Jump to content

Allerbeste virusscanner.

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hey,

Ik spaar voor een nieuwe PC, zoals je waarschijnlijk al weet. Daardoor wil ik me voorbereiden ook om hem op en top te houden. Daarom wil ik graag weten of er een virusscanner officieel de beste verklaard is van alle scanners, of bekende peilingen. Is er een virusscanner zoals Nero, Norton, Kaspersky, SpyHunter die de beste is?

Bedankt!

Miek

Edit: Ik heb er niet op gelet dat dit Hardware was. :$ Verplaats maar naar Software. :7

Bewerkt: door Miek
  • Reacties 37
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• wesley123

9

• NickyHendriks

4

• De Stofzuiger

3

• .Senne

3

Geplaatst:

Wij hebben ESET NOD32 Antivirus, En ik moet zeggen, we hebben al een jaar geen virus meer gehad, terwijl dit wel 5x per jaar was normaal, Dus ik zou voor die gaan :)

Geplaatst:
Wij hebben ESET NOD32 Antivirus, En ik moet zeggen, we hebben al een jaar geen virus meer gehad, terwijl dit wel 5x per jaar was normaal, Dus ik zou voor die gaan :)

Nouja, m'n broer had een virus dat geen enkele scanner vond, dus geen enkele scanner is perfect. Ik gebruik AVG 8.0 Free. Soms een paar virussen die ik vind en dan kan verwijderen. UT, als hij echt niks vind, dan heb je een hele slechte, want op elke PC is er wel een 'vuil slakje'. :7

Geplaatst:

Nou, Ik heb tenminste ook geen last van een slome PC of dergelijke die stoten op een virus..

Geplaatst:
Nou, Ik heb tenminste ook geen last van een slome PC of dergelijke die stoten op een virus..

Dan ben jij gespaard gebleven van al die 'miserie'. Maar een AVG 8.0 Free is *zoals de naam het zegt* gratis. Ik vind het een hele goede. Maar na verloop van tijd ga je toch eens je PC moeten herïnstalleren hoor. Geen enkele Firewall/virusscanner is goed genoeg om alles tegen te houden.

Geplaatst:

Geen een is allerbeste, in meeste gevallen moet ik de virussen handmatig verwijderen wat soms erg lastig is.

Ik heb ZoneAlarm, Norton en NOD32 gehad. Mijn voorkeur gaat naar NOD32 maar ik gebruik Norton op het moment. Versie 2009 heb ik en het is verre van slecht, bovendien slurpt het niet 3 kwart van mijn laptop resources.

Geplaatst:

Ik heb norton mcafee en avg gehad, avg heb ik nu en hij is echt KUT, ik krijg op zijn minst elke dag 5 meldingen van een virus en telkens hetzlefde virus. Ik raad gewoon mcafee aan, die vertraagt je pc wel maar hij is gebruiksvriendelijk en je kunt hem makkelijk afstellen etc.

P.S. ik dacht dat je je pc al had gekocht?

Geplaatst:
Ik heb norton mcafee en avg gehad, avg heb ik nu en hij is echt KUT, ik krijg op zijn minst elke dag 5 meldingen van een virus en telkens hetzlefde virus. Ik raad gewoon mcafee aan, die vertraagt je pc wel maar hij is gebruiksvriendelijk en je kunt hem makkelijk afstellen etc.

P.S. ik dacht dat je je pc al had gekocht?

Ik heb ook AVG free en bij mij werkt hji perfect. Hij vond een virus die andere anti virus programma's niet vonden en tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad.

Geplaatst: (bewerkt)

avg zuigt (naar mijn mening ) :7

ik had volgens avg niets van virussen na een scan, maar ik scande eens met malwarebytes anti malware, en had 186 infected files. die allemaal verwijderd, en m'n pc was weer perfect.

plus, bij avg is het ook zo dat, wanneer het een virus vindt, het het meestal niet eens kan healen, en het ongestoord z'n gang kan gaan.

't is niet een echte virusscanner zoals norton en avg, maar ik zou voor de betalende versie van Malwarebtyes anti malware gaan. dat vindt de virussen tenminste, en kan ook alles verwijderen/healen. :Y

info : >>klikkie<<

er is ook een gratis versie van, alleen heb je dan niet iets als dagelijkse automatische scan enzo.

u ziet maar wat u doet, ik zweer trouw aan malwarebytes _O_

EDIT aan wesley: één scan met malwarebytes, en ik wil wedden dat jouw avg die melding nooit meer geeft en de virus lekker vernietigd is. :Y

:cya:

Bewerkt: door senneken
Geplaatst:
Ik heb ook AVG free en bij mij werkt hji perfect. Hij vond een virus die andere anti virus programma's niet vonden en tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad.

Moet je niet veiliger op gaan voelen. Sommige bestanden zijn geen virussen maar worden wel gezien als virussen.

Ik heb bijvoorbeeld een virusscanner gezien die "calc.exe" (Rekemachine in Windows) als een virus zag. Het zou best eens kunnen dat dat bestanden is vervangen door een schadelijke bestand maar dat leek me in die situatie vrij onwaarschijnlijk.

Geplaatst:
avg zuigt (naar mijn mening ) :7

ik had volgens avg niets van virussen na een scan, maar ik scande eens met malwarebytes anti malware, en had 186 infected files. die allemaal verwijderd, en m'n pc was weer perfect.

plus, bij avg is het ook zo dat, wanneer het een virus vindt, het het meestal niet eens kan healen, en het ongestoord z'n gang kan gaan.

't is niet een echte virusscanner zoals norton en avg, maar ik zou voor de betalende versie van Malwarebtyes anti malware gaan. dat vindt de virussen tenminste, en kan ook alles verwijderen/healen. :Y

info : >>klikkie<<

er is ook een gratis versie van, alleen heb je dan niet iets als dagelijkse automatische scan enzo.

u ziet maar wat u doet, ik zweer trouw aan malwarebytes _O_

EDIT aan wesley: één scan met malwarebytes, en ik wil wedden dat jouw avg die melding nooit meer geeft en de virus lekker vernietigd is. :Y

Kijk dat is het probleem met avg, hij geeft constant aan dat bij die herstelpunten dat daar een virus inzit, dat heb ik zo 5 keer per dag. Ik kan wel met Malwarebytes scannen maar ik durf te wedden dat hij niks vind.

AVG zou mijn OS al aanzien als een virus niet normaal, ik haal hem er morgen denk ik vanaf, liever een iets tragere pc dan eentje die elke 5 seconden aageeft dat er een virus opzit

Geplaatst:

Moet je niet veiliger op gaan voelen. Sommige bestanden zijn geen virussen maar worden wel gezien als virussen.

Ik heb bijvoorbeeld een virusscanner gezien die "calc.exe" (Rekemachine in Windows) als een virus zag. Het zou best eens kunnen dat dat bestanden is vervangen door een schadelijke bestand maar dat leek me in die situatie vrij onwaarschijnlijk.

da's ook al zoiets. :Y mijn AVG 8.0 free edition zag gta_sa.exe als een virus, terwijl daar helemaal niets kwaadaardigs inzat. en als je dan op 'heal' klikte, verwijderde ie dat gewoon, en kon ik SA niet meer opstarten :7

je neemt er best twee naar mijn mening. één echte virusscanner als nod32 of avast of panda of norton of weetikveel met permanente bescherming en dageliijkse scan, en dan de gratis versie van malwarebytes, voor als er iets fout loopt met je pc/virusscanner..

m'n pc was zo goed als onbruikbaar door een virus dat avg niet kon tegenhouden, en toen ik de pc eindelijk opgestart kreeg, heb ik 'm direct gescand met malwarebytes. een uurtje later was m'n pc van het stort gered _O_

wat je ook doet, ik zou er malwarebytes sowieso opzetten, al dan niet betalend.

de gratis versie is quasi even goed, zonder enige gebruikslimiet in tijd ofzo. alleen is er geen dagelijkse scan en permanente bescherming dan.

Geplaatst:

Sinds ik 3 jaar geleden in Canada ben geweest, hebben we daar AVG aangeschaft.

Dit is één van de beste virusscanners die ik ooit gehad heb!

De trial van 30 dagen kan je donloaden op www.avg.com

Groeten,

Thegtaman

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...