.Senne Geplaatst: 22 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2008 hey mede forummertjes. ik heb 'n klein probleem met de pc. ik heb namelijk een grondige scan gedaan met malwarebytes door een virus, maar na de infected files naar quarantaine te verhuizen, en de pc herop te starten, weigert ie normaal op te starten.. hij zegt dat windows niet meer normaal kan geladen worden, en ik kan kiezen tussen -windows normaal opstarten -laatste instellingen terugzetten -safe mode -safe mode met verbinding -safe mode met opdrachtprompt wat moet ik kiezen voor alles weer goed te krijgen? ik heb al gewoon in safe mode opgestart en een systeemherstel aangeduid, maar wanneer ik een datum heb aangeduid en op volgende heb geklikt, wil ie niet voort doen.. moet ik dan wachten ofzo? hij wil dus die susteemherstel niet laden denk ik. weet iemand raad, alstublief? alvast bedankt, Senne Reageren
Flitskikker Geplaatst: 22 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2008 Probeer eens "Laatste Instellingen Terugzetten". Volgens mij is dat ook systeemherstel. Mvg, Flitskikker Reageren
.Senne Geplaatst: 22 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 22 oktober 2008 (bewerkt) als ik dat doe, begint hij XP weer te laden, met dat laadbalkje zo. maar eens dat gedaan is, springt er een halve seconde een blauw scherm tevoorschijn, waarna hij heropstart en weer de opties laat zien van in de eerste post.. het enige dat ik kan is de drie safe modes, al weet ik niet echt het verschil. als ik een van die drie keuzes aanklik, kan ik ook nog eens kiezen om aan te melden als hoofdaccount, of als administrator. iemand die een oplossing weet of kan beschrijven wat ik juist moet doen bij systeemherstel? ik ben nu de map mijn documenten naar de externe harde schijf aan het kopieren, en straks alle programma's, zodat ik zeker niet alles kwijt zou geraken voor moest ik windows moeten formatteren.. maar dat zou ik liever sowieso niet doen, dus.. EDIT: kan ik niet ervoor zorgen dat windows normaal kan opstarten door de XP-cd in de drive te steken, en zo er op een of andere manier voor te zorgen dat de instellingen weer goed komen ofzo? dus zonder het opnieuw te moeten installeren.. Bewerkt: 22 oktober 2008 door senneken Reageren
wesley123 Geplaatst: 22 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2008 (bewerkt) Kies de safemode en scan opnieuw, hoe klein de kans ook is het kan zijn dat hij is uitgebroken of een bestand heeft geinfecteerd die essentieel is. Kijk via safemode in de quarantine welke file het is, dan kun je die heir opvragen(met systeem info zoals OS etc.) en hem dan naar zijn locatie kopieren. Doe dat wel op een andere pc en plaats hem dan via een usb ofzo. Scan daarna je pc in safemode opnieuw en kijk of er virussen zijn, als die verwijdert zijn schakel je systeemherstel uit en herstart je je pc, daarna weer inschakelen en hij zal het moeten doen. Doordat je de herstelconsole hebt geactiveerd heb je waarschijnlijk het virus weer geactiveerd Met het xp cdtje kun je hem booten en zo herstellen, kopieer liever geen bestanden met een extensie zoals .vbs of bestanden waarvan je het niet zeker weet. Als jij 2 partities hebt gemaakt is het herinstalleren geen probleem. Als je dan toch opnieuw installeert maak dan 2 partities zodat je op 1 windows kunt zetten en op de andere de rest. Het is een feit dat virussen alleen naar de C: en externe schijven kijken. Bewerkt: 22 oktober 2008 door wesley123 Reageren
.Senne Geplaatst: 22 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 22 oktober 2008 dus volgens jou moet ik -in safe mode met malware weer scannen -kijken welke files al dan niet zouden besmet zijn -systeemherstel uitschakelen -heropstarten -systeemherstel heropstarten -en dan weer afzetten en opstarten? hoe zet je dan systeemherstel uit op XP aub (rekening houdend met safe mode) ? en over dat booten met XP cd: wat bedoel je juist daarmee? kan ik op die manier dus m'n xp weer herstellen zonder te moeten herinstalleren, dus de slechte bestanden te vervangen door de goede van de cd ofzo? ik wil liever niet alles moeten herinstalleren en zo alle programma's kwijt zijn (ook al zet ik ze op een externe hdd, waarschijnlijk werken ze dan nog niet allemaal) Reageren
blokzeil1 Geplaatst: 22 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2008 (bewerkt) het is simpel nouw simpel als het goed is heb je een Windows xp cd en diskette als je pc opstart moetje de cd er in doen dan ken je hem repareren vraagt hij om de diskette dat kan maar wat staat er presies op dat blauwe scherm? geheugen dump? en om je pc in veilige modus te gaan moetje met het opstarten op F8 of F5 is bij iederen pc anders en bij acer pc's nog erger dan kan je in veilige modus gaan met internet mogelijkheden of niet maakt niet zo veel uit dan ga je scannen met die virusscan. dan start je je pc op en als het goed is gaat hij dan op je gewone modus verder veel succes! Bewerkt: 22 oktober 2008 door blokzeil1 Reageren
.Senne Geplaatst: 22 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 22 oktober 2008 dus ik kan gewoon m'n windows herstellen door de xp cd erin te stoppen? moet ik dan de cd erin stoppen, afsluiten en opstarten met de cd erin, of maakt het niet uit wanneer ik 'm erin steek? en moet ik dan iets speciaals aanklikken ofzo? moest dat lukken, zou geweldig zijn veilige modus weet ik wel, is trouwens nu de enige keuze die ik heb om 'm op te starten. dus cd erin steken en ermee opstarten, hem laten repareren en daarna heropstarten? alvast bedankt! Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 23 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 23 oktober 2008 Stop de CD in de Drive en klik op Windows Installeren (of iets wat erop lijkt). Dan kan je gewoon je oude Windows houden en zet je er gewoon een nieuwe bij. Dan heb je een Multiboot systeem. En dan kan je rustig vanuit de nieuwe Windows je PC helemaal scannen. Maar je moet wel Malware ff opnieuw installeren. En je Drivers ook. En dan kan je denk ik als het Virus er helemaal is verwijderd dan ben je klaar en kan je weer lekker computeren Maar over dat installeren nog iets: Volg gewoon de instructies die gegeven worden. Ik had ook eens dat mijn PC vol met virussen zat. Toen heb ik maar opnieuw geinstalleerd. Reageren
blokzeil1 Geplaatst: 23 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 23 oktober 2008 zamgod1 dat kan volgens mij niet op een multieboot systeem van uit de ene Windows scannen op de andere dat gaat niet gewoon systeem herstel doen veel makkelijker Reageren
wesley123 Geplaatst: 23 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 23 oktober 2008 zamgod1 dat kan volgens mij niet op een multieboot systeem van uit de ene Windows scannen op de andere dat gaat niet gewoon systeem herstel doen veel makkelijker Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, maar zoals ik denk dat jij bedoelt zul je het virus weer activeren. Je moet absoluut niet het systeemherstel gebruiken, zorg dat alle virussen eraf zijn, kijk ook ff welke bestanden er verwijdert worden en als je pc daarna niet meer werkt zul je de bestanden aan kunnen vragen en zelf via safemode terug kunnen plaatsen. Volgens mij heeft windows xp ook een repair functie op de cd, kun je windows repareren maar je houd je bestanden gewoon. Als je klaar bent met scannen moet je de herstelconsole uitschakelen, dit doe je door gewoon het te openen en dan staat er links iets met instellingen, klik hierop en dan kun je het uitschakelen. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 23 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 23 oktober 2008 om de repareer functie in te schakelen moet je de windowscdrom erin stoppen, vervolgs windows instaleren (nier repareren) dan vind ie als het goed is een eerdrere windows versie, en die moet je dan repareren Reageren
.Senne Geplaatst: 23 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 23 oktober 2008 om de repareer functie in te schakelen moet je de windowscdrom erin stoppen, vervolgs windows instaleren (nier repareren) dan vind ie als het goed is een eerdrere windows versie, en die moet je dan repareren kijk, dit wil ik dus doen. niet iets als systeemherstel met het risico om de virus terug te krijgen, en ook niet windows formatteren. gewoon windows repareren zonder data loss, dus zonder alle progs enzo kwijt te zijn. maar ik moet dus de xp cd erin stoppen. moet ik daarmee dan opstarten via de cd, of moet ik in safe mode gaan, cd inwerpen en dubbel op klikken ofzo? ik heb volgende tut gevonden: >>klikkie<< als ik die volg, zit ik dan goed? Reageren
blokzeil1 Geplaatst: 23 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 23 oktober 2008 ten eerste systeemherstel is het zelfde als repareren en ten 2e als hij Windows niet eens in kan moetje hem eerst repareren en dan virussen verwijderen Reageren
.Senne Geplaatst: 23 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 23 oktober 2008 (bewerkt) ik heb dan uiteindelijk toch maar alles geherinstalleerd, maar er zijn wel wat probleempjes... het grootste: hoe zet ik mn toetsenbord op azerty ipv qwerty EDIT: dat heb ik al gevonden maar wanneer ik op sites zit nu, in IE7, gaat dat allemaal verschrikkelijk traag qua scrollen enzo.. (dus niet het internet zelf dat traag gaat..) is dit opgelost wanneer ik de drivers van m'n videokaart update? of niet? en zo nee, wat zou ik er dan wel voor moeten doen? alvast bedankt Bewerkt: 23 oktober 2008 door senneken Reageren
KevinBl Geplaatst: 29 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2008 Heb je codecs goed ginstaleerd zoniet probeer dan k0lite codec pack te downloaden Groetjes Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.