Sprunk Geplaatst: 30 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 30 oktober 2008 Hallo, Ik ben bezig met een website. Ik heb in PS een mooie lay-out gemaakt, en ik heb deze in stukjes gehakt met de slice tool. Maar als ik ze nu in Prontpage zet, kun je er geen tekst overheen zetten. Weet iemand hoe je die lay-out zeg maar naar de achtergrond verplaatst, zodat je er tekst overheen kan zetten. En heeft iemand een HTML code voor een tekst box. De tekst past nu niet in mijn lay-out, en dat is dus niet mooi. Dus weet iemand een code zodat je je tekst kan laten scrollen, zonder dat je de layout mee laat scrollen. Dus net als hier op het forum als je een lang bericht typt, verschijnt er een schuifbalk. Groeten, Sprunk Reageren
Venzio Geplaatst: 30 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 30 oktober 2008 Ik denk niet dat je hem dan goed ''in stukken gehakt'' ik kan het wel ik doe het samen met nog iemand anders, het is dan voor een begin, maar anders kan ik je niet helpen.. Reageren
Remi-X Geplaatst: 31 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2008 (bewerkt) CSS, dat blijft de beste style maker. (er is ook geen ander maarjah). Want zoals ik nu lees gebruik je gewoon een plaatje. snijd m uit en laatst hem in tabellen. Op die manier is het BIJNA zo goed als onmogelijk om een website te maken. Dus CSS, waar je veel kan leren op W3Schools, dat is de beste oplossing voor jouw porpbleem. Dan maak de de zogenaamde div's, plaatst ze in je html en klaar is kes. In die divs plaats je tekst met je plaatje op de achtergrond. Zonder problemen eroverheen schrijven. Ik raad dit je echt aan! En over je tekst, dat zou je met een iframe kunnen doen. Dan moet je DMV je CSS wel een beetje de randjes van de iframe wegwerken maar als je CSS doorhebt lukt dat wel. Houd er wel rekening mee dat als je een Iframe gaat gebruiken dat je ook de goede links moet instellen. Dus <a href="link" target="_plaats"> Want een iframe is een extra pagina, dus je zal index.html hebben met layout, en home.html met je tekst. Hier heb je iframe code: <iframe src="home.html"> Jouw browser is zodanig ingesteld dat het geen frames kan bekijken. Sorry, maar lekker voor je! Dit zal de alternatieve tekst zijn als iemand geen frames kan zien. </iframe> Hopelijk heb je er wat aan! Bewerkt: 31 oktober 2008 door Remi-X Reageren
iefen Geplaatst: 31 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2008 als je in frontpage de codes gebruikt is dit de code voor achtergrond(html) <body bgcolor="#hierdekleurcode"> bij hierdekleurcode kan je één van deze codes gebruiken: http://home.concepts-ict.nl/~michael1/bgcolors.html Warining: laat het hekje staan anders werkt de code niet als je een plaatje als achtergrond wil dan gebruik je deze code: <BODY BACKGROUND="hierdenaamvanjeplaatje.gif"> het hoeft niet persé *.gif te zijn het kan ook dit zijn: <BODY BACKGROUND="hierdenaamvanjeplaatje.jpeg"> a.u.b Reageren
Sprunk Geplaatst: 1 november 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 1 november 2008 Oke bedankt, ik zal kijken wat ik ermee kan Reageren
iefen Geplaatst: 5 november 2008 Rapport Geplaatst: 5 november 2008 zeg maar als het gelukt is! >>> Door Thundercover: Dat merken we vanzelf wel, daar hoef jij niet het hele topic voor te bumpen. <<< Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.