Jump to content

Server online krijgen

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo, ik ben nu al een week bezig om mijn server voor anderen online te krijgen en heb in verschillende forums in topics al wat gepost. Nu maak ik zelf maar even een topic om het een beetje duidelijk te houden.

De gegevens die ik krijg als ik "Start > Uitvoeren > cmd > ipconfig/all" doe, verschillen met de gegevens op mijn router pagina! Ik moet bij het portforwarden de laatste cijfers van mijn IP nog invullen. Er staat daar namelijk al 192.168.0 en daarachter is een vakje waar je nog 3 cijfers in kan vullen. Dat is gek, want als ik bij dat ipconfig/all schermpje kijkt staat er dat mijn IP 192.168.123.108 is. Die 0 op de portforwarding pagina klopt dus eigenlijk niet. En dat is (denk ik) waarom het portforwarden niet lukt.

Ik heb die portforward site al gevonden, alleen ik twijfel of ze daar de goede pagina bespreken. Zal even wat screens plaatsen.

Dit is de ipconfig/all pagina:

IPconfig.jpg

Routerpagina1:

home-1.jpg

Routerpagina2:

verbinding.jpg

Virtual server tabblad:

sitecom.jpg

Special application tabblad:

servapp.jpg

Portmap tabblad:

portmap.jpg

DMZ tabblad:

dmz.jpg

IP op www.watismijnip.nl

IPadres.jpg

Je zou dus denken dat 83.87.246.54:7777 het IP adres zou moeten zijn waarmee anderen mijn server ook kunnen zien. Maar met dit ip lukt het dus niet.

Ik weet gewoon écht niet meer wat en waar ik nou al die gegevens in moet vullen!

Ik zet dit echt niet neer om jullie het maar lekker op te laten lossen. Ben zelf al een week bezig geweest met uitvogelen en instellen, het lukt me gewoon echt niet! :(

Sorry voor alle plaatjes en lastige informatie maar ik hoop echt dat het nu lukt om hem online te krijgen!

Geplaatst: (bewerkt)

Lol, die router heb ik ook;

Ga naar tablad ''firewall'', tablad ''virt. serv.''

Vul in:

Bij: 192. 168. 0. (hier is een gat, vul in: 108)

Bij: (vul hier 7777 in)-(vul hier 7777 in)

Selecteer ''BOTH''

Bij: (vul hier 7777 in)-(vul hier 7777 in)

En vink het aan voor te selecteren.

Add dan 83.87.246.54:7777 bij je favo

Bewerkt: door WackoX
Geplaatst:

Oke, denk dat ik het op deze manier ook al een keer heb geprobeerd, maar hij zou nu in theorie dus op dit adres zichtbaar moeten zijn:

83.87.246.54:7777

Zou een van jullie misschien even kunnen checken of 'ie online is? ^_^

Alvast bedankt :D

Geplaatst:
Oke, denk dat ik het op deze manier ook al een keer heb geprobeerd, maar hij zou nu in theorie dus op dit adres zichtbaar moeten zijn:

83.87.246.54:7777

Zou een van jullie misschien even kunnen checken of 'ie online is? ^_^

Alvast bedankt :D

sorry maar ik zie hem niet

Geplaatst: (bewerkt)

Dan is er dus toch nog iets niet goed.....

Want hij zou wel online moeten zijn en ik had de samp-server geopend.

Moet er echt niet iets in die andere schermpjes op de bovenstaande plaatjes iets aangepast worden?

Dit zijn trouwens de instellingen op de computer..

instel.jpg

Staan deze dan goed als jullie ze vergelijken met de plaatjes?

Bewerkt: door Beany
Geplaatst:

Wat doet ie als je automatisch een IP adres laat toewijzen?

Ik zit aan het volgende te denken:

In jouw routerinstellingen kun je alleen 192.168.0. (getal) invoeren, waarbij je alleen de laatste 3 cijfers zelf kunt invoeren en de rest staat al ingevuld.

Maar het IP adres van je computer is 192.168.123.108

Die 123 zou dan toch een 0 moeten zijn?

Misschien lukt het om daar een 0 van te maken door automatisch te laten toewijzen, en daarna via ipconfig je ip-adres vernieuwen.

Geplaatst:

Als ik die 123 in een 0 verander heb ik helemaal geen internet meer...

Iemand anders misschien nog een oplossing?

Geplaatst:

Misschien lukt het om daar een 0 van te maken door automatisch te laten toewijzen, en daarna via ipconfig je ip-adres vernieuwen.

Nee, de gateway zit ook in de 192.168.123.* range, dus dat is prima. Wellicht mogelijk om je dns ook in die range te zetten Beany?
Geplaatst:

Nee, de gateway zit ook in de 192.168.123.* range, dus dat is prima. Wellicht mogelijk om je dns ook in die range te zetten Beany?

Kan je dat misschien iets beter uitleggen?

Moet ik dat op de router pagina veranderen of op de pagina die je ziet op het plaatje in mijn ena laatste post hier.

kijk: www.portforward.com

Bedankt voor de tip, maar daar was ik zelf ook al achter, en zoals het daar staat werkt het niet bij mij ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...