Jump to content

[PROJECT] Gamesite maken

Recommended Posts

Geplaatst:
Ik wil ook nog wel Photoshoppen voor Plaatjes enzovoorts. En wat voor game word het eigenlijk?

Het word een Crimegame, gebasseert op de hedendaagse Crime, Maar dit is geen crime met Tanken/atoombommen etc.

Dit is een mafia/godfather achtige game, dat zich nu afspeelt :tu:

Bedoel je een text based game?

• Reacties 104
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Fedmas

50

• Zaahed

15

• Traser

5

• NickyHendriks

5

Geplaatst:

Ja dat bedoelt hij, wel eens gehoort van bijvoorbeeld Crimeclub? dat is ermee gestopt maar zoiets zijn we vanplan. we willen ook een (waarschijnlijk) een Chat en een Forum.

Geplaatst:
Ja dat bedoelt hij, wel eens gehoort van bijvoorbeeld Crimeclub? dat is ermee gestopt maar zoiets zijn we vanplan. we willen ook een (waarschijnlijk) een Chat en een Forum.

O ok

Maar ey ik zie je niet in me msn lijst.

Geplaatst:

Ik vind het prima dat jullie een project organiseren, maar willen jullie sommige vragen/mededelingen gewoon bij elkaar via MSN of PB doen? Dan blijft het topic schoon en overzichtelijk, tevens hebben andere leden niet zoveel behoefte om bijvoorbeeld te weten dat zaahed fedmas niet in zijn MSN-lijst ziet. Een perfect voorbeeld om even een PB te sturen.

Succes verder met jullie project en lees inderdaad de post van K.O. goed door, want daar staan goede opmerkingen in. :)

Geplaatst:

Bedankt voor de tips K.O en TC,

Maar ik wist het meeste al van K.O. de anderen meschien niet. en TC, Ik zal eraan denken.

Geplaatst:

Ik wil er wel bij. Ik heb een beetje HTML kennis en al een paar site's gemaakt.

Geplaatst:

Nou ik heb er eens over nagedacht en ik heb mijn keuze gemaakt: ik doe niet mee.

Op de eerste plaats is dat omdat ik het thema van de game erg slecht, onorigineel en oninteressant vind. Er zijn honderden textbased maffia/crime achtige spelletjes te vinden op internet en je zult de concurrentie nooit aankunnen, tenzij je écht een origineel hebt. Zo te zien heb je dat niet, dus gaat het toch nooit wat worden. Dat vind ik zonde van het werk.

Op de tweede plaats ben ik nog steeds niemand tegengekomen die écht handig en ervaren is met PHP. Wat HTML tags gebruiken is echt de basis. Daar heb je met zo'n project in de praktijk helemaal niks aan, omdat het script gedeelte veel groter, belangrijker en moeilijker is. In principe moet je een eigen custom CMS (= Content Management System) gaat scripten, met functies als een admin panel, login, etc etc. Daarnaast moet je al je gebruikers (niet dat ik verwacht dat dat aantal snel hoog zal zijn, maar goed) opslaan in een MySQL database. Ik ben hier nog niemand tegengekomen die gemeld heeft praktische ervaring te hebben met SQL. Vervolgens is het nog best lastig om de site een beetje veilig te maken. Nu is dit een vlak waar ik best veel ervaring mee heb; het moet natuurlijk niet de bedoeling worden dat elke bezoeker met een beetje verstand heel de database hackt met een kleine SQL Injection. Ik weet niet of mensen hier ervaring mee hebben, maar zeker zo'n kleine zelfgeschreven site is een zeer gemakkelijk doelwit voor hackers.

Ten derde ben ik niet echt overdonderd door de mensen die zich tot nu toe hebben ingeschreven. Ik spreek niemand persoonlijk aan, maar er zitten er enkelen tussen waarvan ik niet bepaald een hoge dunk heb.

Een andere optie, om het werk wat te vergemakkelijken voor jullie, waar jullie hopelijk toch al wel aan gedacht hadden, is om de meeste scripts eenvoudigweg te downloaden. Op internet zul je genoeg freeware CMS's met login scripts vinden, die waarschijnlijk ook nog best veilig zijn. Volgens mij ben ik zelfs ooit een heel gratis systeem tegengekomen dat specifiek gericht was op dit soort crime shit sites. Misschien is dat iets, om mee te beginnen? Dan kun je vervolgens natuurlijk altijd nog aanpassingen maken in de code als je ergens niet helemaal tevreden mee bent.

Geplaatst: (bewerkt)

Hey K.O.,

Je hebt gelijk, wij zijn niet nou bepaalt een goed team. Maar ik ben op het moment hard aan t oefenen met CMS en PHP, en MySQL, dat ken ik al, evenals HTML, het is ook de bedoeling geweest, Om Beginnende én Gevorderde Webdesigners te vinden, zodat ze het allemaal kunnen aan het eind van de lijn, jou verhaal over standaardCMS, die je zo kan downloaden, Zijn we niet vanplan, want dat is meestal niet goed genoeg te bewerken.

Ik vind het jammer dat je niet mee doet, want we hadden veel hulp gehad van je meewerking. we zijn nog steeds opzoek naar hulp, maar ik wil bij deze melden: We zoeken nu geen beginners meer, maar alleen Gemiddeld tot gevorderd.

Tevens wil ik ook melden dat gta-pilot ook niet meer mee doet, omdat hij dacht dat het een reviewsite werd, en dat wordt het nou net juist niet!

Groeten,

Fedmas

Bewerkt: door fedmas
Geplaatst:

Ik hoop het ook Zaahed, hopelijk komt er nog een goede bij, maar anders redden we het zo ook hoor!

Geplaatst: (bewerkt)

Ik kan (naar mijn idee) goed web designs maken... Ik kan html css en klein beetje php. Ik ben goed met photoshop dus kan ik buttons headers etc. maken. Hier wat sites die ik heb gemaakt:

>>> Door Thundercover: Adressen verwijderd. Indien nodig > PB.<<<

Ik heb ook een goede/ snelle gratis host zonder reclame met mySQL database. Dus dingen maken zoals spaces kan ook! Ik heb voor spaces ook nog een heel script liggen dus dat kan je er ook zo in doen. Mara een vraag: Hoe wil je er voor zorgen dat je met zijn drieen aan een site kan werken? Dat lukt toch niet. Misschien is een basis ook een idee, als je nu met alleen het idee om een site t e maken aan komtzetten weet ik niet of het echt iets word...

Bewerkt: door Thundercover
Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...