Naudin Geplaatst: 29 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2008 Hallo allemaal, Ik wil binnenkort nieuwe onderdelen voor mijn pc gaan kopen. (Ik heb hier ervaring mee) Dit bestaat dus uit een videokaart en een processor. Als videokaart wil ik het liefst een Ati, maar is de HD3870 nog goed of moet ik toch echt een HD4850 kopen? Of moet ik misschien zelfs voor Nvidia gaan? Als maximale budget voor mijn videokaart heb ik €200. Als processor wil ik de best verkrijgbare processor voor mijn socket (AM2) kopen, dit is de AMD Athlon X2 6500+. Deze is nog niet uit, enig idee wanneer deze uitkomt? Nu lees ik op sommige sites dat deze voor socket AM2+ is en maar 2,3 Ghz heeft! Graag wat meer duidelijkheid hierover dus. Nu vraag ik mij ook af of mijn 350 Watt voedinkje wel genoeg is.. En of alles wel in mijn kast past, aangezien ik niet zo'n mega kast heb. Graag advies Alvast bedankt, Naudin Reageren
Galiorix Geplaatst: 29 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2008 Ik zou uiteraard voor een kaart uit de 4k serie van ATi gaan, omdat die een stuk goedkoper zijn als vergelijkbare kaarten van nVidia, en een goede prijs/prestatie verhouding hebben. Het klopt dat er al een 6500+ versie uit is van de AMD Athlon X2 serie, maar die is alleen voor het AM+ socket, wat dus inhoud dat je hem niet op je huidige socket kan plaatsen. Ik weet verder niks over de releasedates van processoren, ik zou zelf gewoon de krachtigste nemen op dit moment en dan een goede koeler erop, en dan gewoon overclocken totdat 'ie even snel of misschien wel sneller is als de 6500+. 350 Watt is relatief weinig, maar ik denk dat het wel zou moeten lukken. Dat neemt niet weg dat ik je adviseer om een krachtigere voeding te nemen (450 Watt en krachtiger), omdat er toch kans is op uitval bij volledige belasting (bijvoorbeeld tijdens het gamen). In feite zou alles in principe gewoon in je kast moeten passen, maar zorg er wel voor dat er genoeg ruimte over is voor lucht om te blijven bewegen, zodat het in je kast niet te warm wordt. Reageren
wesley123 Geplaatst: 29 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2008 (bewerkt) Er is al een 5600+ voor de AM2 uit hoor, ik heb er namelijk zlef een. Hij draait op 2.9 ghz en als je een goede koeler erbij koopt zou je hem kunnen overklocken tot over de 3GHz zonder problemen. Je kunt het beste voor een ATI gaan en voor geheugen zou ik 4x 1GB nemen van DDR2-800. De 5600+ is dus gewoon uit. @Hieronder; Oeps fout gelezen Bewerkt: 29 oktober 2008 door wesley123 Reageren
Galiorix Geplaatst: 29 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 29 oktober 2008 Er is al een 5600+ voor de AM2 uit hoor, ik heb er namelijk zlef een. Hij draait op 2.9 ghz en als je een goede koeler erbij koopt zou je hem kunnen overklocken tot over de 3GHz zonder problemen. Je kunt het beste voor een ATI gaan en voor geheugen zou ik 4x 1GB nemen van DDR2-800.De 5600+ is dus gewoon uit. Het gaat duidelijk over de 6500+, waarom begin je dan over een 5600+? Waarschijnlijk zijn ze met de 6500+ voor het AM2+ platform gekomen, zodat er een budget processor is. Stel: je wil graag quad core, maar je hebt nog niet genoeg geld, maar de computer moet er wel komen.... Dan kan je gewoon deze goedkopere processor pakken met een quad core compatible moederbord, en dan kan je nog even doorsparen voor een quad core processor. Reageren
Naudin Geplaatst: 30 oktober 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 30 oktober 2008 (bewerkt) Dan is dit wat ik wil gaan kopen. Met wat voor processor van Intel kan ik de 6000+ vergelijken? Ik hoop dat ik hiermee GTA IV en dat soort spellen op het hoogst kan spelen. Bewerkt: 6 november 2008 door Naudin Reageren
Naudin Geplaatst: 6 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 6 november 2008 (bewerkt) *BUMP* Is dit een high-end systeem waarmee ik de laatste spellen op het hoogst kan spelen? (Ik ga dus ook nog overklokken) Bewerkt: 6 november 2008 door Naudin Reageren
.Sharingan Geplaatst: 6 november 2008 Rapport Geplaatst: 6 november 2008 *BUMP*Is dit een high-end systeem waarmee ik de laatste spellen op het hoogst kan spelen? (Ik ga dus ook nog overklokken) Ik heb er eigenlijk niet zo'n verstand van, maar als je al een redelijk 'dikke' PC hebt, waarom overklokken ? Kan je op den duur toch alleen maar je hardware beschadigen ? Reageren
Naudin Geplaatst: 6 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 6 november 2008 *BUMP*Is dit een high-end systeem waarmee ik de laatste spellen op het hoogst kan spelen? (Ik ga dus ook nog overklokken) Ik heb er eigenlijk niet zo'n verstand van, maar als je al een redelijk 'dikke' PC hebt, waarom overklokken ? Kan je op den duur toch alleen maar je hardware beschadigen ? Met goede koeling zal er niets beschadigen hoor! En het is natuurlijk nooit weg om gratis je prestaties op te krikken! Reageren
SamShine Geplaatst: 6 november 2008 Rapport Geplaatst: 6 november 2008 Dat is een low/mid -end PC. Met High-end moet je tegenwoordig gaan denken aan een XQ9550, 4GB DDR3 en een GTX 280 XXX. En dan binnnekort nog i7, word lekker betaalbaar. Maar hiermee moet je best wat nieuwe games op medium/high kunnen spelen. Een 6500+ is het beste te vergelijken met een E5200/E7200. ^^ Reageren
Naudin Geplaatst: 7 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 7 november 2008 Dat is een low/mid -end PC. Met High-end moet je tegenwoordig gaan denken aan een XQ9550, 4GB DDR3 en een GTX 280 XXX. En dan binnnekort nog i7, word lekker betaalbaar. Maar hiermee moet je best wat nieuwe games op medium/high kunnen spelen. Een 6500+ is het beste te vergelijken met een E5200/E7200. ^^ Ik denk toch dat het zeker mid-end is hoor. Maar ik bedoel waarmee je de 6000+ kunt vergelijken, en niet de 6500+ Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.