Jump to content
Joriz

Grand Theft Auto IV PC release uitgesteld!


tn_gallery_1_50_69082.jpg
Zojuist heeft IGN op hun website bekend gemaakt dat Grand Theft Auto 4 is uitgesteld. In een kort nieuwsbericht wordt gemeld dat de uitgave van de PC versie van GTA4 in Amerika is uitgesteld tot dinsdag 2 december 2008. De reden van het uitstellen heeft Rockstar Games niet bekend gemaakt, al is het denkbaar dat ze de uitgave dichter bij de kerst willen doen aangezien dan de verkoop van consumentenwaar in Amerika zeer hoog is.
Wel goed nieuws is dat IGN tevens de officiële systeemeisen voor GTA4 bekend heeft gemaakt. Opvallend is dat de systeemeisen redelijk hoog zijn en dat je dus minimaal een processor met 2 kernen in je computer nodig hebt en ook aardig wat werkgeheugen.
Minimale systeemeisen:
  • Besturingssysteem: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3
  • Processor: Intel Core 2 Duo 1.8Ghz, AMD Athlon X2 64 2.4Ghz
  • Werkgeheugen: 1.5GB
  • 16GB vrije hardeschijfruimte.
  • Videokaart: 256MB NVIDIA 7900 / 256MB ATI X1900

Aanbevolen systeemeisen:

  • Besturingssysteem: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3
  • Processor: Intel Core 2 Quad 2.4Ghz, AMD Phenom X3 2.1Ghz
  • Werkgeheugen: 2 GB (Windows XP) 2.5 GB (Windows Vista)
  • 18 GB vrije hardeschijfruimte.
  • Videokaart: 512MB NVIDIA 8600 / 512MB ATI 3870

Over het uitstellen van GTA4 in Nederland is op dit moment nog niets bekend al verwacht ik dat hierover binnenkort ook (uitstel) nieuws zal volgen. Houd GTAGames.nl in de gaten om ook up to date te blijven over Nederlands GTA4 nieuws.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Hardware voor laptops wordt op maat gemaakt voor de laptop zelf, je kan er nauwelijks nieuwe hardware voor kopen en als het al kan, heb je grote kans dat het niet past. Je hebt toch een laptop? :?
Ja dat klopt ik heb een labtop. Maar waar ligt het probleem dan precies? Als ik dat weet kan ik me er even wat verder in verdiepen voor de zekerheid. :Y
Kan iemand deze vraag alsnog beantwoorden van vele reacties terug? Ik denk datie over het hooft is gezien. ^_^

Alvast bedankt _O_

Aangezien een laptop nogal plat en klein is zijn de onderdelen op maat gemaakt. Een laptop is niet eenvoudig uit te breiden met hardware omdat deze over het algemeen niet worden verkocht als losse onderdelen. Het enige wat wel makkelijk uit te breiden is bij een laptop is het RAM geheugen, let er wel op wat voor soort geheugen er in moet en wat de mogelijkheden zijn qua combinaties en maximale waarde. Maar 'even' een processor vervangen of 'even' een andere grafische kaart erin proppen gaat vaak gewoon niet bij laptops.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Maar als ik het dus goed begrijp ligt het probleem van mijn labtop bij het RAM geheugen? Of ergens anders bij? :?
Nee, het probleem is dat een laptop klein is en de gebruikelijke hardware GROOT. Dat past dus niet. Probeer maar een motorwiel op je fiets te monteren: dat past ook niet. :7

Laptop: moeilijk uit te breiden (klein pc-kastje)

Desktop / Tower: makkelijk uit te breiden (neem maar een hele grote pc-kast, kan je er ook lekker veel inproppen)

PS: Als je het nu nog niet begrijpt moet je over dit onderwerp maar vragen gaan stellen bij een PC-expert in bijvoorbeeld een PC-winkel. Want makkelijker kan het denk ik niet worden uitgelegd.

Edit: Ik heb nog even gezocht naar je specs: de processor en de grafische kaart van jou laptop zijn onvoldoende voor GTA IV, jou laptop volstaat dus niet; RAM geheugen heb je namelijk wel genoeg. Tip: koop een nieuwe PC (geen laptop).

Bewerkt: door _KoE_Mzungu

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik heb een iMac met Mac OSX en Windows XP, 30 gb beschikabaar gesteld voor windows. Ik heb nog maar 1,5 gb vrij... processor en werkgeheugen haal ik wel, besturingssysteem niet, videokaart niet. :N

Nee jongens, dit gaat 'em niet worden!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Maar als ik het dus goed begrijp ligt het probleem van mijn labtop bij het RAM geheugen? Of ergens anders bij? :?
Nee, het probleem is dat een laptop klein is en de gebruikelijke hardware GROOT. Dat past dus niet. Probeer maar een motorwiel op je fiets te monteren: dat past ook niet. :7

Laptop: moeilijk uit te breiden (klein pc-kastje)

Desktop / Tower: makkelijk uit te breiden (neem maar een hele grote pc-kast, kan je er ook lekker veel inproppen)

PS: Als je het nu nog niet begrijpt moet je over dit onderwerp maar vragen gaan stellen bij een PC-expert in bijvoorbeeld een PC-winkel. Want makkelijker kan het denk ik niet worden uitgelegd.

Edit: Ik heb nog even gezocht naar je specs: de processor en de grafische kaart van jou laptop zijn onvoldoende voor GTA IV, jou laptop volstaat dus niet; RAM geheugen heb je namelijk wel genoeg. Tip: koop een nieuwe PC (geen laptop).

Ja ik snap het nu :Y

Maar kost een nieuwe pc ongeveer net zo VEEL als een nieuwe LABTOP?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ja ik snap het nu :Y Maar kost een nieuwe pc ongeveer net zo VEEL als een nieuwe LABTOP?
Weet ik niet, de prijzen vindt ik niet zo interessant, daar moet je zelf maar naar kijken. Maar als over een tijd misschien GTA V uitkomt heb je kans dat je je PC weer moet uitbreiden en dat gaat niet met een laptop (zoals je nu onderhand wel moet weten :7 ) en wel met een desktop. Daarbij is de toestenbord-besturing met een desktop wat eenvoudiger dan met een laptop (iig voor GTA:SA i.v.m. het numerieke gedeelte). Voor spellen heeft een desktop gewoon meer +punten, een laptop is in principe ook niet echt gemaakt om spellen mee te spelen. Maar laat je vooral niet meer hier informeren, experts kunnen dat veel beter en die worden ervoor betaald.

En we dwalen enorm af van het topic. Laten we het vooral hebben over het feit dat GTA IV is uitgesteld (of niet).

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Processor: AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core 4450e 2.3 GHZ

Geheugen: 2048 MB (2x 1024 MB)

Harddisk: 320 GB + extern harddisk 230 Gb

Videokaart 896 MB (max.) nVidia GeForce 8200

ps: als het niet genoeg is wat kan ik er dan nog erbij kopen

ik ga binnekort ook nog 1 gb ram erbij kopen

Bewerkt: door mario-leader

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

http://cgi.benl.ebay.be/GAMER-PC-MSI-E8500...6QQcmdZViewItem

heb een nieuwe pc gekocht deze kan gta iv wel aan lijkt me anders eet ik een bezem op :puh:

Je kan GTA IV zeker aan, maar je werkgeheugen zal er voor zorgen dat het niet op high kan, al is er wel een kans dat het zal gaan. :)

Processor: AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core 4450e 2.3 GHZ

Geheugen: 2048 MB (2x 1024 MB)

Harddisk: 320 GB + extern harddisk 230 Gb

Videokaart 896 MB (max.) nVidia GeForce 8200

ps: als het niet genoeg is wat kan ik er dan nog erbij kopen

ik ga binnekort ook nog 1 gb ram erbij kopen

Je kan het zeker draaien, maar geen hoge kwaliteit.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Processor: AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core 4450e 2.3 GHZ

Geheugen: 2048 MB (2x 1024 MB)

Harddisk: 320 GB + extern harddisk 230 Gb

Videokaart 896 MB (max.) nVidia GeForce 8200

ps: als het niet genoeg is wat kan ik er dan nog erbij kopen

ik ga binnekort ook nog 1 gb ram erbij kopen

Je kan het zeker draaien, maar geen hoge kwaliteit.

Wrong. Videokaart is pure bagger. Gooi er een propere videokaart in.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

http://cgi.benl.ebay.be/GAMER-PC-MSI-E8500...6QQcmdZViewItem

heb een nieuwe pc gekocht deze kan gta iv wel aan lijkt me anders eet ik een bezem op :puh:

Je kan GTA IV zeker aan, maar je werkgeheugen zal er voor zorgen dat het niet op high kan, al is er wel een kans dat het zal gaan. :)

Processor: AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core 4450e 2.3 GHZ

Geheugen: 2048 MB (2x 1024 MB)

Harddisk: 320 GB + extern harddisk 230 Gb

Videokaart 896 MB (max.) nVidia GeForce 8200

ps: als het niet genoeg is wat kan ik er dan nog erbij kopen

ik ga binnekort ook nog 1 gb ram erbij kopen

Je kan het zeker draaien, maar geen hoge kwaliteit.

dankjewel man normaal kwaliteit is genoeg :D:D

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.


×
×
  • Create New...