Jump to content

ggmm ---> sa vast...

Recommended Posts

Geplaatst:

hey, ik gebruikte om auto's te installeren eerst altijd sami, maar omdat je daar geen tuningparts en paintjobs mee kan installeren gebruik ik nu ggmm. maar nu loopt na 4 of 5 auto's mijn gta vast :(, het ligt niet aan de auto, want ik heb hem al 2 keer geherinstalleerd en andere auto's gebruikt. is dit een bekend probleem?, moet ik het in vervolg maar handmatig installeren? alleen hoe installeer is de tuningparts en paintjobs dan handmatig...

Geplaatst:

Ik ben niet zo bekend met ggmm, ik denk dat het echter wel dat ggmm het probleem is dat SA vast hangt.

Ik zelf installeer mijn auto mods met de IMG tool.... Het is een heel handig pogramma en je SA gaat er niet door vast hangen (als je natuurlijk niks fouts doet) IMG is handmatig...... je kan het eens op google opzoeken want ik mag de preciese site niet sturen in verband met reclame geloof ik.

Als je vragen ofzo over de IMG Tool hebt stuur me dan een pm ^_^

Ik hoop dat je hier iets aan hebt _O_

TTB :cya:

Geplaatst:

IMGtool snap ik, kan ik ook wel mee werken. maar ik moet alleen weten hoe ik dan paintjobs en tuningparts installeer...

Geplaatst:
IMGtool snap ik, kan ik ook wel mee werken. maar ik moet alleen weten hoe ik dan paintjobs en tuningparts installeer...
Paintjobs zijn gewoon extra textures van voertuigen. Zoals je waarschijnlijk al weet bestaat elk voertuig uit een .dff en een .txd bestand met dezelfde naam. Dus bijvoorbeeld bullet.dff en bullet.txd. Nu zul je bij sommige voertuigen in gta3.img ontdekken, dat deze naast de bullet.txd, ook nog een bullet1.txd, bullet2.txd, bullet3.txd en bullet4.txd hebben. Ik weet niet of dit bij de Bullet ook het geval is, ik noem deze auto slechts als voorbeeld. Deze .txd bestanden zijn de paintjobs. Het makkelijkste is om de paintjobs van een auto te vervangen die al paintjobs in het spel heeft zitten. Je moet dan gewoon die texture bestanden vervangen. Wanneer een auto geen standaard paintjobs in het spel heeft zitten, kun je proberen de bestanden gewoon toe te voegen aan gta3.img en ingame te kijken of het spel ze gebruikt. Ik weet echter niet precies of dit automatisch werkt, maar het valt te proberen.

De tuning parts zoals nitro, wielen, bumpers, roof scoops etc zijn gewone .dff model bestanden in gta3.img. Deze kun je vervangen met je eigen .dff bestanden en de parts zijn geïnstalleerd. Bij wielen ligt dit net ietsje anders, maar alle andere tuning parts zijn eenvoudig in gta3.img te vinden. Als je de modelnaam van een tuning part niet weet, kun je kijken in carmods.dat of shopping.dat, waar je ze op een rijtje kunt vinden. Meestal kun je uit de naam van het bestand wel afleiden om welk onderdeel het gaat.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...