Jump to content
Joriz

Grand Theft Auto IV PC release uitgesteld!


tn_gallery_1_50_69082.jpg
Zojuist heeft IGN op hun website bekend gemaakt dat Grand Theft Auto 4 is uitgesteld. In een kort nieuwsbericht wordt gemeld dat de uitgave van de PC versie van GTA4 in Amerika is uitgesteld tot dinsdag 2 december 2008. De reden van het uitstellen heeft Rockstar Games niet bekend gemaakt, al is het denkbaar dat ze de uitgave dichter bij de kerst willen doen aangezien dan de verkoop van consumentenwaar in Amerika zeer hoog is.
Wel goed nieuws is dat IGN tevens de officiële systeemeisen voor GTA4 bekend heeft gemaakt. Opvallend is dat de systeemeisen redelijk hoog zijn en dat je dus minimaal een processor met 2 kernen in je computer nodig hebt en ook aardig wat werkgeheugen.
Minimale systeemeisen:
  • Besturingssysteem: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3
  • Processor: Intel Core 2 Duo 1.8Ghz, AMD Athlon X2 64 2.4Ghz
  • Werkgeheugen: 1.5GB
  • 16GB vrije hardeschijfruimte.
  • Videokaart: 256MB NVIDIA 7900 / 256MB ATI X1900

Aanbevolen systeemeisen:

  • Besturingssysteem: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3
  • Processor: Intel Core 2 Quad 2.4Ghz, AMD Phenom X3 2.1Ghz
  • Werkgeheugen: 2 GB (Windows XP) 2.5 GB (Windows Vista)
  • 18 GB vrije hardeschijfruimte.
  • Videokaart: 512MB NVIDIA 8600 / 512MB ATI 3870

Over het uitstellen van GTA4 in Nederland is op dit moment nog niets bekend al verwacht ik dat hierover binnenkort ook (uitstel) nieuws zal volgen. Houd GTAGames.nl in de gaten om ook up to date te blijven over Nederlands GTA4 nieuws.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Ik ga deze week nog even langs een gameshop om het te reserveren als het kan, mijn pc is er toch helemaal klaar voor :D , laatst mijn processor, moederbord en geheugen geupgrade en daarvoor al de videokaart, komt helemaal goed :D .

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dit zijn de systeemeigenschappen van mijn computer:

Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium (32 bits)

CPU: Intel® Core2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz

RAM: 3GB

Videokaart: NVIDIA GeForce 8600 GT

Video RAM: 256 MB / 1.5 GB :? (sommige programma's zeggen 256 MB en andere 1,5 GB)

Pixel Shader Ver. 4.0

Harddisk: Totaal: 500 GB

Vrij: 230 GB

volgens mij kan hij het wel aan maar ik weet het niet zeker. Ik wil het liefst op de recommend requirments spelen en alleen mijn videokaart trekt dat denk ik niet. Weet er iemand een goeie videokaart?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dit zijn de systeemeigenschappen van mijn computer:

Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium (32 bits)

CPU: Intel® Core2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz

RAM: 3GB

Videokaart: NVIDIA GeForce 8600 GT

Video RAM: 256 MB / 1.5 GB :? (sommige programma's zeggen 256 MB en andere 1,5 GB)

Pixel Shader Ver. 4.0

Harddisk: Totaal: 500 GB

Vrij: 230 GB

volgens mij kan hij het wel aan maar ik weet het niet zeker. Ik wil het liefst op de recommend requirments spelen en alleen mijn videokaart trekt dat denk ik niet. Weet er iemand een goeie videokaart?

Ik hoop voor je dat het 1.5GB is :7 (256 is minimum D:)

Voor de rest is het allemaal goed :D

Als je je PC opstart zie je op dat zwarte scherm altijd het type Videokaart en het geheugen (bij mij teminste wel)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Dit zijn de systeemeigenschappen van mijn computer:

Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium (32 bits)

CPU: Intel® Core2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz

RAM: 3GB

Videokaart: NVIDIA GeForce 8600 GT

Video RAM: 256 MB / 1.5 GB :? (sommige programma's zeggen 256 MB en andere 1,5 GB)

Pixel Shader Ver. 4.0

Harddisk: Totaal: 500 GB

Vrij: 230 GB

volgens mij kan hij het wel aan maar ik weet het niet zeker. Ik wil het liefst op de recommend requirments spelen en alleen mijn videokaart trekt dat denk ik niet. Weet er iemand een goeie videokaart?

Ik hoop voor je dat het 1.5GB is :7 (256 is minimum D:)

Voor de rest is het allemaal goed :D

Als je je PC opstart zie je op dat zwarte scherm altijd het type Videokaart en het geheugen (bij mij teminste wel)

Oke ik zal ff kijken, maar ik denk toch dat ie 256 mb heeft, want in een folder waar mij computer in staat, staat in dat ie 256mb heeft. Maar toch bedankt

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

staat anders ook wel aangegeven in het programma gpu-z

Dat programma GPU-Z zegt 256MB :cry: Ik denk dat ik dan dus maar een nieuwe videokaart moet gaan kopen.

Hoe kan het dan dat dxdiag (ook zo een soort programma) zegt dat ie 1.5Gb heeft? Nouja wat voor videokaart is goed? Heb het liefste een met meer dan 512mb en hdmi aansluiting.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik was eigenlijk wel benieuwd naar de prijs van GTA IV. Over het algemeen kom ik op het Internet prijzen tegen van om en nabij de €50,-. Bij Intertoys is die verkrijgbaar voor €48,-. Zijn er ook winkels die 'm voor minder poen van eigenaar laat wisselen?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik was eigenlijk wel benieuwd naar de prijs van GTA IV. Over het algemeen kom ik op het Internet prijzen tegen van om en nabij de €50,-. Bij Intertoys is die verkrijgbaar voor €48,-. Zijn er ook winkels die 'm voor minder poen van eigenaar laat wisselen?

Ik weet het niet ik heb em besteld voor €50,-

Om €2,- verschil lig ik niet wakker.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik weet het niet ik heb em besteld voor €50,-

Om €2,- verschil lig ik niet wakker.

Nee, daar zal ik ook zeker geen slapeloze nachten van krijgen. Maar misschien dat er winkels zijn die 'm voor nóg minder verkopen. En misschien zijn er wel andere leden die die €2 (of meer) wél nuttiger kunnen besteden. We hebben het niet allemaal even breed. ;)

En voor €2 kan je weer een extra :bier: kopen.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik weet het niet ik heb em besteld voor €50,-

Om €2,- verschil lig ik niet wakker.

Nee, daar zal ik ook zeker geen slapeloze nachten van krijgen. Maar misschien dat er winkels zijn die 'm voor nóg minder verkopen. En misschien zijn er wel andere leden die die €2 (of meer) wél nuttiger kunnen besteden. We hebben het niet allemaal even breed. ;)

En voor €2 kan je weer een extra :bier: kopen.

Op ebay staat een gta 4 voor pc aangeboden voor ongeveer €32,-. Wel raar dat ze em nu al verkopen. :?

GTA IV komt tog pas op 3 dec uit?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Op ebay staat een gta 4 voor pc aangeboden voor ongeveer €32,-. Wel raar dat ze em nu al verkopen. :? GTA IV komt tog pas op 3 dec uit?
Ook dát is een 'pre-order' (reserveren) en omgerekend, inclusief verzendkosten vanuit het Verenigd Koninkrijk, komt dat neer op ongeveer €35,-. Voor de geïntereseerde onder ons: >linkie<; toen ik keek waren er nog 42 v/d 50 beschikbaar, je zal dus waarschijnlijk snel moeten zijn als je 'm via ebay wilt bestellen. Wel raar dat zij 5 december als 'release' datum hanteren: ze verzenden 'm pas op of vlak voor 5 december.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

maakt mij niet uit wat ebay zegt ik krijg hem waarschijnlijk op 2 december:P

is er eigelijk iets bekent van de reden waarom die is uitgestelt? want ik neem niet aan dat ze in die 2 weken er nog aan moeten knutselen:P

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

maakt mij niet uit wat ebay zegt ik krijg hem waarschijnlijk op 2 december:P

is er eigelijk iets bekent van de reden waarom die is uitgestelt? want ik neem niet aan dat ze in die 2 weken er nog aan moeten knutselen:P

Ik weet het niet zeker maar ik las ergens op gtaforum dat ze dat hebben gedaan, om meer verkoopcijfers te krijgen, want het zit nu wel in de buurt van de feestdagen.

owja trouwens ik kan em al op 1 december krijgen :schater:

Bewerkt: door GTA_MasterNL

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

sinterklaas is toch alleen maar in iets van 8 landen ofzo in europa? dan hoop ik iniedergeval niet dat het nog verder gaan uitstellen dat ze zeggen we doen hem voor kerst dan word die meer verkocht XD

owja en sinterklaas word het meeste gevierd door kleine kinderen tenzij je een jonger broertje of zusje hebt maar ik zie het zo snel gebeuren dat iemand van 6 ofzo gta 4 gaat spelen:P

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.


×
×
  • Create New...