Jump to content
Joriz

Grand Theft Auto IV PC release uitgesteld!

tn_gallery_1_50_69082.jpg
Zojuist heeft IGN op hun website bekend gemaakt dat Grand Theft Auto 4 is uitgesteld. In een kort nieuwsbericht wordt gemeld dat de uitgave van de PC versie van GTA4 in Amerika is uitgesteld tot dinsdag 2 december 2008. De reden van het uitstellen heeft Rockstar Games niet bekend gemaakt, al is het denkbaar dat ze de uitgave dichter bij de kerst willen doen aangezien dan de verkoop van consumentenwaar in Amerika zeer hoog is.
Wel goed nieuws is dat IGN tevens de officiële systeemeisen voor GTA4 bekend heeft gemaakt. Opvallend is dat de systeemeisen redelijk hoog zijn en dat je dus minimaal een processor met 2 kernen in je computer nodig hebt en ook aardig wat werkgeheugen.
Minimale systeemeisen:
  • Besturingssysteem: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3
  • Processor: Intel Core 2 Duo 1.8Ghz, AMD Athlon X2 64 2.4Ghz
  • Werkgeheugen: 1.5GB
  • 16GB vrije hardeschijfruimte.
  • Videokaart: 256MB NVIDIA 7900 / 256MB ATI X1900

Aanbevolen systeemeisen:

• Besturingssysteem: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3
  • Processor: Intel Core 2 Quad 2.4Ghz, AMD Phenom X3 2.1Ghz
  • Werkgeheugen: 2 GB (Windows XP) 2.5 GB (Windows Vista)
  • 18 GB vrije hardeschijfruimte.
  • Videokaart: 512MB NVIDIA 8600 / 512MB ATI 3870

Over het uitstellen van GTA4 in Nederland is op dit moment nog niets bekend al verwacht ik dat hierover binnenkort ook (uitstel) nieuws zal volgen. Houd GTAGames.nl in de gaten om ook up to date te blijven over Nederlands GTA4 nieuws.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Recommended Posts

Zal de mijne doen ?

ik ken mijn systeem gegevens niet van buiten en ik zit nu ook niet op mijn gaming pc, maar het is ongeveer dit:

3 gig RAM

2,4 gigahertz intel core 2 duo

512 ram videokaartje

Als ie dat aankan, kan ik dan ook op volledige graphics enzo spele zonder al teveel stotteringen in het beeld enzovoort ?

Tja, wij weten niet wat voor '512 ram videokaartje' je hebt... Merk + type en wij weten hier al een stuk meer. ^_^

van Nvidia. Ik weet niet welk type, ik zal strax eens kijken als ik terug thuis ben.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Hallo

Ik heb geen verstand van computers en daarom vraag ik jullie hulp. Sinds kort hebben we een nieuwe computer en nu vraag ik me af of ik GTA IV aan kan op de pc. Zover ik er zelf achter kon kome lukt het denk ik wel maar ik vraag het toch voor de zekerheid even.

Microsoft XP

Professional

Versie 2002

Service Pack 3

Inter Core 2 Duo CPU

e6750 @ 2.66 Ghz

Kloksnelheid 2.67 Ghz / 3,24 Gb

NVIDIA Geforce 8600 GTS 256 Mb

300 Gb opslagruimte

64 Bit scherm (of hoe je het ook schrijft ;))

Heb ik nu genoeg info gegeven? Ik hoor het wel. :tu:

Owja, wat is dan mijn RAM geheugen? Is dat die 3,24 Gb? Alvast bedankt!

64 Bits scherm :? Je RAM geheugen is die 3,24Gb ja. Je processor is prima, maar je videokaart is onder de maat. Koop een nieuwe ;).

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Hallo

Ik heb geen verstand van computers en daarom vraag ik jullie hulp. Sinds kort hebben we een nieuwe computer en nu vraag ik me af of ik GTA IV aan kan op de pc. Zover ik er zelf achter kon kome lukt het denk ik wel maar ik vraag het toch voor de zekerheid even.

Microsoft XP

Professional

Versie 2002

Service Pack 3

Inter Core 2 Duo CPU

e6750 @ 2.66 Ghz

Kloksnelheid 2.67 Ghz / 3,24 Gb

NVIDIA Geforce 8600 GTS 256 Mb

300 Gb opslagruimte

64 Bit scherm (of hoe je het ook schrijft ;))

Heb ik nu genoeg info gegeven? Ik hoor het wel. :tu:

Owja, wat is dan mijn RAM geheugen? Is dat die 3,24 Gb? Alvast bedankt!

64 Bits scherm :? Je RAM geheugen is die 3,24Gb ja. Je processor is prima, maar je videokaart is onder de maat. Koop een nieuwe ;).

Ik zei toch al dat ik niet veel van computers weet;). Maar is het niet zo dat mijn videokaart aan de minimale systeemeisen voldoet? Kan ik GTA IV wel spelen? Zoja op de minimale of maximale eisen?

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

... NVIDIA Geforce 8600 GTS 256 Mb...
...maar je videokaart is onder de maat. Koop een nieuwe ;) .
Er is niets mis met die videokaart, die voldoet aan de minimale systeemeisen (niet aan de aanbevolen systeemeisen, maar die volstaat iig wel). :7

@ hieronder: Daar werd toch niet om gevraagd, hij vroeg of hij met zijn pc GTA IV kan spelen, en dat kan. :cab:

Bewerkt: door _KoE_Mzungu

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Er is niets mis met die videokaart, die voldoet aan de minimale systeemeisen. :7

Ach joh, die hele 8600 serie is naar mijn mening gewoon bagger. Neem gewoon voor een eurotje of 100 een leuke ATi kaart en je kan weer een flinke tijd vooruit.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Er is niets mis met die videokaart, die voldoet aan de minimale systeemeisen (niet aan de aanbevolen systeemeisen, maar die volstaat iig wel). :7

@ hieronder: Daar werd toch niet om gevraagd, hij vroeg of hij met zijn pc GTA IV kan spelen, en dat kan. :cab:

Bedankt man. ;) Weet je toevallig ook of ik het fatsoenlijk kan spelen? Goede kwaliteit, geen haperingen etc.?

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Bedankt man. ;) Weet je toevallig ook of ik het fatsoenlijk kan spelen? Goede kwaliteit, geen haperingen etc.?
Je videokaart is waarschijnlijk het 'minste' onderdeel van je pc, dus je kan het hoogstwaarschijnlijk niet met maximale instellingen spelen. Ik zou zeggen: probeer het eerst uit (na 3 december) dan kan je daarna altijd nog besluiten om een betere video-kaart te kopen.

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

hejlaa ;; ik ben nu gta IV aantafhalen voor pc en ik weet niet zeker da die op m'n pc gaat werken . want ikheb schrik van mijn videokaart mijn videokaart is HP w2007 Wide LCD Monitor op NVIDIA GeForce 8500 GT is dit genoeg AUB k wil zo snel mogelijk antwoort , en kijk es hier na op deze onderstaande foto.

en tot kijk...

post-103034-1226434506_thumb.jpg

Bewerkt: door zode67

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Er staat dat de minimum eisen voor GTA IV voor de videokaart 256MB NVIDIA 7900 / 256MB ATI X1900 is. De aanbevolen systeemeisen geeft aan 512MB NVIDIA 8600 / 512MB ATI 3870. Alle eisen bij mij zijn wel goed om de aanbevolen systeemeisen te halen maar ik heb alleen een NVIDIA 8600 256 Mb. Zit ik nu meer tegen de minimale eisen of toch bij de aanbevolen omdat ik wel een 8600 heb? Ik hoop dat iemand mij kan helpen, dan kan ik eventueel overwegen om een nieuwe te kopen. Al wacht ik denk ik wel totdat ik het zelf getest heb.

Alvast bedankt. ;)

Nog een vraagje: (mischien een stomme vraag, maar heb er echt niet veel verstand van) Wat is beter: een Nvidia Geforce 7600 GS 512 MB of een Nvidia Geforce 8600 GTS 256 MB?

Bewerkt: door GTA-PSV

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Hier dus de volledige specificaties van mijn compie:

Processor: Intel® Core2 CPU 6600 @ 2.40GHz (2 CPUs), ~2.4GHz

Memory: 3326MB RAM

Card name: NVIDIA GeForce 8800 GTS

ff de vraag herhalen: is dit genoeg om GTA4 op volle graphics zonder at teveel stotteringen/lag/... te spelen ?

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Er staat dat de minimum eisen voor GTA IV voor de videokaart 256MB NVIDIA 7900 / 256MB ATI X1900 is. De aanbevolen systeemeisen geeft aan 512MB NVIDIA 8600 / 512MB ATI 3870. Alle eisen bij mij zijn wel goed om de aanbevolen systeemeisen te halen maar ik heb alleen een NVIDIA 8600 256 Mb. Zit ik nu meer tegen de minimale eisen of toch bij de aanbevolen omdat ik wel een 8600 heb? Ik hoop dat iemand mij kan helpen, dan kan ik eventueel overwegen om een nieuwe te kopen. Al wacht ik denk ik wel totdat ik het zelf getest heb.

Alvast bedankt. ;)

Nog een vraagje: (mischien een stomme vraag, maar heb er echt niet veel verstand van) Wat is beter: een Nvidia Geforce 7600 GS 512 MB of een Nvidia Geforce 8600 GTS 256 MB?

Hoe hoger het 'nummer' hoe beter de kaart. Je zit net boven het minimum i.v.m. het geheugen.
Hier dus de volledige specificaties van mijn compie:

Processor: Intel® Core™2 CPU 6600 @ 2.40GHz (2 CPUs), ~2.4GHz

Memory: 3326MB RAM

Card name: NVIDIA GeForce 8800 GTS

ff de vraag herhalen: is dit genoeg om GTA4 op volle graphics zonder at teveel stotteringen/lag/... te spelen ?

Je voldoet aan de minimale systeemeisen, niet aan de aanbevolen systeemeisen. Dus je kan 'm dus waarschijnlijk niet helemaal voluit spelen. Hangt trouwens ook wel een beetje af van de hoeveelheid geheugen op je videokaart (die info geef je niet). De 8800GTS is er volgens mij met 256MB, 320MB en 512MB geheugen. Vergelijk het met de systeemeisen om te zien of je hoog of laag scoort. ^_^

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Dat is niet helemaal waar hoor. :N

Het nummer zegt lang niet alles over een kaart. Een 7800GT bijvoorbeeld maakt gehakt van bijvoorbeeld de 8500GT. Terwijl het nummer van de 8500GT hoger is.

In het geval van GTA_PSV, denk ik dat de 8600GT beter is dan de 7600GS. Hij heeft dan wel meer geheugen, maar de kaart is verouderd, en bovendien is een GS minder goed in games dan een GT. Al zal het verschil klein zijn, kun je beter voor de 8600GT 256 gaan. Het beste kun je gewoon de 512MB versie van de 8600GT nemen, of haal een 8800 kaart in huis.

@ treufeel.

Je kan GTA vast wel spelen op medium denk ik. Het ligt er natuurlijk wel aan of je de 256/320/512/640 MB versie hebt. Ik heb de 320MB versie en speel Crysis ook op medium/high. Geen probleem dus voor jou :N

Dit bericht delen

Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

• Create New...