaatst: 19 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 19 oktober 2008 Misschien dat die administrator dinges er toch wat mee te maken hebben. Beetje eigenwijs van mij om zomaar conclusies te trekken :$Baat het niet dan schaadt het niet: het kan sowieso geen kwaad en is zeker het proberen waard. Hij werkt weer :$ Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.