Jump to content

Nieuwe Harde schijf in je PS3?

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

Ik heb laatst de oktober uitgave van Power Unlimited gelezen, en ik zag een heel goed berichtje.

Het gaat over hoe je een harde schijf in je PS3 doet. Ik schrijf het over...

Let op: sommige kleine dingetjes heb ik in andere woorden uitgelegt dan het PU deed, maar dit doet niks met de 'operatie'.

Als je ruimte te kort krijgt, is dit iets heel handigs!

Overgeschreven van Power Unlimited oktober

PS3 HD SWAP GUIDE

In drie stappen stappen deze operatie uitvoeren.

Stap 1

Je zult uiteraard eerst moeten beginnen met het uitzoeken van een harde schijf. Ik heb zelf een variant genomen van 250GB gekozen, maar je kunt voor een nog grotere uitvoering gaan mocht je dat willen.

In feite is de PS3 uitgerust met een standaard laptop harde schijf, wat inhoud dat je op zoek bent naar een 2,5 Inch schijf (breedte) met SATA aansluiting. Gelukkig is dit de meest voorkomende, dus heb je keuze zat.

Ik kan je aanraden om voor een 5400RPM versie te gaan.

Stap 2

Vervolgens is het tijd om je aan de PS3 te vergrijpen en deze van de standaard harde schijf te ontdoen. Aan de linkerzijde, of de onderkant als jouw PS3 de hoogte in reikt, zit een plastic klepje dat je met een kleine schroevendraaier of lange nagel kunt loswippen. Vervolgens wordt je begroet door drie schroeven.

Het is de bedoeling eerst de blauwgekleurde schroef te verwijderen, waardoor je met behulp van een metalen clipje een houder met daaraan de harde schijf, naar de voorkant van de PS3 kunt schuiven, om vervolgens het geheel uit de console te trekken.

Stap 3

Nu zit je met de metalen houder, de harde schijf, en de overige twee schroeven in je hand. Je raadt het al, door deze twee te verwijderen kun je de harde schijf en de metalen houder van elkaar scheiden, om vervolgens de nieuwe harde schijf met dezelfde twee schroeven aan de houder te bevestigen..

Zonder broodkruimels neem ik aan dat je weg terug naar de PS3 wel weet te vinden, en de harde schijf inclusief houder met de blauwe schroef weer op zijn oorspronkelijke plaats weet te krijgen. Het plastieken klepje moet de hele boel vervolgens weer afsluiten.

Eind goed, Al goed

Als je nu de PS3 aanzet, hoort deze automatisch de nieuwe harde schijf te herkennen en te formatteren en klaar te stomen voor gebruik. Het mooie is namelijk dat de firmware waarmee je PS3 navigeert op apart flashgeheugen en staat en je dus verder geen rare capriolen hoeft uit te halen om jouw PS3 na deze operatie uit narcose te halen. Simpel toch?

Back-up

Het kan natuurlijk zo zijn dat je net als ik al de nodige savegames op je harde schijf heb staan die je niet kwijtwilt. Gelukkig zijn deze makkelijk naar de nieuwe harde schijf te transporteren doormiddel van een USB stick. Dat doe je als volgt:

Steek je USB-stick in een van de USB poorten.

Ga naar 'savedata' of 'save data Utility' die je onder de game tab vind in het Playstation hoofdmenu.

Ga naar de gewenste savegames en druk vervolgens op 'kopieëren'.

Als je klaar bent, haal je de USB stick uit de USB poorten en kan je het transporteren naar een eventueel nieuwe harde schijf.

Let Op! Als je een Back-up wilt maken van je savegames, moet je dat vóór je de harde schijf gaat verwisselen doen!

Groeten,

FF

Bewerkt: door FireFighter
Geplaatst:

Straks maak je dat artikel af en dan? Wat moeten wij er dan mee? Ik kan het zo weer verwijderen wegens het letterlijk plaatsen van een artikel. Het lijkt me daarom handig om te vertellen wat het doel is van dit topic en in plaats van het hele artikel zou ik een kleine samenvatting en bronvermelding plaatsen. ;)

Geplaatst:

Even voor de duidelijkheid. Een 2,5 inch hardeschijf staat ook wel bekend als een laptop hardeschijf. Deze zijn dus kleiner dan nomale computer/server hardeschijven (deze zijn 3,5 inch).

Laptop hardeschijven komen minder voor dan normale hardeschijven, maar ze zijn inderdaad wel makkelijk te verkrijgen.

Zover ik weet kan elke 2,5 Inch SATA hardeschijf in je PS3 worden geduwd. In het boekje van je PS3 staat uitgelegd hoe dit moet. Je kan je HD dus vervangen zonder dat je garantie verloopt!

Geplaatst:
Straks maak je dat artikel af en dan? Wat moeten wij er dan mee? Ik kan het zo weer verwijderen wegens het letterlijk plaatsen van een artikel. Het lijkt me daarom handig om te vertellen wat het doel is van dit topic en in plaats van het hele artikel zou ik een kleine samenvatting en bronvermelding plaatsen. ;)

Er staat toch dat hij het uit de Power Unlimited heeft en de quote tags zijn nog niet af. Het is voor iedereen met een PS3 handig om dit te weten. En ook is het fijn om alle details te weten dus een samenvatting lijkt me niet zo handig.

Geplaatst:
(...) Er staat toch dat hij het uit de Power Unlimited heeft en de quote tags zijn nog niet af. Het is voor iedereen met een PS3 handig om dit te weten. En ook is het fijn om alle details te weten dus een samenvatting lijkt me niet zo handig.

a) Als je het wil weten, kan je de Power Unlimited kopen. Het is immers de oktoberuitgave.

b) Volgens Joriz staat het ook gewoon in je PS3-handleiding.

Maar verder wacht ik op het antwoord van de topicstarter, want ik snap nog even niet het doel van dit topic.

Geplaatst:

Het is af! (Er kunnen enige spel en/of grammatica foutjes in staan, zo ja, meldt het a.u.b even. En waar, kan ik het verbeteren)

Joriz, dat wist ik niet, maarja, is dit extra. Dit is toch ook wel handig...

Thunder, als ik een samenvatting maak, is het nut van dit topic weg. Ik moet juist alle details geven wil je het op de juiste manier uitvoeren.

Dieko, Ik dacht dat ik het wel op tijd af zou hebben, niet dus. Daarom, snap je?

Groeten,

FF

Geplaatst:
(...) Er staat toch dat hij het uit de Power Unlimited heeft en de quote tags zijn nog niet af. Het is voor iedereen met een PS3 handig om dit te weten. En ook is het fijn om alle details te weten dus een samenvatting lijkt me niet zo handig.

a) Als je het wil weten, kan je de Power Unlimited kopen. Het is immers de oktoberuitgave.

Maar verder wacht ik op het antwoord van de topicstarter, want ik snap nog even niet het doel van dit topic.

dat kan niet meer er is nu een nieuwe uitgave gebracht van de pu

Geplaatst:

dat kan niet meer er is nu een nieuwe uitgave gebracht van de pu

Het boekje bij je PS3, die 'Veiligheid en ondersteuning' boekje, pagina 83+84+85 staat het ook hoor ;) .

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...