Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een vraag: Hoe maakt je in 3ds max een goede weg op een eiland die je ook vaak ik eigen gemaakte steden ziet ??

• 2 weken later...
Geplaatst:

Another try then, al 8 dagen geen post, niet dat ik ongeduldig ben maar ik wil gewoon nog een keer vragen hoe het echt goed werkt

Geplaatst: (bewerkt)
Als ik het goed begrijp wil je dus een weg moddelen? word het niet gemaakt met een texture...
Als je het zelf niet weet zie ik geen reden om te posten, maar dat kan aan mij liggen.

Jozz, als ik je goed begrijp wil je in 3D Studio Max een stuk weg moddelen dat gelijk is aan de reeds gebruikte stukken weg, om op je eigen eiland te gebruiken? Laat ik je eerst even vragen, waarom je dan in hemelsnaam dat stuk weg alsnog wilt moddelen? Zoals je zelf al aangeeft bestaan er al stukken weg die door het spel gebruikt worden. Het is veel eenvoudiger als jij gewoon dezelfde models gaat gebruiken voor je mod, in plaats van ze opnieuw from scratch te gaan maken. Met tools als MEd of handmatig met IPL/IDE's kun je relatief eenvoudig het stuk weg op een andere locatie (andere coördinaten) 'spawnen'. Het zal even passen en meten zijn om het stuk op exact de goede plek te plaatsen, maar het lijkt mij niet nodig om zelf nieuwe models te maken.

Als je kijkt naar het spel zie je dat de bestandsnamen van stukken weg lijken op 'Roads03_LAw2.dff' met 'law2_roadsb.txd'. In gta3.img kun je eenvoudig alle stukken weg vinden, zoek bijvoorbeeld gewoon naar 'roads'. Dan kun je ingame of in 3dsmax kijken welk stuk weg de juiste vorm heeft, die jij het best kunt gebruiken. Dit spawn je dan op de locatie van jouw eiland.

Edit @ hieronder: Sorry Sa_bulldog, ik zie dat ik je opmerking niet helemaal goed begrepen heb. In mijn ogen zijn modellen en texturen twee verschillende dingen, ook al hebben ze zeker met elkaar te maken. Aangezien Jozz het had over het modellen van een weg, ging er min of meer van uit dat hij het texture-gedeelte wel wist en dus specifiek informatie vroeg om het gebruik van 3DSMax. Daar zei je niks over, dus vandaag. Mijn excuses.

Bewerkt: door K.O.
Geplaatst:
Als ik het goed begrijp wil je dus een weg moddelen? word het niet gemaakt met een texture...
Als je het zelf niet weet zie ik geen reden om te posten, maar dat kan aan mij liggen.

Ja Denk het wel ja want zoals je ziet vraag ik daar iets en geef ik geen antwoordt op zijn vraag... en ik zeg nog wordt dat niet met textures gedaan ?

Maar toch bedankt voor de Reactie :Y

Geplaatst:

Een model wordt altijd gemaakt met textures. Je modelt zelf de vorm van de weg, dus de breedte, de lengte, de hoek van de eventuele bocht. Dit betreft meestal een vlakke "plane" zoals het in 3ds max wordt genoemd. De stoep is natuurlijk een verhogen, als ik het zo uit me hoofd goed zeg een verhoging van 0.013 coordinaten op de Z-as.

Daaroverheen gooi je een texture om de streep op het wegdek te creëeren en klaar is kees1971!

Voor meer informatie over hoe je zoiets moet maken zoek je even Bradley's tutorial op in de Master Tutorial List (zie bovenaan dit subforum). In zijn tutorial laat hij zien hoe je een eiland moet maken en komen ook de wegen aan bod!

Geplaatst: (bewerkt)

ok dank je wel, het probleem was eigenlijk dat ik meestal boxen gebruikt maar dat ligt dan allemaal hoger dan het oppervlakte van het eiland

alleen die link werkt niet meer in dat topic van bradley h

Bewerkt: door Jozz
Geplaatst:
Een model wordt altijd gemaakt met textures. Je modelt zelf de vorm van de weg, dus de breedte, de lengte, de hoek van de eventuele bocht. Dit betreft meestal een vlakke "plane" zoals het in 3ds max wordt genoemd. De stoep is natuurlijk een verhogen, als ik het zo uit me hoofd goed zeg een verhoging van 0.013 coordinaten op de Z-as.

Daaroverheen gooi je een texture om de streep op het wegdek te creëeren en klaar is kees1971!

Voor meer informatie over hoe je zoiets moet maken zoek je even Bradley's tutorial op in de Master Tutorial List (zie bovenaan dit subforum). In zijn tutorial laat hij zien hoe je een eiland moet maken en komen ook de wegen aan bod!

kijk top.. hierbij even aan toevoegen dat ik gewend ben aan emergency 4 waar de gehele map bestaat uit een texture dat dat de reden is dat ik dacht dat dit bij GTA ook zo zou zijn misschien een beetje tevlug geoordeeld!

Maar als zodoende leert men :cya:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...