Jump to content

Game Server Control Panel?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hi,

Ik ben dus van plan om op mijn server wat SA:MP Server te gaan draaien, maar wat is een goed control panel zodat mensen op afstand hun server kunnen starten/restarten/uitzetten en bestanden uploaden?

Het liefst GRATIS!

Ik had al naar TCAdmin en GCPanel (ofzo) gekeken,maar dat is BETALEN. :(

Dusja..

Greetz,Rambo

Geplaatst:

Restarten kan in ieder geval al wel via de Remote Console van SA:MP zelf. Starten en afsluiten is voorzover ik weet bij de meeste andere hosts ook niet mogelijk.

Met de server console hebben ze de mogelijkheid voor restart, daarnaast zou ik een FTP-server opzetten, met behulp van bijvoorbeeld WinFTP-server.

Op die manier kunnen mensen zelf game-modes, filterscript enz. naar je server uploaden.

Wel zou ik er een herstart-script op zetten dat de SA:MP servers bij een crash automatisch weer herstarten.

Er zijn ongetwijfeld meer goede oplossingen voor het op afstand beheren van de server, maar ik heb geen flauw idee hoe dat werkt, waar je die kunt halen enz.

• 2 weken later...
Geplaatst:
Hi,

Ik ben dus van plan om op mijn server wat SA:MP Server te gaan draaien, maar wat is een goed control panel zodat mensen op afstand hun server kunnen starten/restarten/uitzetten en bestanden uploaden?

Het liefst GRATIS!

Dusja..

Greetz,Rambo

Check sa-mp.co.uk

Daar heb ik ook een gratis hoster gevonden, maar je moet wel uitkijken, ivm dat sommige mensen alleen de server van je willen stelen.

Take Care!

• 3 weken later...
Geplaatst:
Hi,

Het liefst GRATIS!

Dusja..

Greetz,Rambo

Check sa-mp.co.uk

Daar heb ik ook een gratis hoster gevonden, maar je moet wel uitkijken, ivm dat sommige mensen alleen de server van je willen stelen.

Take Care!

Sowieso altijd alleen .amx files naar servers sturen. En ergens duidelijk credits vermelden. Dan zal je script niet zo snel gestolen worden omdat ze simpelweg niet aan kunnen passen.

Geplaatst:

Wel eerst lezen he :puh:

Topicstarter zoekt niet een host waar hij zijn server kan laten draaien, maar wil ZELF servers draaien voor anderen.

• 2 weken later...
Geplaatst:
hoe kan ik dan bv de remote console gebruiken om iemand te unbanen?

In de console type je ban [id] voor het bannen van iemand in de server of banip [ipadres] voor het bannen van een willekeurig ip-adres

Om te zien wie welk id en ip-adres heeft type je players

Volledig lijst met commando's die je in de remote console kunt gebruiken vind je hier (helemaal onderaan de pagina)

Ingame gebruik je /rcon voor ieder command, maar als je in de remote console zelf typt niet.

Geplaatst: (bewerkt)

Hij wil juist iemand unbannen :7 Je zult iemand zijn IP moeten weten, wil je iemand unbannen door middel van het commando /rcon unban [iP-adres]. In de remote-console zal dat dus zonder '/rcon' gaan, en kan je denk ik gewoon unband [iP-adres] typen.

Bewerkt: door VWO-er
Geplaatst:
Hij wil juist iemand unbannen :7 Je zult iemand zijn IP moeten weten, wil je iemand unbannen door middel van het commando /rcon unban [iP-adres]. In de remote-console zal dat dus zonder '/rcon' gaan, en kan je denk ik gewoon unband [iP-adres] typen.

erg bedank ;:) mischien ook een commando om de server te restarten na een error?

Geplaatst: (bewerkt)

Restarten in-game doe je met /rcon gmx, misschien kun je beter een kijkje nemen bij /rcon cmdlist.

Bewerkt: door Scofield6

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...