gammie_ Geplaatst: 25 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2008 Tot mijn verbazing nog geen topic over dit probleem op het forum gevonden. Dus leek mij dit wel een nuttige mededeling, aangezien ik het zelf al bijna vergeten was mijn Windows XP weer is even te update. Na aanleiding van het nieuws prgramma Editie NL, die vrijdag met het bericht kwam dat er een beveiligings lek zou zijn bij Microsoft, waarin het om een fout zou gaan in Windows. Hierdoor loopt het risico dat de computer van buitenaf bestuurd zou kunnen worden. Hier het nieuws bericht van Nu.nl (23 oktober): Microsoft verspreidt urgente update AMSTERDAM - Normaal verspreidt Microsoft elke tweede dinsdag van de maand updates voor zijn producten, zodat systeembeheerders op de komst van de zogenoemde 'patches' zijn voorbereid. Alleen bij acute, ernstige beveiligingsproblemen wijkt het bedrijf van dat schema af. Kritiek Microsoft classificeert het lek dat donderdag gedicht wordt als 'kritiek' voor Windows 2000, Windows XP en Windows Server 2003. Kritieke lekken kunnen door kwaadwillenden op afstand worden geëxploiteerd. Ook Windows Vista en Windows Server 2008 zijn getroffen, maar daar geldt het lek als 'belangrijk', een risicocategorie lager. De updates worden vanaf 19 uur Nederlandse tijd via de automatische updatefunctie van Microsoft verspreid. Bron: nu.nl/Microsoft verspreidt urgente update Reageren
Fedmas Geplaatst: 25 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2008 :O ben ik blij dat ik altijd braaf update. Reageren
Dieko Geplaatst: 25 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2008 :O ben ik blij dat ik altijd braaf update. Ik heb maar een keer van mijn leven mijn pc geupdate Reageren
.Senne Geplaatst: 25 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2008 :O ben ik blij dat ik altijd braaf update. Ik heb maar een keer van mijn leven mijn pc geupdate updates van windows gebeuren meestal automatisch, tenzij naar een volgend service pack ofzo. andere updates beginnen meestal automatisch, met een geel icoontje onderaan in je startbalk, of nadat je de pc hebt afgesloten (dan blijft ie nog even aanstaan, en installeert ie de updates.) één keer in je leven is dus zo goed als onmogelijk zolang ik zelf nog met m'n muis kan bewegen en met m'n eigen toetsenbord kan typen, lijkt het me niets om me zorgen over te maken Reageren
K.O. Geplaatst: 25 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2008 zolang ik zelf nog met m'n muis kan bewegen en met m'n eigen toetsenbord kan typen, lijkt het me niets om me zorgen over te maken Nou ik heb net even de technische details doorgelezen (klik) en het zou best eens kunnen dat je binnenkort de wil over je muis en toetsenbord kwijt bent. Althans, als een goede hacker een mooie worm kan programmeren en erin slaagt wat code uit te voeren op jouw computer. Natuurlijk zit je met slechts een simpel iets als een FireWall al een heel stuk veiliger, maar het risico blijft natuurlijk.Weet ik ook gelijk wat die update was die mij gisteren ervan verhinderde rustig Spore te kunnen spelen. Om de 5 minuten haaldie ie me eruit om te laten weten dat ik de PC opnieuw moest opstarten. Daar had ik geen zin in, dus bleef ik ff doorgaan. Nouja heb de tijd inmiddels maar veranderd naar 15 min.. Reageren
.Senne Geplaatst: 25 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2008 oh, maar ik heb windows defender, AVG ( ) en Malwarebytes, dus ik ben vrij gerust al zou het wel kl*te zijn moest het gebeuren, want ik heb net m'n windows moeten herinstalleren door een virus dat niet weg te krijgen was . Reageren
gammie_ Geplaatst: 25 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 25 oktober 2008 updates van windows gebeuren meestal automatisch, tenzij naar een volgend service pack ofzo.andere updates beginnen meestal automatisch, met een geel icoontje onderaan in je startbalk, of nadat je de pc hebt afgesloten (dan blijft ie nog even aanstaan, en installeert ie de updates.) Daar ging ik meestal ook vanuit, zo heeft mijn pc donderdag avond ook nog zogenaamd automatische updates uitgevoerd. Maar toch blijkbaar niet de ''pleister van Microsoft'' (oftewel die urente update) meegenomen in het update. Bij mij gebeurt het op een of andere manier, dat hij niet zo snel meer automatisch update. Dus je kan beter toch altijd maar even voor de zekerheid onder menu start > Windows Update aanklikken, zo weet je altijd zeker dat je pc ook écht alle updates installeert. zolang ik zelf nog met m'n muis kan bewegen en met m'n eigen toetsenbord kan typen, lijkt het me niets om me zorgen over te maken En als eenmaal het probleem zich voordoet, mag je maar hopen dat je het nog kan fixen. Troep en virussen kun je nog altijd beter voorkomen dan genezen Reageren
max_gtafreak Geplaatst: 25 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2008 Ik heb automatisch update zo ver****** dat ik hem niet meer kan aanzetten dus zal ik maar van de website downloaden. Reageren
.Senne Geplaatst: 25 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2008 ik heb zonet ook maar windows update gerund, en hij heeft de patch geïnstalleerd denk ik hopen dat alles nu safe is eh Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.