Jump to content

Allerbeste virusscanner.


Miek

Recommended Posts

Wij hebben ESET NOD32 Antivirus, En ik moet zeggen, we hebben al een jaar geen virus meer gehad, terwijl dit wel 5x per jaar was normaal, Dus ik zou voor die gaan :)

Hey iedereen,

Nou, die heb ik ook en dat is de virusscanner van 2006 & 2007, Dus dat is een hele goede. en is ook niet te hacken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 37
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • wesley123

    9

  • NickyHendriks

    4

  • De Stofzuiger

    3

  • .Senne

    3

ik vind eset NOD32 toch het besten waarom?

eet weinig geheugen op als hij een virus heeft gevonden delete hij het meteen je kan het gewoon niet meer terug vinden. wat bij sommige virusscanners gebeurd is dat hij hem wel vind maar niet verwijderd ook zo handig.

norton doet niks firewall is ook niet zo best ik raat deze niet aan

mcfee ten eerste je krijgt heel wat porten problemen met games onlin spelen wilt hij nog wel is blokken

ten 2 vreet heel veel werkgeheugen beetje te veel na mijn zin

avg 8.0 komt steets met de zelfde virus meldingen en ik denk soms dat hij er te erg naast zit scan je met een andere virus scanners vind gewoon niks programma werkt perfect dus ik vind het niet zo handig.

ik raad je NIET hitman pro 2 aan is een pakket vol met virusscanners ten eerste niet alle virusscannen werken samen ten 2e ik heb al 4x meegemaakt dat er een leuk virus insat wat je pc meteen laat crashen

dus nod32 is toch het beste is ook al door heel veel bedijfen verkozen tot virusscanner van het jaar enz

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook AVG free en bij mij werkt hji perfect. Hij vond een virus die andere anti virus programma's niet vonden en tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad.

Moet je niet veiliger op gaan voelen. Sommige bestanden zijn geen virussen maar worden wel gezien als virussen.

Ik heb bijvoorbeeld een virusscanner gezien die "calc.exe" (Rekemachine in Windows) als een virus zag. Het zou best eens kunnen dat dat bestanden is vervangen door een schadelijke bestand maar dat leek me in die situatie vrij onwaarschijnlijk.

da's ook al zoiets. :Y mijn AVG 8.0 free edition zag gta_sa.exe als een virus, terwijl daar helemaal niets kwaadaardigs inzat. en als je dan op 'heal' klikte, verwijderde ie dat gewoon, en kon ik SA niet meer opstarten :7

je neemt er best twee naar mijn mening. één echte virusscanner als nod32 of avast of panda of norton of weetikveel met permanente bescherming en dageliijkse scan, en dan de gratis versie van malwarebytes, voor als er iets fout loopt met je pc/virusscanner..

m'n pc was zo goed als onbruikbaar door een virus dat avg niet kon tegenhouden, en toen ik de pc eindelijk opgestart kreeg, heb ik 'm direct gescand met malwarebytes. een uurtje later was m'n pc van het stort gered _O_

wat je ook doet, ik zou er malwarebytes sowieso opzetten, al dan niet betalend.

de gratis versie is quasi even goed, zonder enige gebruikslimiet in tijd ofzo. alleen is er geen dagelijkse scan en permanente bescherming dan.

:cya:

Heb ik dus ook he, bij mij zegt avg elke 5 minuten dat er in C:/System Volume Information een virus zit, constant dezelfde, ook zag hij in de installer van samp een virus en een aantal trainers voor samp, ik denk dat ik maar opzettelijk een keer een virus ga downloaden, kijken wat hij dan doet.

Ik draai AVG nu 3 weken en ik heb er genoeg van, als ik morgen nog steeds die meldingen krijg haal ik die hele avg eraf, het is ongelofelijk ongebruiksvriendelijk en als hij dan iets neps vind is het onmogelijk om het bestand te laten leven zonder dat het geblokeerd word. Ik kan nu dus waarschijnlijk door avg geen herstelpunten meer gebruiken omdat ze erdoor geblokkeerd worden. Ook geeft AVG van elk klein dingetje een melding, als je bijvoorbeeld outlook opent geeft hij aan dat hij met de server verbinding zoekt(duh) en als hij weer eens niet kan updaten geeft hij dat ook aan. Alsof mij dat wat boeit. Ik heb nog nooit zon irritant anti virus programma gehad.

Malware bytes is idd een musthave het vind echt alles, het is makkelijk te gebruiken, en je hoeft voor een scan 2 keer te drukken. De scans zij nsuperkort en krachtig, zo doet hij er 1 uur over terwijl mcafee er 5 uur over doet.

Als je gewoon malwarebytes erop hebt en xp met service pack 2 dan is dat genoeg, elke week een full scan en je pc blijft perfect, het enige nadeel is dat zijn bescherming niet real-time is dus als er een virus binnendringt kan het niet gestopt worden. Maar als je gewoon nadenkt met wat je bezoekt enzo is een virusscan wel handig maar niet nodig, daarom heb ik juist wel een virusscanner. Het blijft altijd verstandig om toch een real-time virusscanner te hebben.

Bewerkt: door wesley123
Link to comment
Delen op andere websites

als je slim bent zou ik voor 'AVAST' gaan

het is een GRATIS anti-virus programma en het laat zo goed als geen virus binnen.

het scant zelf het bestand tijdens de download, en als hij merkt dat er een virus aanwezig is stopt de download en mag je het niet downloaden van hem >.<

extra veilig dus,

hij scant ook goed alles, en verwijdert ook alle virusen als hij er vind. ( wat je van norton niet kan zeggen :puh: )

dus euh,

ik zou zeggen ga voor avast

Link to comment
Delen op andere websites

als je slim bent zou ik voor 'AVAST' gaan

het is een GRATIS anti-virus programma en het laat zo goed als geen virus binnen.

het scant zelf het bestand tijdens de download, en als hij merkt dat er een virus aanwezig is stopt de download en mag je het niet downloaden van hem >.<

extra veilig dus,

hij scant ook goed alles, en verwijdert ook alle virusen als hij er vind. ( wat je van norton niet kan zeggen :puh: )

dus euh,

ik zou zeggen ga voor avast

Avast schijnt heel goed te zijn maar na wat ik er over had gelezen(3 jaar gelezen) hoefde ik het niet meer.

Ik las(toen was dat nog niet normaal) dat Avast een editor voor een spel als hetzlefde virus als ZAZ.exe omdat er ZAZ in de exe naam stond.

Ik snap niet dat je iets fijn kunt vinden als een virusscan een download blokkeerd omdat er een virus in zit, wat als het een false positive gaat? of wat als je hem wel wilt downloaden?

Dat norton zoiets dan niet verwijdert heeft een speciale reden; Het heeft te maken met gebruiksvriendelijkheid, als zoiets dan een flase positive is bijvoorbeeld zul je dan 10 minuten bezig zijn om naar de quarantine te gaan en het programma terugzetten, en dan nog kun je er weinig mee omdat het dan waarschijnlijk door de AV beperkte mogelijkheden krijgt

Link to comment
Delen op andere websites

Soms kan AVG 7.5 irritant zijn.

Dat je bevoorbeeld steeds moet updaten enzo.

En als je iets wil downloaden soms merkt ie het als een virus.

Dat is best irritant.

Maar soms vind ik het wel meevallen hoor.

Het meld ook elke EXE file als Trojan Horse Backdoor. De reden dat ik AVG van me pc heb gegooid en het nooit meer terug zal komen.

Ik gebruik Malware Byte Antimal. Het is een grtis en goede Scanner en Vernietiger. Ik had eens 126 geinftecteerde bestanden en Anti Mal heeft ze stuk voor stuk verwijderd.

Link to comment
Delen op andere websites

Soms kan AVG 7.5 irritant zijn.

Dat je bevoorbeeld steeds moet updaten enzo.

En als je iets wil downloaden soms merkt ie het als een virus.

Dat is best irritant.

Maar soms vind ik het wel meevallen hoor.

Het meld ook elke EXE file als Trojan Horse Backdoor. De reden dat ik AVG van me pc heb gegooid en het nooit meer terug zal komen.

Ik gebruik Malware Byte Antimal. Het is een grtis en goede Scanner en Vernietiger. Ik had eens 126 geinftecteerde bestanden en Anti Mal heeft ze stuk voor stuk verwijderd.

Malware bytes is idd geweldig, het heeft mijn vorige pc gered door trojans te vinden die geen andere vond.

P.S. WOW! ik heb al een uur geen melding meer van AVG gehad!

Bewerkt: door wesley123
Link to comment
Delen op andere websites

Ik draai AVG nu 3 weken en ik heb er genoeg van, als ik morgen nog steeds die meldingen krijg haal ik die hele avg eraf, het is ongelofelijk ongebruiksvriendelijk en als hij dan iets neps vind is het onmogelijk om het bestand te laten leven zonder dat het geblokeerd word. Ik kan nu dus waarschijnlijk door avg geen herstelpunten meer gebruiken omdat ze erdoor geblokkeerd worden. Ook geeft AVG van elk klein dingetje een melding, als je bijvoorbeeld outlook opent geeft hij aan dat hij met de server verbinding zoekt(duh) en als hij weer eens niet kan updaten geeft hij dat ook aan. Alsof mij dat wat boeit. Ik heb nog nooit zon irritant anti virus programma gehad.

Groot gelijk, vandaag wou ik iets downloaden, dacht dat die kutkloteteringhoerenvirusscanner dat het een virus was, ik had voor XP en Vista AVG erop staan, en beide zijn er nu af, en ik surf nu liever rond zonder virusscanner dan met die AVG.

Klote aan AVG is, dat je dat bestand niet meer kan gebruiken mocht ie denken dat het een virus is, heal werkt niet, ignore werkt ook niet, dat programma is gewoon kloten.

Morgen/straks maar kijken voor een fatsoenlijke virusscanner.

Link to comment
Delen op andere websites

En de klantvriendelijkheid is ook al heel erg hoog bij AVG, gisteren dus ingevuld kreeg ik een vragenlijst voor mijn neus. De derde vraag was of ik er tevreden mee was. Ik klikte op nee en meteen sloot het af. Dat is dus waarschijnlijk de reden dat het zo hoog gerate was.

Als ik nu een probleem krijg en ik moet systeemherstel gebruiken kan het niet meer omdat AVG elk herstelpunt heeft geblokkeerd.

Bij AVG werkt heal voor geen meter move to vault werkt wel en ignore werkt ook niet. Bij elke die je klikt, maakt niet uit welke word het bestand onbruikbaar, het is een wonder dat mijn systeem het nog doet, avg heeft in die 3 weken zeker 100 dezelfde virussen gevonden wat geen virussen waren.

Ik heb nu avast geinstalleerd en ik moet zeggen dat ik er tevreden over ben, ik kan ten minste dingen uitschakelen en instellen naar mijn eigen wens.

Je kunt beter geen virusscanner hebben dan avg, avg verneukt je pc meer dan 100 virussen bij elkaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de anti-virus genaamd "Avast!". Het is een heel erg goeie! Bijvoorbeeld als je iets wilt downloaden en het is een virus, dan zegt "Avast!" het direct en kan je niet door downloaden en dus niet doorgaan met virussen brengen op je pc. En het is niet zulke domme anti-virus zoals norton ofzo.

Link to comment
Delen op andere websites

Morgen/straks maar kijken voor een fatsoenlijke virusscanner.

Misschien Malware Byte Antimal? Dat is wel een goede. Ik vind het een geweldige.

Miek je kan ook eens in het PC beveiligings topic kijken :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had hier net een pc waarvan ik zeker wist dat hij één of meerdere virussen had. Dus op aanraden van senneken scan ik hem met malwarebytes anti malware,hij vindt niks. Ik vertrouw het niet dus ik scan nog een keer maar dan met avg free 8.0,vind hij 5 trojan horses :cab: Gelukkeg zijn ze nu verwijderd(althans dat hoop ik). Wat ik hier mee wou zeggen is dat elke virus scanner wel eens een virus/infectie niet vindt,en er eigenlijk geen echte beste virus scanner is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had hier net een pc waarvan ik zeker wist dat hij één of meerdere virussen had. Dus op aanraden van senneken scan ik hem met malwarebytes anti malware,hij vindt niks. Ik vertrouw het niet dus ik scan nog een keer maar dan met avg free 8.0,vind hij 5 trojan horses :cab: Gelukkeg zijn ze nu verwijderd(althans dat hoop ik). Wat ik hier mee wou zeggen is dat elke virus scanner wel eens een virus/infectie niet vindt,en er eigenlijk geen echte beste virus scanner is.

AVG Free ziet elke EXE file op je computer als Trojan. Dus dan heb je misschien belangrijke EXE's verwijderd

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...