Jump to content
Joriz

Grand Theft Auto IV PC release uitgesteld!


tn_gallery_1_50_69082.jpg
Zojuist heeft IGN op hun website bekend gemaakt dat Grand Theft Auto 4 is uitgesteld. In een kort nieuwsbericht wordt gemeld dat de uitgave van de PC versie van GTA4 in Amerika is uitgesteld tot dinsdag 2 december 2008. De reden van het uitstellen heeft Rockstar Games niet bekend gemaakt, al is het denkbaar dat ze de uitgave dichter bij de kerst willen doen aangezien dan de verkoop van consumentenwaar in Amerika zeer hoog is.
Wel goed nieuws is dat IGN tevens de officiële systeemeisen voor GTA4 bekend heeft gemaakt. Opvallend is dat de systeemeisen redelijk hoog zijn en dat je dus minimaal een processor met 2 kernen in je computer nodig hebt en ook aardig wat werkgeheugen.
Minimale systeemeisen:
  • Besturingssysteem: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3
  • Processor: Intel Core 2 Duo 1.8Ghz, AMD Athlon X2 64 2.4Ghz
  • Werkgeheugen: 1.5GB
  • 16GB vrije hardeschijfruimte.
  • Videokaart: 256MB NVIDIA 7900 / 256MB ATI X1900

Aanbevolen systeemeisen:

  • Besturingssysteem: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3
  • Processor: Intel Core 2 Quad 2.4Ghz, AMD Phenom X3 2.1Ghz
  • Werkgeheugen: 2 GB (Windows XP) 2.5 GB (Windows Vista)
  • 18 GB vrije hardeschijfruimte.
  • Videokaart: 512MB NVIDIA 8600 / 512MB ATI 3870

Over het uitstellen van GTA4 in Nederland is op dit moment nog niets bekend al verwacht ik dat hierover binnenkort ook (uitstel) nieuws zal volgen. Houd GTAGames.nl in de gaten om ook up to date te blijven over Nederlands GTA4 nieuws.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

sinterklaas is toch alleen maar in iets van 8 landen ofzo in europa? dan hoop ik iniedergeval niet dat het nog verder gaan uitstellen dat ze zeggen we doen hem voor kerst dan word die meer verkocht XD

owja en sinterklaas word het meeste gevierd door kleine kinderen tenzij je een jonger broertje of zusje hebt maar ik zie het zo snel gebeuren dat iemand van 6 ofzo gta 4 gaat spelen:P

Je bekijkt het iets teveel vanuit je eigen (beperkte?) perspectief. Bekijk het vanuit de 'Amerikaanse' ogen van R* .. als ik mij niet vergis wordt 'Thanksgiving' ook begin december gevierd.

Laat maar .. Thanksgving wordt a.s. donderdag gevierd (4de donderdag in november). Misschien was dichterbij Kerstmis de reden. :7 Stuur anders R* een email met je vraag.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

sinterklaas is toch alleen maar in iets van 8 landen ofzo in europa? dan hoop ik iniedergeval niet dat het nog verder gaan uitstellen dat ze zeggen we doen hem voor kerst dan word die meer verkocht XD

owja en sinterklaas word het meeste gevierd door kleine kinderen tenzij je een jonger broertje of zusje hebt maar ik zie het zo snel gebeuren dat iemand van 6 ofzo gta 4 gaat spelen:P

Je bekijkt het iets teveel vanuit je eigen (beperkte?) perspectief. Bekijk het vanuit de 'Amerikaanse' ogen van R* .. als ik mij niet vergis wordt 'Thanksgiving' ook begin december gevierd.

Laat maar .. Thanksgving wordt a.s. donderdag gevierd (4de donderdag in november).

Verder weet ik het ook niet precies, maar het had iets temaken met verkoopcijfers.

Ik denk omdat kerst er aankomt dat mensen het gaan kopen als cadeau, het wordt dan (volgens R*) :duh: meer gekocht.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Nu wil ik ook duidelijkheid ook :7

Ik heb een Pentium 4 3.06 HT processor.. mij RAM geheugen en videokaart en dergelijke zit wel snor, ik kan Far Cry 2 op High en anyti aliasing op x2 draaien..

Dan moet ik GTA IV tog zeker wel aankunnen? :S

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik houd het gewoon op €50,- in de game winkel waar ik hem heb besteld

Ik heb er toch een extratje bij. Ik krijg hem namelijk al op 1 december. _O_

Ik hoef er toch maar de helft voor te betalen. Me vader betaald mee ^_^

Bewerkt: door GTA_MasterNL

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik houd het gewoon op €50,- in de game winkel waar ik hem heb besteld

Ik heb er toch een extratje bij. Ik krijg hem namelijk al op 1 december. _O_

Ik hoef er toch maar de helft voor te betalen. Me vader betaald mee ^_^

Ja nu weten we het wel dat je GTA op 1 december al krijgt..

Mijn systeemeisen zitten verder rond de aanbevolen systeemeisen. Alleen mijn Videokaart is wat minder, maar toch net boven de minimum systeemeisen? GeForce 8600 GTS 256 mb. Zal ik hem dan nog op high kunnen draaien of zal ik het spel op low of medium moeten/kunnen spelen?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik houd het gewoon op €50,- in de game winkel waar ik hem heb besteld

Ik heb er toch een extratje bij. Ik krijg hem namelijk al op 1 december. _O_

Ik hoef er toch maar de helft voor te betalen. Me vader betaald mee ^_^

Ja nu weten we het wel dat je GTA op 1 december al krijgt..

Mijn systeemeisen zitten verder rond de aanbevolen systeemeisen. Alleen mijn Videokaart is wat minder, maar toch net boven de minimum systeemeisen? GeForce 8600 GTS 256 mb. Zal ik hem dan nog op high kunnen draaien of zal ik het spel op low of medium moeten/kunnen spelen?

Ik heb eigenlijk wel dezelfde vraag ik heb namelijk ongeveer dezelfde videokaart. (NVIDIA Geforce 8600 GT 256 MB). Wat gebeurt er eigenlijk als je hem insteld op high? crashed het spel dan?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

ik denk dat je framerate dan (heel) laag word de snelheid dat je spel loopt ik vind zoon 30 tot 40 een goeie framerate(btw dat zijn beelden per seconde) maar sommige mensen vinden 20 nog fijn spelen lijkt me sterk dat je spel zou crashen alleen dan gaat die veel stotteren en dat speelt niet fijn:p

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

ik denk dat je framerate dan (heel) laag word de snelheid dat je spel loopt ik vind zoon 30 tot 40 een goeie framerate(btw dat zijn beelden per seconde) maar sommige mensen vinden 20 nog fijn spelen lijkt me sterk dat je spel zou crashen alleen dan gaat die veel stotteren en dat speelt niet fijn:p

Ik wouw het al eerder vragen maar ik was het vergeten. Waar kan je in je computer zien hoeveel framerate er is?

Bewerkt: door GTA_MasterNL

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

dat is verschillend ligt aan het spel hoe zwaar die is je framerate is zoonbeetje 1000 keer hoger bij gta 1 dan bij crysis al voorbeeld:P crysis is zoonbeetje het zwaarste spel en met de nieuwste videokaarten redelijk te spelen op very high je kan eigelijk alleen een spel vergelijken als ze dezelfde systeem eisen hebben maar dan is het alsnog niet betrouwbaar:P je zou het alleen kunnen weten als gta 4 uit is.

btw je kan je framerate in games ziet met bijvoorbeeld fraps:) maar ik denk dat je met die 8600 gt toch wel op low/medium kan spelen iniedergeval op low

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

ik heb ook een 8600gt maar dan met 512mb geheugen dus zou vast wel op medium lukken. _O_

Processor: amd athlon x2 5000+ 2,6ghz

4 gb ram; 2gb 533mhz en 2gb 800mhz

moet lukken toch?

BTW: Zou het bijna bij alle winkels o zijn dat je ze al 1 december kunt krijgen?

Bijvoorbeeld: intertoys

Greetz

Bewerkt: door berrygosie

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

dat is verschillend ligt aan het spel hoe zwaar die is je framerate is zoonbeetje 1000 keer hoger bij gta 1 dan bij crysis al voorbeeld:P crysis is zoonbeetje het zwaarste spel en met de nieuwste videokaarten redelijk te spelen op very high je kan eigelijk alleen een spel vergelijken als ze dezelfde systeem eisen hebben maar dan is het alsnog niet betrouwbaar:P je zou het alleen kunnen weten als gta 4 uit is.

btw je kan je framerate in games ziet met bijvoorbeeld fraps:) maar ik denk dat je met die 8600 gt toch wel op low/medium kan spelen iniedergeval op low

Ik wil hem mimimaal op medium kunnen spelen, dus ik denk dat ik maar een niewe videokaart ga kopen.

Mijn budget is niet al te hoog. Kan je van ongeveer €100,- een mooie videokaart kopen? Heb het liefst een met minimaal 512MB. Ik heb nu een videokaart met hdmi aansluiting. Zit er nou erg veel verschil in beeldkwaliteit tussen zo een analoge (zo een blauwe kabel) en een hdmi kabel?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Nu wil ik ook duidelijkheid ook :7

Ik heb een Pentium 4 3.06 HT processor.. mij RAM geheugen en videokaart en dergelijke zit wel snor, ik kan Far Cry 2 op High en anyti aliasing op x2 draaien..

Dan moet ik GTA IV tog zeker wel aankunnen? :S

iemand?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Nu wil ik ook duidelijkheid ook :7

Ik heb een Pentium 4 3.06 HT processor.. mij RAM geheugen en videokaart en dergelijke zit wel snor, ik kan Far Cry 2 op High en anyti aliasing op x2 draaien..

Dan moet ik GTA IV tog zeker wel aankunnen? :S

iemand?

Ik wil je best wel helpen alleen ik weet niet wat voor processor je hebt. b.v. dual core of quad core. En wat je processorsnelheid is. ik heb bijvoorbeeld Intel® Core2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz met kloksnelheid (processorsnelheid) 2.4Ghz per core.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.


×
×
  • Create New...